Fandom

MLPW

W zielonym ci nie do twarzy

1166stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

W zielonym ci nie do twarzy — dwudziesty odcinek pierwszego sezonu serialu My Little Pony: Przyjaźń to magia. W tym odcinku Rarity poznaje słynną fotografkę mody Photo Finish, która zamiast Rarity uczyni Fluttershy modelką. Twilight natomiast będzie musiała dochować tajemnicy przyjaciół...

Fabuła

Spotkanie Rarity i Fluttershy w SPA

Odcinek rozpoczyna się spokojnym czekaniem Fluttershy w SPA. Nagle wbiega Rarity i przeprasza pegaza za spóźnienie. Nie chciała się spóźnić na ich sesję z SPA. Jednorożec mówi do Lotus Blossom, by uszykowała to co zwykle. Rarity zaczyna się zachwycać:

Padniesz z wrażenia, gdy ci powiem, co mnie spotkało.

Fluttershy niepewnie pyta czy wszystko w porządku. Jednorożec opowiada, jak wyszła z salonu ze swoim najnowszym kapeluszu i zauważyła ją sama Photo Finish. Pegaz jednak nie wie, kim ona jest. Potem jednorożec jej tłumaczy:

Robi najlepsze zdjęcia mody w całej Equestrii. I wiesz co? Zobaczyła mój kapelusz i powiedziała, że jest awangardowy.

Pegaz jest zadowolony. Rarity jest podekscytowana, gdyż fotografka chce zrobić zdjęcia w jej salonie po zobaczeniu jej kapelusza. W tym czasie jeden z kucyków SPA zauważa, że Fluttershy nie ma rogu. Rarity nadal opowiada co ją spotkało. Jest to ważne dla jej kariery. Fluttershy ciągle powtarza, że się cieszy. Wtedy Rarity mówi, że przyda jej się modelka.

Ale będzie mi potrzebna jakaś dobra modelka. Modelka z wdziękiem, modelka z klasą, taka modelka, jak ty!

S01E20 Rarity To co zwykle.png

To co zwykle!

Fluttershy od razu zaczyna się bać i nie jest pewna co do tej decyzji, jednak Rarity bardzo ją o to prosi. Mówi, że nikt nie ma takiej elegancji i gracji jak ona. Fluttershy wymyśla drobne wymówki, że wcale nie jest najlepsza. W końcu się zgada, a Rarity jest wniebowzięta. Klacze już wychodzą ze SPA. Rarity jednak stwierdza, że nie odprężyła się, gdyż bała się, że Fluttershy się nie zgodzi. Wpada na genialny pomysł. Idzie znów do SPA i prosi "to co zwykle".

W butiku

Fluttershy została już przebrana w przeróżne stroje. Rarity jednak nie podoba się światło. Twilight używa magii, by zwrócić światła na FS.

Światła! Jeśli nie widać blasku cekinów, ten strój traci cały urok

Potem Rarity prosi Pinkie Pie o więcej piór. PP w radosnych podskokach daje jej piórka. Potem Spike daje więcej cekinów. Jeszcze decyduje się na wstążkę. Zmienia jednak zdanie, ale potem jeszcze raz prosi o wstążki. Rarity okrążając FS, zauważa, że dół się odpruł i prosi o szpilki. Spike natychmiast po nie idzie. Zwraca się do przyjaciół:

Dziękuję, że mi pomagacie. Wiem, że jestem nieznośna, ale to wszystko przez te nerwy.

Tajemnica Spike'a

Spike ze szpilkami w łuskach obserwuje Rarity. TS pyta się, czy to go nie boli. Spike jej odpowiada:

Mam łuski. Nic nie czuję. A nawet gdybym czuł, to zniosę każdy ból, byle być blisko tej najcudowniejszej istoty na świecie.

Twilight przewraca oczami. W końcu Spike postanawia zdradzić im swoją tajemnicę, tylko muszą obiecać. Twilight obiecała, Pinkie również, używając rymowanki:

Jak bum cyk-cyk, tralala, niech mi w oko wleci ćma.

S1E20 Dziób na kłódkę!.png

Dziób na kłódkę Twilight!

Pinkie i Twilight się zbliżają... i mówi im, że zakochał się w Rarity. Pinkie jest w szoku i obiecuje nic nie mówić. Twilight jednak chce go przekonać, że już każdy o tym wie, jednak Pinkie przypomina o jej obietnicy i każe jej trzymać dziób na kłódkę. Twilight jest jednak pewna, że RR się połapie, gdyż Spike ma na sobie koszulkę z podobizną białego jednorożca w serduszku.

