Fandom

MLPW

Zamkomania

1162strony na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Zamkomania — trzeci odcinek sezonu czwartego oraz 68 odcinek ogółem. W tym odcinku Twilight Sparkle, jej przyjaciółki oraz Spike wyruszają do dawnego zamku Celestii i Luny. Każda w innym celu. Niestety, zamek okazuje się być nawiedzony przez Kucyka Cienia, co powoduje dużo problemów.

Opis odcinka

Rozpoczęcie

Zdenerwowana Twilight szuka informacji w książkach z biblioteki o kluczach do Drzewa Harmoni. Powiadamia Spike'a, o braku rezultatów poszukiwania. Po chwili smok wypluwa list od księżniczki Celestii, w którym napisała, by udali się do jej starego zamku za lasem Everfree, aby odnaleźć jej pamiętnik. Twilight odkrywa tam starodawną bibliotekę, której gigantyczny księgozbiór urzeka alikorna. Księżniczka zaczyna z radości latać, natomiast Spike jest bardziej przerażony niż zafascynowany.

Zamek dwóch sióstr

Po czołówce widzimy Rainbow Dash i Applejack otoczone rojem pszczół.
S04E03 Pojedynek AJ i RD.png

Walka o tytuł "Największej Twardzielki"

Obie sportsmenki walczą o miano "najbardziej odważnego kucyka". Pojawia się pszczelarz, który wygania pszczoły, a Pinkie Pie ogłasza remis, z powodu przedwcześnie zakończonej konkurencji, po czym oddala się w nieznanym nam kierunku mówiąc, że idzie trochę "podzwonić". Dwie przyjaciółki zastanawiają się nad kolejnym wyzwaniem. Nie mija nawet chwila, gdy Applejack wybiera miejsce kontynuacji wyzwania - Las Everfree. Po chwili widzimy Rarity, której towarzyszy Fluttershy i Angel. Idą do starego zamku Księżniczek, w celu zdobycia materiałów do jej nowej kolekcji. Biały jednorożec po chwili zauważa piękny arras, przedstawiający księżniczkę Lunę. Prosi Fluttershy o zdjęcie materiału. Pegaz słabo sobie radzi i za prośbą przyjaciółki, próbuje zdjąć go od spodu. Ściana nagle przewraca się, a szamocząca się pod tkaniną Fluttershy przeraża Applejack i Rainbow. Rarity, zszokowana zniknięciem przyjaciółki, pyta się jej gdzie była. Pegazica nie wie o co jej chodzi i ze smutkiem odkrywa, że uszkodziła skrzydło. Jednorożec dochodzi do wniosku, że zamek jest pełen sekretnych przejść i dzieli się swoimi spostrzeżeniami z Fluttershy. Podczas rozmowy szły szukać mniejszych gobelinów. Angel, który kicał przed przyjaciółkami, uruchomił jedno z przejść. Rarity i Fluttershy spadły piętro niżej, do małego pomieszczenia. Wkrótce zaczynają się kłopoty obu par. Applejack i Rainbow, pomimo prób straszenia się nawzajem, przerażają się otoczenia, Dashie wpada w ścianę, która wyrzuca ją po za zamek.

Coraz większe zamieszanie

S04E03 Dziennik Dwóch Sióstr.jpg

Dziennik Dwóch Sióstr

Natomiast Angel ucieka do Twilight i Spike'a. Fluttershy, zmartwiona zniknięciem królika, próbuje go szukać. Rarity przez to zaczyna mieć kłopoty i obydwie lądują poza murami zamku. Wkrótce wszyscy słyszą dźwięki organów, a Spike zaczyna coś podejrzewać, w przeciwieństwie do Twilight. Gdy Kucyk Cieni uderza w kolejne klawisze organów, Applejack znika poprzez zbroję rycerską, Fluttershy ze strachu wpada na jedną z flag, a Angel dostaje kolejny talerz marchwi. Wkrótce cała czwórka cofa się w strachu, wpadając na siebie. W efekcie robią potężne zamieszanie i harmider, które w porę ogarnia Twilight. Przyjaciółki tłumaczą, po co każda z nich tu przyszła.

Zakończenie

S04E03 Kuc Cienia.jpg

Kucyk Cienia

Po chwili główna piątka rusza na spotkanie z Kucykiem Cieni. Gdy Twilight usuwa płachtę z kucyka, okazuje się nim być Pinkie Pie. Klacz tłumaczy, że kazano jej uderzać w dzwon jedynie 5 minut i szukając rozrywki trafiła do zamku, gdzie grała na organach. Pod koniec odcinka Twilight wpada na pomysł, żeby dopisać jakąś notkę dla potomnych, co spotyka się z zainteresowaniem reszty przyjaciółek. Kilka z nich, ma pomysły na wpisy, dotyczące przygód w zamku. Jednak tuż przed napisami widzimy cień rzucany przez pewnego kucyka i jego świecące, jasnożółte oczy...

Ciekawostki

  • Odcinek wyciekł do internetu 27 listopada 2013, czyli na trzy dni przed premierą.

Grafiki

Galeria

S04E03 Applejack i Rainbow Dash boją się.png

Filmy pełnometrażowe My Little Pony The Movie

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Zamkomania

  • Tirek jest kucykiem ciemności

    13 wiadomości
    • Miło że ktoś pamięta ten fanfik, a pisałem to wieki temu, właściwie nawet nie pamiętam w którym wątku, ale naprawde miło.
    • Była już dyskusja na ten temat bodajże max. miesiąc po finale 4 sezonu (rozpoczęta przeze mnie).
  • Zdjęcie kuca Cienia

    80 wiadomości
    • Wg mnie ten kuc cienia pod koniec to nic ważnego, tak jak Fluttershy-wampir pod koniec "Bats!", jeszcze żadnego kucyka nie zjadła.
    • Każdemu może się coś pomylić - mi się akurat pomyliły odcinki. Koniec i kropka. -.-

Więcej w Fandom

Losowa wiki