FANDOM

The Break Up Break Down (z ang. Załamanie po zerwaniu) — dziesiąty odcinek sezonu ósmego oraz sto siedemdziesiąty dziewiąty ogółem.

Opis

W Dniu Serc i Podków Big Mac ma romantyczne plany wobec Sugar Belle. Dzień nabiera zwrotu akcji, gdy podczas jej rozmowy z Panią Cake podsłuchuje, że planuje z nim zerwać.[1]

Streszczenie

W Dniu Serc i Podków Big Mac ze Spikiem postanawiają zrobić Sugar Belle niespodziankę. Pieką ciasto, w której będzie zaproszenie na miłą schadzkę z czerwonym ogierem w stodole. Czas pieczenia jednak zbytnio im się dłuży więc postanawiają wezwać na pomoc Discorda- władcę chaosu, aby ciasto się szybciej upiekło. Używając podstępu, że będą grali w ,,Ogry i ciemnice" przywołują go. Nie jest zadowolony z tego, że został wezwany po taką błahostkę oraz, że świętują to jego zdaniem ,,komercyjne święto producentów kartek z życzeniami". Daje się jednak namówić na pomoc. Gdy Big Mac pędzi dać ciasto na pocztę, Spike zakłada się z Discordem, że prawdziwa miłość istnieje. Cena za ten zakład to ścinanie trawnika Lorda Chaosu pęsetą przez wieczność. Niestety przez pewną zezowatą klacz zostaje zamazany adres przez co trafia do zwrotu z powrotem na farmę. Tam znajduje się Znaczkowa Liga, która dekoruje stodołę na dzisiejszy wieczór. Otrzymują przesyłkę z ciastem i po rysunku dzwoneczka (Bell z ang. dzwonek) dochodzą do wniosku, że to prezent dla Swettie Belle od tajemniczego wielbiciela. Ruszają więc na miasto go odnaleźć. Tymczasem Big Mac chce się spotkać ze swoją ukochaną lecz niechcący słyszy rozmowę jego dziewczyny z panią Cake. Nie wiadomo dokładnie o co chodzi lecz pada tam zdanie ,,nie będzie musiał przyjeżdżać więcej do mojej wioski". Jest to duży cios dla Big Maca. Spike próbuje zinterpretować te słowa inaczej niż chęć zerwania lecz nie ma zbytnio realnych wytłumaczeń. Nie mogąc patrzeć na czerwonego ogiera w takim stanie, Discord proponuje awaryjny męski wieczór. Teleportuje ich do Jezzowej knajpy i uczy Big Maca, że gdy pokocha samego siebie to nie będzie potrzebował nikogo innego do szczęścia. Metoda okazuje się nieskuteczna więc zmienia taktykę. Zabiera go do świata ,,Ogrów i Ciemnic". Tam przedstawia mu Skelenorę, wojowniczkę z armi Kałmarnika. To również się nie udaje, gdyż Big Mac za bardzo kocha Sugar Belle, aby zapomnieć. Kiedy zimne metody Discorda spełzają na niczym,teleportuje ich do stodoły. Tam Spike radzi Big Macowi jego sposób na problemy- chowanie się przed nimi. Jak powiedzieli tak zrobili. Do stodoły przychodzą załamane nieudanymi poszukiwaniami trzy małe klaczki. Cieszą się że chociaż Big Mac ma swoją ukochaną. Wykorzystuje tę rozmowę Discord i namawia ogiera, aby zerwał ze swoją dziewczyną jako pierwszy. Robi to lecz nie czuje się z tym wcale lepiej, natomiast Sugar Belle postanawia opuścić miasto. Jednak po rozmowie ze Znaczkową Ligą dochodzi do wniosku, że powinien powiedzieć co naprawdę czuje. Niestety jest dosyć mała szansa, aby ogier zdążył się z nią jeszcze spotkać. Na szczęście dzięki szczęśliwemu wypadkowi udaje się to zrobić. Okazuje się też że Sugar Belle wcale nie zamierzała zerwać ze swoim chłopakiem tylko poinformować go, że zostaje w Ponyville na dłużej. Tymczasem Znaczkowa Liga odkrywa dzięki kartce znalezionej w cieście swój błąd lecz po tym co przeszły wpadają w dobry nastrój. Został tylko problem z wiarą Discorda w miłość. Spike nie chce wierzyć, że dzisiejsze doświadczenie go to tego nie przekonało. Okazuje się jednk, że przekonało. To on spowodował wypadek dzięki czemu Big Mac i Sugar Belle mogli się spotkać. Zadowoleni postanawiają uczcić koniec dnia partyjką w ,,Ogry i ciemnice" oraz pobaraszkować trochę ze Skelonorą.

Ciekawostki

  • Odcinek miał swoją światową premierę w Finlandii 16 maja (w fińskiej usłudze VOD).

Galeria

S8E10 Spike próbuje pocieszyć Big Maca

Przypisy

  1. Program stacji Discovery Family
Sezon ósmy Awantura o szkołę, część 1Awantura o szkołę, część 2The Maud CoupleFake It Til You Make ItGrannies Gone WildSurf and/or TurfHorse PlayThe Parent MapNon-Compete ClauseThe Break Up Break DownMolt DownMarks for EffortThe Mean 6A Matter of Principals
Filmy pełnometrażowe My Little Pony: Film