Sesja Fluttershy

Nagle do butiku wchodzi sama Photo Finish. Rarity jest podekscytowana i chce przywitać ją, jednak ona jedynie szuka modelki. Rarity podpowiada Fluttershy jakie ma robić pozy.

Tak! Pokaż Photo Finish, co umiesz. Nie! Tak! Nie! O tak! Nie! Tak! Dosyć.

Każda z nich jednak jest zła i tylko te, które robi FS sama z siebie są dobre i podobają się PF. Klacz kończy zdjęcia i wychodzi.
S01E20 Spike wpatrzony w Rarcię.png

Fluttershy i ten jej pesymizm, a Spike wpatrzony w ukochaną

Twilight nie wierzy, że to była sesja zdjęciowa. Fluttershy sądzi, że zawiodła swoją przyjaciółkę i ją przeprasza. Rarity myśli, że dała za dużo piór i cekinów. Nagle znów pojawia się Photo Finish. Oznajmia, że znalazła nową gwiazdę modelingu i szybko się zmywa umawiając się na jutro w popołudnie w parku. Rarity jest wniebowzięta. FS nadal ma do siebie żal, że mogła wszystko zepsuć. Rarity zapewnia ją jednak, że wiedziała, iż jej się uda. Nie wytrzymuje i wybucha radością skacząc i tym samym depcząc ogon Spike'a. Twilight go odsuwa.

Rozczarowanie Rarity

W parku RR już szykuje Fluttershy do sesji. Wybrała jej strój, który według niej będzie odpowiedni. Pegaz bardzo się cieszy z sukcesu Rarity i mówi jej, by nie zapomniała o nich. Wtedy już przybywa PF. Nie podoba jej się jednak strój FS. Prosi, by ubrać ją w coś związanego z naturą. RR udaje, że o tym właśnie myślała, jednak nie ma odpowiedniego stroju do tego. PF nie chce od niej stroju. Wtedy Rarity mówi:

Ale, ale, jeśli zamierzasz mnie wywindować na nieboskłon Equestrii, to chyba powinnam dobrać jakiś strój, co?

Na co Photo Finish niezbyt miło odpowiada...

A kto mówił, że to ciebie chcę lansować. Ja chcę pomóc jej zabłysnąć. Ona jest moją gwiazdą. Ty, odejdź!

Wtedy okazuje się, że to nie Rarity została wybrana, tylko Fluttershy. Jednorożcowi jest bardzo przykro. Fluttershy chce się wycofać, jednak RR jej nie pozwala.

Fluttershy. Już czas zacząć czary. Och, cudownie. Jesteś delikatna, jak kwiat. Znacznie lepiej wyglądasz bez tych piór i cekinów.

Photo Finish woła ją, że już pora zaczynać czary. Potem ją komplementuje.

Decyzja Rarity

S01E20 Spokojnie ja się nią zajmę.png

Spike się nią zajmie..

W butiku, Rarity coś szyje. Nagle wchodzi PP, TS, i Spike. Pinkie pyta z radością jak jej poszło. Rarity ozięble odpowiada, że nijak i zakłada na siebie czarny płaszcz. Zwierza im się, że PF woli pracować z FS. Twilight jest bardzo przykro i pyta się jak mogą jej pomóc. Jednorożec chce zostać sam i Spike je wyprasza. On jednak w podskokach biegnie do Rarci, Twilight łapie go za ogon.

Fluttershy gwiazdą

Photo Finish organizuje pokaz mody dla Fluttershy i przygotowuje ją. Ciągle każe zetrzeć i dodać róż. W końcu decyduje się, żeby został, a FS kicha. PF uważa, że to również jest urocze. Każe odejść asystentkom. Potem rozmawia z Fluttershy i pyta jak się czuje.

Jak się czujesz? Radosna? Zadowolona? Dogłębnie poruszona?

Fluttershy odpowiada, że jest zdenerwowana, a PF nie rozumie tej postawy. W końcu wypycha pegaza na scenę. Fluttershy nie chce tego tak naprawdę robić, nie chce zawieść swojej przyjaciółki, Rarity. Wszyscy są pod wrażeniem wyglądu FS.

Fluttershy robi coraz większą karierę. Występuje w reklamach, ciągle ma robione zdjęcia. Na występ chce wejść Rarity, jednak ochroniarz jej nie wpuszcza. Fluttershy nawet jest reklamą na jabłkach Applejack, a Rainbow Dash lata z wizerunkiem jej pyszczka.

