FANDOM

Wódz Grzmiące Kopyto (oryg. Chief Thunderhooves)  — bizon, postać epizodyczna. Wódz plemienia bizonów. Ma córkę (w polskiej wersji syna) Wielkie Serce.

Wystąpienie

Wódz Grzmiące Kopyto pojawia się w odcinku Impas, gdzie wraz z współplemieńcami chce odzyskać ziemie, które zajęli osadnicy zakładając sad w Appleloosie. Bizony porywają drzewo Applejack, by zapobiec dalszemu sadzeniu jabłoni. Rozrost sadu uniemożliwia im, bowiem urządzenie tradycyjnej gonitwy. Rainbow Dash, Pinkie Pie i Spike chcą pomóc rozwiązać ten problem.

Kiedy córka wodza spotyka się z Braeburnem, oboje są dla siebie mili i starają się załatwić konflikt polubownie, jednak interwencje Rainbow i Applejack wprowadzają w towarzystwo nieprzyjemny nastrój budujący nienawiść. Grzmiące Kopyto oznajmia, że jego stado spotka się z osadnikami jutro w samo południe, a jeśli sad nadal będzie stał im na drodze, zrównają z ziemią zarówno sad jak i miasto. Następnego dnia wódz bizonów i jego plemię szykują się do ataku na Appleloosę, lecz gdy wybija godzina, postanawiają zrezygnować. Nieświadoma tego Pinkie Pie próbuje przekonać mieszkańców Appleloosy i plemię bizonów do pojednania piosenką You Got to Share, You Got to Care. Wódz bizonów uważa jednak, że występ ten był najgorszym jaki kiedykolwiek słyszał i bizony zaczynają natarcie. Walka kończy się, kiedy jeden z mieszkańców rzuca szarlotką, która trafia w Grzmiące Kopyto. Wódz próbuje szarlotki, a jej smak zmienia jego podejście do osadników. Zgadza się, by zachowali sad, jeśli w zamian będą dzielili się tym smacznym ciastem. Mieszkańcy Appleloosy, na znak wdzięczności wycinają drzewa w sadzie tak by powstała ścieżka, która pozwoli bizonom na dalsze tradycyjne gonitwy.

Jest także jedną z postaci tła w prologu odcinka "Honor Pinkie".

Galeria

S01E21 Bizony szykują się do ataku

Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)