FANDOM

Tylko dla pomocników — jedenasty odcinek sezonu trzeciego i sześćdziesiąty trzeci ogółem. W tym odcinku Spike próbuje upiec dla siebie ciasto z kamieniami szlachetnymi, jednak nie bardzo mu to wychodzi przez jego żarłoczność. Postanawia więc zaopiekować się zwierzętami głównych bohaterek w zamian za klejnoty co przysparza mu dużo problemów.

Opis

Pieczenie ciasta i prośba Fluttershy

S03E11Spike zjada klejnot.png

Klejnotów mam cały wór... i na boskie ciasto wzór...

Odcinek rozpoczyna się w bibliotece Twilight Sparkle, gdzie Spike szykuje składniki do upieczenia „Świecidełkowego Ciasta”.

Jestem geniuszem, i ciasto zrobić muszę!

W między czasie nie świadomie zjada przygotowane na to ciasto kryształy, a Sowalicja pohukuje na niego i wskazuje na miarkę z kryształami, aby ich nie wyjadał.

Na kogo pohukujesz?

Jednak Spike oskarża ją o zjedzenie wszystkich klejnotów. Sowalicja używając łyżki jak lusterka udowadnia mu, że to on wszystko zjadł. Nagle do biblioteki wchodzi Fluttershy i prosi o zaopiekowanie się Angelem. Smok jednak nie chce się nim zajmować. Fluttershy wyciąga klejnot i mówi:

Cóż. Co to za zapłata, mogłabym Ci dać jeden, mały klejnot…

S03E11 Fluttershy dziękuje Spike'owi.png

Ach, całkiem spore cacko. Wielki, soczysty, zielony! Kamień akurat do mojego ciasta.

Nagle Spike jej przerywa, zabiera klejnot i mówi, że zajmie się królikiem.

Dzięki, dzięki, dzięki!

Fluttershy wychodzi, a Spike myśli i mówi:

Hmmm, nie tylko Fluttershy może potrzebować opieki nad zwierzątkiem.

Poszerzanie rynku

S03E11 Spike proponuje Rarity i Rainbow oddanie pupila pod jego opiekę.png

Chcę tylko powiedzieć, że skoro Fluttershy uznała, że jej pupilek nie powinien zostać sam, gdy będziecie bawić się w Kryształowym Królestwie, to może też powinnyście się zastanowić.

Następnie Spike chodzi po koleżankach i proponuje „Opiekę za klejnot”. Jednak przy spisywaniu listy „Jak opiekować się Opal” jego pióro zmienia się w popiół.

…i…i to chyba tyle.

Przy proponowaniu swojej oferty przyjaciółkom, (bez Twilight i Fluttershy) zbiera cztery klejnoty.

Pierwsze problemy

S03E11 Angel ucieka z biblioteki.png

Idę stąd.

Następnego dnia. Dziewczyny przyprowadziły zwierzęta i żegnały się z nimi, kiedy Spike poszerzył swoje zarobki proponując ofertę „Opieka za klejnot” Twilight. Gdy klacze wychodzą, a smok zamyka drzwi zwierzęta zaczynają szaleć, Spike zaś mdleje przez to, że Tank uderzył go dość mocno skorupą. Kiedy się budzi ustawia zwierzęta w rzędzie jednak brakuje mu Angela, który uciekł. Smok odnajduje go dopiero w „Domku na drzewie Znaczkowej Ligi”.

Podrzucenie reszty zwierząt

S03E11 Spike przychodzi po pomoc do Znaczkowej Ligi.png

Znaczek za pilnowanie króliczków.

Smok, widząc jak dobrze radzą sobie Apple Bloom, Sweetie Belle i Scootaloo zostawia wszystkie zwierzęta u nich.

Wiecie, naprawdę jest mi źle się z nimi rozstawać, ale powinniście wziąć wszystkie. Im więcej zwierząt weźmiecie pod skrzydło tym większe szanse na znaczki za pilnowanie zwierząt! Rację mam? Chyba tak?

Apple Bloom prosi go o klejnot. Spike daje jej najmniejszy jaki ma. Następnie idzie kupić składniki do „Świecidełkowego Ciasta”. Jak wraca tą samą drogą słyszy problemy jakie ma Znaczkowa Liga ze zwierzętami. W końcu zabiera zwierzęta.

Niechciana szczodrość

S03E11 Zwierzaki ciągną Spike'a.png

Super spacer.

Następnie Spike zostaje ciągnięty przez wszystkie zwierzęta przez miasto, aż w końcu przywiązują go do drzewa. Przychodzi Zecora. Mów mu, że może pomóc, ale w zamian chce klejnot. Spike się zgadza i daje jej mały, pomarańczowy klejnot. Zecora bierze klejnot i oddaje go jako darowiznę. Kiedy Spike już się odwiązuje, ale jest już za późno, żeby odzyskać klejnot. Później za pomocą długiej, czerwonej szarfy obwiązał nią wszystkie zwierzęta i toczył po ziemi. Kiedy przechodzi obok babci Smith, która się dziwnie temu przygląda. Spike próbując się wytłumaczyć mówi:

Otoczyłem opieką zwierzątka koleżanek

Jednak babcia Smith nadal nie jest zadowolona.