Nachalni fani

Kilka kucyków od razu zauważając FS, biegnie za nią. Natomiast fotografowie, robią jej mnóstwo zdjęć. Zdesperowana FS wlatuje do butiku Rarity, która akurat coś szyje. Gdy tylko pegaz wchodzi, ona na to:

Ojej! To się nazywa popularność. Naprawdę ogromnie się cieszę. Na pewno bawisz się, jak nigdy.

Oczywiście to, co mówi, nie jest szczere. Nagle do butiku wchodzi PF i zabiera Fluttershy na kolejną sesję. Pegaz i RR mają się spotkać dziś w SPA. Rarity oczywiście nieszczerze mówi, że nie może się doczekać, aż jej wszystko opowie.

Ooohh. To za mną się powinien uganiać tłum fanów na ulicy.

S01E20 Zazdrosna Rarity.png

Zazdrosna Rarity

Do salonu wbiegają dwie klacze i pytają się czy nadal jest tu FS. Rarity odpowiada, że nie, ale ma przecenę strojów. Klacze pytają się jej kim ona jest. Rarity z wdziękiem się przestawia. Jedna z klaczy mówi, że nie słyszała o takiej, wprawiając RR w złość.

Próba ucieczki od "świata mody"

Photo Finish chwali się, że FS jest jej największym odkryciem. Pegaz próbuje do niej coś powiedzieć, jednak ona zajęta jest ciągłymi komplementami na jej temat.

Jest taka naturalna przed obiektywem...Wystarczy wycelować aparat, by uchwycić to coś.

Fluttershy w końcu może przypomnieć PF, że jest spóźniona. Ona natychmiast bierze ją na kolejną sesje, tymczasem FS chodziło o spotkanie z Rarity.

W SPA

Obietnica Twilight i Rarity

W SPA Rarity bierze już kąpiel i dołącza do niej TS. Mówi do niej, że siedzi tu już tak długo, że kopytka się jej pomarszczyły. Rarity niechętnie mówi, że FS ma teraz lepsze zajęcia. TS odpowiada, że ma wiele nowych obowiązków.

No jasne, że ma. Jest przecież gwiazdą na nieboskłonie. Żeby tak spadła, jak ten meteor.

Twilight przypomina, że FS jest jej przyjaciółką. Ona to wie, jednak nie potrafi się cieszyć z jej sukcesu. Rarity prosi ją, by nic nie mówiła FS. TS obiecuje i nagle z ciasteczek wyłania się Pinkie Pie i krzyczy "Dziób na kłódkę!".

Rarity pokazuje swój nowy strój Twilight. Ona jest zachwycona. RR mówi, że mimo, iż ona nie jest modelka, nie znaczy, że nie może się czasami odstawić.

Obietnica Twilight i Fluttershy

Nagle do SPA wlatuje FS. Przeprasza ona RR, jednak jej już nie ma. Fluttershy jest bardzo zła i zaczyna krzyczeć. Jej krzyk nie jest jednak zbyt głośny. Fluttershy chce się zwierzyć Twilight. Ona obiecuje, że nikomu nie powie i Fluttershy mówi, że wprost nie cierpi być modelką. Twilight chce jej powiedzieć, co mówiła RR, jednak znów nagle wyskakuje Pinkie Pie i krzyczy "Dziób na kłódkę!". FS pyta co chciała jej powiedzieć i ponownie wyskakuje PP. Twilight cofa to, co mówiła.

Rozmowa klaczy

Twilight i FS wybrały się na spacer, jednak pegaz w przebraniu. TS doradza jej, by po prostu odeszła.

No coś ty. Nie mogłabym tego zrobić. Dla Rarity to tak wiele znaczy.

Wtedy Twilight znów chce powiedzieć to co mówiła RR, jednak PP wyskakując ze stoiska z jabłkami, pokazuje, że ma mieć „Dziób na kłódkę!” i przegryza jabłko. Fluttershy mówi, że jakby się nie spodobała FP nigdy by jej nie wybrała. Nagle TS wpada na pomysł. Twilight podskakując z radości zdejmuje klaczy przebranie i wszyscy się rzucają w jej stronę.

Niecny plan Twilight

Twilight opowiada PP o swoim planie:

Nie rozumiesz? Sama z siebie Fluttershy nigdy nie da plamy. Ale jeżeli jej pomogę się wyłożyć na następnym pokazie mody, to nikt jej więcej nie zaprosi. I tak Fluttershy przestanie być modelką, Rarity przestanie być o nią zazdrosna, a ja się uwolnię od cudzych tajemnic. To doskonały plan. Nikomu o tym ani słowa. Obiecujesz, że nie wypaplasz?

PP wtedy zasłania usta, udaje, że zasuwa kluczek usta, przekręca kluczyk, zakopuje go w dołku, buduje nad nim dom i zamieszkuje w nim[1]

Pokaz i specjalna konfrontacja

S01E20 Fluttershy udaje kotka.png

Fluttershy udaje kotka

Pokaz mody już się powoli zaczyna. Twilight i Fluttershy są za kulisami. Twilight postara się, żeby przestali ją lubić fani. FS wychodzi na scenę. Na pokaz przyszła również Rarity, by zobaczyć, o co to całe zamieszanie. Twilight używa magii, by skompromitować FS. Nagle odzywa się Golden Harvest, by zabrać ją ze sceny. FP nie rozumie jak mogła popełnić taką pomyłkę. Nagle ktoś zaczyna klaskać. Lyrica i Royal Ribbon komentują strój RR, że jest elegancki i na pewno taka elegantka wie coś o modzie. Wtedy zaczynają wszyscy klaskać, co dołuje Twilight i Fluttershy.

Po za kulisami

S01E20 Mniam dobre owoce czy tam nie wiem.png

Smacznego Twilight, a Rarity przyznaje, że zazdrości FS

FS znów jest bardzo zła, aż ledwo kopnęła dzban. Nie rozumie czemu RR tak zależy na jej karierze. Twilight prawie mówi tajemnicę, jednak się powstrzymuje. Wchodzi Rarity i pyta czy wszystko ok. Fluttershy udaje, że wszystko w porządku i znowu TS chce coś powiedzieć. Rarity mówi, że się cieszyła... i znowu Twilight chce coś powiedzieć. Rarity w końcu przyznaje się, że jest zazdrosna o Fluttershy. Nie rozumie czemu była taka okropna. Ponownie Twilight chce się wtrącić, jednak głową wchodzi do doniczki. W końcu też Fluttershy przyznaje, że nie cierpi być modelką. Obie przyjaciółki godzą się znaną już rymowanką...[2]

Nagle wchodzi PF i mówi, że była świetna. Fluttershy mówi jej, że już nie zamierza występować w jej sesjach i wychodzą razem z Rarcią. PF pyta co tu się dzieje i nagle Twilight krzyczy:

Spike się zabujał w Rarity!

S01E20 A już tak dobrze Ci szło...png

Blisko... a jednak tak daleko

Widać nagle w lustrze Pinkie Pie i stwierdza, że i tak dobrze jej szło...

Epilog

Fluttershy relaksuje się w wodzie, a Rarity w saunie. Twilight zaczyna pisać list do księżniczki:

Moja droga księżniczko, dobry przyjaciel umie dochować tajemnicy, ale nigdy nie powinien ukrywać tego co naprawdę czuje.

Po tych słowach Twilight pyta się Spike'a czy zapisał list, ten odpowiada, że nie bo nie powinna wyjawiać tego, iż żywi uczucie do Rarity. Twi ponawia pytanie i ponownie usłyszała odmówienie, tym razem dlatego, iż Spike był zajęty wachlowaniem ukochanej.

Ciekawostki

  • Gdy Rarity szuka najlepszego stroju dla Fluttershy na sesję zdjęciową w parku, wyrzuca na parawan sukienkę, w której Twilight chciała iść na galę.
  • Chwilę potem, gdy Rarity podziwia żółtego pegaza, na wieszaku wiszą trzy suknie z Gali - suknia Fluttershy, Pinkie Pie i Twilight.

Przypisy

  1. Najpierw Pinkie Pie robi to nie mówiąc nic, a potem wyjaśnia to Twilight
  2. Jak bum cyk-cyk, tralala, niech mi w oko, wleci ćma.

Galeria

Golden Harvest and Shoeshine noticed Fluttershy S01E20.png

Sezon siódmy Celestial AdviceAll Bottled UpA Flurry of EmotionsRock Solid Friendship
Filmy pełnometrażowe My Little Pony The Movie

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule W zielonym ci nie do twarzy

  • co

    2 wiadomości
    • jakto że fluttersy w tum wygląda brzydkao ?co znaczy ten tytu?ł
    • Zielony jest uważany za kolor zazdrości, więc ten tytuł jest grą słów - nawiązuje do mody, która jest tematem odcinka i m...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki