Fandom

MLPW

Wonderbolts

1161stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Wonderbolts (ang. - wonder + thunderbolt; cud + piorun; cudowne pioruny) — najsłynniejsza grupa akrobatów w całej Equestrii, składająca się tylko i wyłącznie z najlepiej latających pegazów. Największym marzeniem Rainbow Dash jest dołączenie do swoich idoli, czego udaje jej się wreszcie dokonać w odcinku Nowicjuszka Dash. W odcinku "Ponaddźwiękowe Bum" Rainbow Dash wygrywa spędzenie z nimi jednego dnia, a w "Niezapomniany wieczór" zostaje zaproszona przez ich kapitankę Spitfire do towarzyszenia im w czasie Gali. W czasie lotu i wykonywania podniebnych trików, Wonderbolts zostawiają za sobą smugi z chmur, tak samo jak Rainbow Dash zostawia za sobą smugę z tęczy.

Przedstawienie w serii

Pierwsze wzmianki o Wonderbolts pojawiają się już w "Przyjaźń to magia, część 1", gdzie wspomniane jest, że mają oni uświetnić obchody Letniego Święta Słońca swoim występem. Wtedy po raz pierwszy dowiadujemy się o tym, że Rainbow Dash jest ich wierną fanką. W następnym odcinku Nightmare Moon przybiera formę Shadowbolts, mrocznych odpowiedników Wonderbolts, by przekonać Rainbow do opuszczenia swoich przyjaciół. Rainbow Dash odrzuca jednak jej ofertę i wraca do przyjaciółek, a Shadowbolts znikają w purpurowej mgle i nigdy już więcej o nich nie słyszano.

830px-Wonderbolts make an appearance.png

Wonderbolts pojawiają się ponownie, w odcinku "Ponaddźwiękowe Bum", gdzie występują jako sędziowie w konkursie na Mistrza w Lataniu. Zwycięzca konkursu będzie mógł spędzić cały dzień z grupą. W czasie występu końcowego, skrzydła Rarity spalają się, a ona zaczyna spadać. Soarin, Spitfire i Misty Fly ruszają by ją uratować, jednak ona tak wymachuje kopytami z przerażenia, że kopie ich do nieprzytomności. Kiedy wydaje się, że wszyscy spadną, do akcji wkracza Rainbow Dash. Łapie ich wszystkich zanim zdążyli upaść na ziemię, a przy okazji wykonuje spektakularne Ponaddźwiękowe Bum. Później Spitfire dziękuje jej za uratowanie życia, a Rainbow wygrywa możliwość spędzenia dnia ze swoimi idolami.

W odcinku "Gwiazda salonów" odbywają się Derby Wonderbolts. Zawody odbywają się w Canterlocie i bierze w nich udział pięciu członków grupy. Dwóch zawodników wyglądem przypomina Spitfire i Soarin'a, a dwoje zostaje nazwanych Fleetfoot i Rapidfire, chociaż tylko Fleetfoot zostaje zidentyfikowana.

Trójka Wonderbolts próbuje zatrzymać rosnącego Spike'a, który sieje zniszczenie w Ponyville, w odcinku "Tajemnica nadmiaru", jednak w dużej mierze bezskutecznie.

830px-Soarin' and Rainbow Dash S02E26.png

Spitfire zostaje nazwana kapitanem Wonderbolts, po raz pierwszy w odcinku "Hurricane Fluttershy".

Soarin jest gościem na Ślubie w Canterlocie i tańczy razem z Rainbow Dash.

W odcinku "Akademia Wonderbolts", Spitfire szkoli przyszłych Wonderbolts.

Soarin, Spitfire oraz Fleetfoot występują także w odcinku "Rainbow Falls".

Kostiumy

Członkowie grupy Wonderbolts zawsze widziani są w swoich kostiumach, które zakrywają ich znaczki. Na ich uniformach widnieją jednak znaczki, w miejscu, gdzie powinny one być pod ubraniem, zależne od płci pegaza. U ogierów są to uskrzydlone pioruny, a u klaczy - same błyskawice.

W fantazji Rainbow Dash w odcinku "Biletomistrzyni", gdy wyobrażała sobie siebie jako jednego z Wonderbolts, na jej kostiumie widniał jej znaczek. Mimo to, kiedy ponownie fantazjuje o Wonderbolts w odcinku "Niezapomniany wieczór", na jej kostiumie widnieje już normalna błyskawica, typowa dla wszystkich żeńskich członków grupy. W rzeczywistości uniformy Wonderbolts są znacznie jaśniejsze niż w marzeniach Rainbow.

Na Ślubie w Canterlocie, Soarin pokazany jest w militarnej koszuli z kołnierzykiem, złotymi odznakami i epoletami oraz w czarnym krawacie. Wtedy również po raz pierwszy widzimy jego znaczek, którym okazuje się być symbol pojawiający się na wszystkich męskich uniformach.

W odcinku "Akademia Wonderbolts", Spitfire jest w granatowym mundurze z białym kołnierzykiem i czarnym malutkim krawatem. Zapinany jest na 3 złote guziczki. Po dwóch
Spitfire 7.png
stronach u góry jest żółta błyskawica. Ma także ciemne okulary.

W "Rainbow Falls", gdy reprezentują Cloudsdale, mają na sobie srebrne kombinezony z jasnymi kropkami na nogach i piersi oraz błyskawicami na samych kopytach. Posiadają także białe kołnierze i skrzydło-podobne symbole częściowo zakrywane przez same skrzydła. Standardowo noszą także gogle.

Historia

Po zesłaniu Luny na Księżyc powstała Straż ZJP. Jej nazwa pochodzi stąd, że była złożona z kucyków ziemskich, jednorożców i pegazów. Z okazji obchodów pierwszego celestiańskiego roku pokoju elitarna jednostka podniebnych akrobatów pod dowództwem generała Firefly wykonała wspaniały spektakl, który zapadł w pamięć wszystkich widzów. W ten sposób narodzili się Wonderbolts.

Członkowie

W odcinku "Niezapomniany wieczór" pokazane zostało, że Wonderbolts składają się z sześciu klaczy i pięciu ogierów, jednak generalnie widziani są w grupkach po trzy osoby. Znani są jednak Spitfire, Rapid Fire, Soarin, Fleetfoot, Misty Fly, Surprise i Lightning Streak. Pegazy, które krok po kroku zakładały Wonderbolts to: generał Firefly, generał Flash, Fairy Flight, Easyglider i Purple Dart.

Spitfire i Soarin

Główne artykuły: Spitfire i Soarin

Na Gali Grand Galopu w odcinku "Niezapomniany wieczór", Rainbow Dash ponownie spotyka Wonderbolts, kiedy łapie szarlotkę upuszczoną przez Soarin'a. Pegaz z pomarańczową grzywą, później nazwany Spitfire, rozpoznaje Rainbow z mistrzostw w lataniu i zaprasza ją do spędzenia z nimi wieczoru.

Spitfire pojawia się ponownie w "Huraganowa Fluttershy", gdzie przyjeżdża do Ponyville, by nadzorować tworzenie tornada przez miejscowe pegazy.

Kolejne ich wystąpienie (tym razem wraz z Fleetfoot) następuje w odcinku Rainbow Falls. Trójka Wonderbolts reprezentuje tam Cloudsdale w kwalifikacjach do Equestriańskich Igrzysk.

Rapidfire i Fleetfoot

S02E09 Fleetfoot.png

Fleetfoot

W "Gwiazda salonów" poznajemy imiona innych dwóch członków. Rapidfire to ogier, który został wytypowany na zwycięzcę przez Fancypants'a, natomiast Rarity postawiła na Fleetfoot, klacz. Pierwszym kucykiem, który przeciął linię mety była klacz z białą grzywą, a komentator poinformował, że "Fleetfoot wygrała o czubek nosa". Jeden z twórców serialu napisał, że białogrzywy kucyk z szarą sierścią to Fleetfoot[1].

W odcinku "Rainbow Falls", Fleetfoot towarzyszy Soarin'owi i Spitfire w reprezentowaniu Cloudsdale w kwalifikacjach do Equestriańskich Igrzysk.

Rainbow Dash

Od odcinka "Nowicjuszka Dash" Rainbow Dash również jest członkiem grupy Wonderbolts. Na początku epizodu widzimy Scootaloo, która mówi swojej ulubionej pegazicy, że Oficjalny Fanklub Rainbow Dash zamierza pojawić się na pokazie Wonderbolts. Rainbow Dash jednak odpowiada, że jest jedynie rezerwistką i nie będzie występować. Parę chwil później Spitfire przylatuje do Ponyville, aby oznajmić, że Rainbow Dash będzie potrzebna do wystąpienia na pokazie oraz że odtąd jej miejsce nie jest w rezerwie, ale jest ona pełnoprawnym członkiem Wonderbolts. Ten komunikat oznaczał tym samym spełnienie największego marzenia życiowego Rainbow Dash.

Zabawki

Misty Fly ukazała się w serii Blindbagów z identycznym ksztłtem co Soarin i Spitfire i znaczkiem w postaci złotej błyskawicy.
Misty Fly-Blindbag.jpg

Misty Fly

Pobrane (05).jpg

Misty Fly

Pegaz o takim imieniu, oznaczającym z angielskiego mglisty lot, pojawił się w siódmej fali blindbagów, obok Spitfire i Soarin'a. Jest klaczą o żółtej sierści, a grzywa i ogon są błękitno-białe. Znaczek tego pegaza jest nie znany. W odcinku "Detektyw Rarity", ma pierwszą kwestię mówioną.

Galeria

538px-Wonderbolts Poster S1E01.png

Przypisy

  1. Jedna z osób pracujących nad serialem, "Nayuki" dyskutuje na temat Fleetfoot i Rapidfire'a
Spitfire Soarin'
SpitfireSoarin'
Resztę postaci zobaczysz tu: Galeria bohaterów

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Wonderbolts

  • Przedstawienie Wonderbolts w pierwszych sezonach

    4 wiadomości
    • Ale Wonderbolts nie są wojownikami ani jakimiś superbohaterami więc Spike nie musiał się niczym martwić, oni po prostu są szybc...
    • <div class="quote">Czarnożółty napisał(a):<br />Ale Wonderbolts nie są wojownikami ani jakimiś superbohaterami wi...

Więcej w Fandom

Losowa wiki