Oh, no proszę tak na mnie nie patrzeć!

Spike daje jej klejnot i prosi żeby nikomu nie mówiła. Jednak babcia Smith po dostaniu kamienia pyta się:

Zaraz. Ale o czym mam nie mówić?

I odchodzi. Rozłoszczony smok pokazuje wściekłą minę.

W pociągu

S03E11 Zaskoczony Spike.png

Znowu ten Angel!

Kiedy już się opamiętuje i liczy zwierzęta to widzi, że znowu brakuje mu Angela. Okazuje się, że Angel wskoczył do pociągu. Spike bierze zwierzęta i chce wejść do pociągu jednak konduktor nie chce go wpuścić ze względu na to, że nie ma opiekuna. Smok zabiera Apple Bloom, Sweetie Belle i Scootaloo i mówi:

Mam trzy opiekunki

Jednak musiał zapłacić za wejście. Oddał jeden klejnot i powiedział:

Zostały mi już tylko dwa. Moje słodkie skarby!

Spike zabiera Angela i chce wyjść jednak pociąg już ruszył.

Odjazd! Następna stacja: Kryształowe Królestwo

Na te słowa Znaczkowa Liga krzyczy ze szczęścia:

Kryształowe Królestwo?! Zawsze marzyłam żeby tam pojechać!

Kiedy są na miejscu chcą wyjść, natomiast Spike mówi:

Podziwiajcie przez okno, a wysiadamy dopiero w Ponyville.

Klaczki jednak się sprzeciwiają i chcą wyjść. Zanim jednak zaczynają działać wszyscy słyszą odgłosy zwierząt i wściekłego kucyka, na którego naskoczyły zwierzaki. Smok niestety musi zapłacić i oddaje niebieski klejnot i zachowuje tylko największy (od Fluttershy), zielony klejnot. Następnie Apple Bloom łaskocze smoka i udaje im się wyjść.

Na dworcu

S03E11 Spike rzuca klejnotem.png

Nie uciekniesz mi już!

Spike chowa się ze zwierzakami i Znaczkową Ligą za skrzynią obserwując, co robi Angel. Smok by nie wpaść poświęca swój ostatni klejnot i rzuca go w pas, który się odpina i rozrzuca bagaże tworząc mur przez który Angel nie może przejść i pokazać się Fluttershy. Spike zabiera wszystkie zwierzaki, Apple Bloom, Sweetie Belle i Scootaloo i chowa się w pociągu pod fotelami.

Przyczajony królik, ukryty smok

S03E11 Spike przyznaje się do winy.png

Przepraszam wasz za to.

Kiedy Applejack siada na fotelu pod, którym siedzą: Spike i zwierzęta. Winona zaczęła szczekać, ale smok zamyka jej pyszczek ją ucisza. Tym czasem Angel się nastawia do kopnięcia w fotel, na którym siedzi Applejack. Smok błaga żeby tego nie robił, ale jednak pozwala mu i przeprasza ich wszystkich. Nagle zaczyna mu burczeć brzuch.

No świetnie! Teraz mój własny burczący brzuch nas teraz wkopie

Angel ma inne zdanie biegnie po klejnot i wkłada mu do buzi. Spike gryzie klejnot i przestaje mu burczeć brzuch. Wszyscy się cieszą, ale pozostają w ukryciu.

Epilog

S03E11 Spike znów zbyt szybko zjada klejnot.png

Bardzo, bardzo pyszne.

Smok, Znaczkowa Liga i zwierzaki szybko wychodzą „czekają” na mane 6. Wszyscy się witają, a Twilight wchodząc ze Spike’ m i Sowalicją proponuje „Świecidełkowe ciasto”

…może Świecidełkowe ciasto?

Smok chętnie, ale nieświadomie zjada ostatni klejnot.

Czeeeeeeeeeeeeeemuuuuuuuuuuuuu?!!!

Galeria

S03E11 Zwierzaki ciągną Spike'a.png

Przypisy

Sezon siódmy Celestial AdviceAll Bottled UpA Flurry of EmotionsRock Solid FriendshipFluttershy Leans InForever FillyParental GlideanceHard to Say AnythingHonest AppleA Royal ProblemNot Asking For TroubleDiscordant HarmonyThe Perfect PearFame and MisfortuneTriple ThreatCampfire TalesDaring DoneA Health of InformationTo Change a ChangelingIt Isn't the Mane Thing About YouOnce Upon a ZeppelinMarks and RecreationSecrets and Pies
Filmy pełnometrażowe My Little Pony: Film

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Tylko dla pomocników

  • Czy podoba wam się ten opis?

    5 wiadomości
    • ???
    • Od cytatów jest transkrypt, w opisie powinny być tylko najważniejsze. Nie ma żadnych obrazków w artykule. Galeria jest osobnym artykuł...
  • aaa...

    12 wiadomości
    • WOW to chyba rekord odkopania, ostatni wpis jeszcze z 2013r, ale mogę się mylić.:P
    • Widziałam archeologów, którzy dokopywali się do wątków z 2012 r. ale to nieistotne. Zamykam wątek.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki