FANDOM

Winona — pies pomagający Applejack na farmie Sweet Apple. Pierwszy raz pojawia się w odcinku "Sezon na jabłka", gdzie pomaga swojej właścicielce odpędzić stado krów od Ponyville. Winona wydaje się być jej we wszystkim posłuszna i zawsze wykonuje jej polecenia. Pojawia się również w "Konkurs pupili", gdzie aportuje z Applejack oraz w "Ostatnia gonitwa", gdzie Applejack jest serdecznie witana przez Winonę po swoim powrocie do domu. W przeciwieństwie do Psów na Diamenty Winona tylko szczeka i nie ma żadnych kwestii. Nosi czerwoną obrożę ze złotym wisiorkiem.

Wygląd

Winona to suczka o brązowej sierści na tułowiu, głowie i części ogona oraz białej na pyszczku, szyi i na końcu ogona. Ma czarne oczy i brązowy nos. Na szyi nosi czerwoną obrożę ze złotym wisiorkiem.

Historia

Winona wprowadzona zostaje do serialu w odcinku "Sezon na jabłka", gdzie pomaga Applejack zawrócić stado krów pędzące w stronę Ponyville. Później, w tym samym odcinku, Applejack jest zbyt zmęczona by pomóc Fluttershy, więc prosi Winonę o pomoc w zagonieniu króliczków.

Winona ma również krótki epizod w odcinku "Konkurs pupili", gdzie razem z Applejack aportuje w "Dniu Zabawy z Pupilem". Wcześniej, widziana jest we śnie Rainbow Dash. Pojawia się również w "Ostatnia gonitwa", gdzie entuzjastycznie wita swoją właścicielkę, która właśnie powróciła do miasteczka.

W "Tylko dla pomocników", Applejack stwierdza, że Winona jest niezwykle energiczna i potrzebuje codziennie dużo ruchu. Widać również, że Winona jest dobrze wytresowana i posłuszna, gdyż reaguje na polecenia Spike'a najszybciej ze wszystkich pupilów. Jednocześnie jej energiczność sprawia, że Spike nie jest w stanie za nią nadążyć w biegu. Winona, jak większość psów, ma też talent do tropienia, gdyż szybko odnalazła Angela, który uciekł do kryjówki Znaczkowej Ligi.

W odcinku "Zjazd rodziny Apple " w 08:24 na dosłownie kilka sekund widać jak Winona wita się ze źrebakiem.

W "Maud Pie" suczka wita razem z Mane6 Maud Pie, która miała przyprowadzić swojego pupila, jednak okazało się że był nim kamień

W odcinku "Skrzydlata wiedza" Winona uczestniczy w przedstawieniu teatralnym, w którym udaje jednorożca. Później już jej nie widzimy.

Ciekawostki

  • Najprawdopodobniej Winona to pies pasterski rasy Border Collie o umaszczeniu chocolate and white.

Galeria

WinonaGallery

Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)