Fandom

MLPW

Windigos

1161stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Windigos (również Windigowie[1]) — pojawiają się w odcinku Wigilia Serdeczności. Są to duchy, które wyglądają jak konie i krążą po niebie. Według mentora Wyroczni - Star Swirla Brodatego - to "Zimowe duchy, które żywią się kłótnią i nienawiścią. Im więcej nienawiści wyczuwają tym bardziej wszystko zamarza" i to przez skłócone narody - pegazów, ziemskich kucyków i jednorożców - na ziemiach przez nich zamieszkanych zapanowała zima.

Zostają wspomniane w odcinku Wspólne Święta.

W odcinku Opowieść o serdeczności pojawiają się w historii Twilight Sparkle. Windigos zostały pokonane przez ogień przyjaźni, który został stworzony przez Wyrocznię, Doradcę i Szeregową, kiedy te zakopały topór wojenny i postanowiły się zaprzyjaźnić. To wydarzenie zakończyło srogą zimę i pomogło narodom założyć nowe państwo - Equestrię.

Według mitologii Indian amerykańskich, Windigo (lub Wendigo) to duch o ciele bestii i lodowym sercu. Windigo chodził po lasach i zabijał podróżnych. Jedyną rzeczą, która mogła pokonać Wendigo jest ogień, ponieważ on roztopi jego lodowe serce.

Przypisy

  1. w polskim dubbingu odcinka Opowieść o serdeczności

Więcej w Fandom

Losowa wiki