Fandom

MLPW

Zesty Gourmand

1162strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Zesty Gourmand (z ang. zesty - pikantny oraz gourmand - smakosz, dosłownie: Pikantny Smakosz) — jednorożec, krytyk kulinarny, który oceniał restaurację Szafran Masali i Kolender Kminka.

Wygląd

Zesty jest wysokim jednorożcem o szczupłej sylwetce. Ma zadarty pyszczek i wydatne kości policzkowe. Sierść klaczy jest siwa, a oczy purpurowe. Posiada krótką, zaczesaną do tyłu grzywę w dwóch odcieniach pudrowego różu oraz ogon w tych samych kolorach. Nosi czarne spodnie, białą koszulę z kołnierzykiem i długi purpurowy płaszcz z dwoma białymi guzikami, który zakrywa jej znaczek.

Charakter

Zesty jest bardzo konserwatywna. Lubi ustalać żelazne zasady i uparcie przy nich stoi. Widać to wyraźnie, gdy stworzyła reguły prowadzenia restauracji w Canterlocie i przyznaje dobre oceny (w postaci znaczków podków na tabliczkach przed wejściem) tylko tam, gdzie ściśle przestrzega się jej reguł. Jest uparta, nie lubi, gdy ktoś się jej sprzeciwia i ważne są dla niej autorytety. Odpowiada jej manipulowanie kucykami i mówienie im, gdzie i co mają jeść, a także nie rozumie jak można stołować się z restauracjach bez wysokiej klasy i rankingu.

Przedstawienie w serii

Klacz swój debiut miała w odcinku "Dosmacz swoje życie". Dowiadujemy się tam, że Zesty stworzyła kilka surowych zasad dotyczących prestiżu restauracji. Były one przystosowane do jej gustu i gdy restauratorzy spełnili je, otrzymywali najwyższą ocenę czyli trzy podkowy. Wtedy przed ich restauracją pojawiała się tabliczka z trzema odciskami kopyt. Rarity znała te zasady, więc zaprosiła Zesty do Testy Treat, placówki prowadzonej przez Szafran Masalę i jej ojca, by zostali dobrze ocenieni. Wszystko zostało zmienione według sztywnych zasad Zesty, jednak Szafran nie zgodziła się na to. Przez niefortunny wypadek, krytyk została oblana potrawą, która miała być przez nią degustowana i oburzona opuściła restaurację i choć Rarity starała się zmienić zdanie Zesty, ta była zbyt pewna swoich zasad. Później, gdy Tasty Treat odniosła jednak sukces, klacz chciała znów narzucać kucykom swoje zdanie. Mimo niezadowolenia Zesty, restauracja pozostała unikatowa i popularna, nawet bez jej wysokiej oceny w postaci trzech podków.

Galeria

S06E12 Zesty Gourmand wchodzi do lokalu.png

Więcej w Fandom

Losowa wiki