Fandom

MLPW

Stare sprawy, stare miejsca

1161stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Edit3.png Ta strona od 23 lutego 2017 jest edytowana przez użytkownika: Meadoww

W celu zapobiegnięcia wojnom edycyjnym, proszę o nieedytowanie tego artykułu póki nie usunę tego komunikatu. Z góry dziękuję.

Oczywiście można edytować błędy interpunkcyjne i ortograficzne, jeśli takie występują.

Stare sprawy, stare miejsca — dwudziesty piąty i dwudziesty szósty odcinek szóstego sezonu oraz sto czterdziesty drugi i sto czterdziesty trzeci ogółem. 

W tym odcinku wszystkie najpotężniejsze kucyki, wraz z Reprezentantkami Harmonii, zostają porwane. Starlight Glimmer musi stworzyć drużynę, która stawi czoło największemu zagrożeniu Equestrii, lecz czy dadzą radę pokonać wroga?

Opis Odcinka

Część 1

Otrzymanie zaproszenia na Święto Zachodu Słońca

Twilight Sparkle wraz ze swoją uczennicą, Starlight Glimmer, znoszą pewne kartony przy pomocy czarów, schodząc po schodach.
S06E25 Spike, Twilight i Starlight.png

Musimy przenieść te książki gdzie indziej.

Za nimi idzie Spike, który ewidentnie ma problemy z znoszeniem pudła. Po kilku krokach tarci równowagę i spada. Jednak Twilight łapie go za pomocą magii i delikatnie sadza go na ziemi. Spike żali się, że nie wszyscy mają magiczne zdolności. Alikorn mówi, iż zamierza przenieść stare księgi do sekcji odnośników, aby te nowe były na widoku. Dziękuje Starlight i Spike'owi za pomoc. Klacz jednorożca wyjaśnia, iż to jedna z niewielu rzeczy, jakie może zrobić po tym jak Księżniczka Przyjaźni pokazała jej ścieżkę dobra. Alikorn mówi natomiast, że aż tak dużo nie zrobiła. Starlight odpowiada, że to dzięki niej poznała smak prawdziwej przyjaźni. Z kolei Twilight wyjaśnia, iż jednorożka sama wybiera drogę jaką pójdzie, jednak może liczyć na jej radę. Dodaje, że jest dumna, mogąc ją nazywać swoją uczennicą i przyjaciółką. Natomiast Spike coś zauważa i odchodzi od rozmawiających klaczy. Twilight, wracając do rzeczywistości, mówi, że trzeba pozbyć się tych kartonów. Zwraca się do smoka, z pytaniem, lecz go nie dokańcza. Spike stoi przy oknie i patrzy gdzieś. Pyta co to jest, wskazując gdzieś na niebo. Był to niewielki punkcik gdzieś nad nieboskłonem. Twilight pyta, czy to ptak. Starlight natomiast pyta, czy to nie Parasprite. Natomiast Spike już wie, kto to. Krzyczy, że nadlatuje i wszyscy chowają się. Pewien pegaz uderza w kartony z książkami, rozsypując je dookoła.
S06E25 Starlight przerażona treścią listu.png

Dlaczego mnie zaprosili?!

Jest to Derpy, która pracuje jako listonosz. Księżniczka mówi, że to smok dostarcza jej pocztę i podchodzi, by odebrać przesyłkę. Spike dodaje, że to najszybszy sposób. Kiedy Twi chce zabrać list, Derpy trzyma go mocno i kiwa głową, iż nie jest dla niej. Podchodzi natomiast do Starlight, która jest zaskoczona i zastanawia się, kto mógł jej wysłać list. Kiedy go czyta, mówi, że to kucyki z jej dawnej wioski napisały do niej. Twiligth pyta, czy coś im grozi. Spike, dopytuje czy są na nią źli. Klacz zaprzecza i dodaje, że jest gorzej. Otrzymała ona zaproszenie na coroczne Święto Zachodu Słońca.

Koszmar Starlight

Starlight Glimmer kieruje się w stronę swojej dawnej wioski. Klacz wzdycha, zatrzymując się na chwilę, a następnie rusza ponownie, z wymuszonym uśmiechem na twarzy. Party Favor wiesza baner na święto, a asystuje mu Double Diamond.
S06E25 Starlight pokazuje zaproszenie..png

"Przecież otrzymałam od Was zaproszenie!"

Kiedy Starlight znajduję się za nimi, oba ogiery odwracają się do niej. Jednorożka wita kucyki. Zaskoczony Party Favor również się wita, spoglądając na Double Diamond'a, i pyta, co ona tu robi. Starlight odpowiada, że została zaproszona. Dodaje, że na Święto Zachodu Słońca i pokazuje przysłane zaproszenie. Double Diamond przyznaje, że wysłali jej zaproszenie, ale nie liczyli że przyjdzie. Party Favor bierze list i pyta się czy naprawdę myślała, że chcą ją widzieć po tym co zrobiła. Tymczasem jego przyjaciel bierze list i drze go na drobne kawałeczki. Starlight mówi, że przeprosiła i myślała, że jej wybaczyli. Ogiery zaczynają się śmiać. Do grupy dołączają Night Glider, Sugar Belle oraz reszta kucyków, które również się śmieją. Klacz dwukrotnie krzyczy, aby przestali. Nagle wszystko cichnie. Kiedy uczennica Twilight otwiera oczy, w wiosce nie ma nikogo i jest noc. Jednorożka pyta co się stało, kiedy dookoła niej pojawia się mgła. Za nią pojawia się cień. Ponownie zadaje pytanie, czy ktoś tu jest. Kiedy się odwraca, zza mgły wyłania się Księżniczka Luna. Pyta, co ona tu robi.

S06E25 Księżniczka Luna wychodząca ze snu Starlight.png

Księżniczka odpowiada, że sny to jej domena i przybyła, ponieważ potrzebowała jej pomocy. Starlight odetchnęła, ponieważ odkryła że to jedynie sen. Ale Luna mówi, że może to być sen, ale wszystko, co czuje i czego się boi nadal istnieje w realnym świecie. Jednorożka przyznaje racje Lunie i mówi, że teraz boi się wrócić do swojej dawnej wioski bardziej niż wcześniej. Luna podpowiada, aby zwróciła się do pewnej szóstki niezwykłych kucyków z prośbą o pomoc. Po czym rusza w kierunku Księżyca, i mówi, że widzi, jak wiele łączy ją i Stalight oraz dodaje, iż z własnego doświadczenia wie, że będzie dobrze. Po czym Księżniczka Nocy odchodzi. Kiedy Luny już nie było we śnie, Starlight budzi się w swoim pokoju, spogląda na Księżyc, a następnie zamyśla się.

Wyprawa do wioski

Starlight streszcza co powiedziała jej Księżniczka Luna, kiedy spotkały się we śnie jednorożki. Wyznaje że boi się iść na Święto Zachodu Słońca. Rarity pyta dlaczego i mówi że poszła tam, przeprosiła a kucyki przyjęły przeprosiny. Jednak klacz ma wątpliwości, ponieważ nie wiedzą jak bardzo się zmieniła lub czy w ogóle się zmieniła. Rainbow Dash mówi jednak, że jest teraz innym kucykiem.
S06E25 Wielki, wymowny uśmiech Twilight.png

WEŹ MNIE!

Twilight Dodaje, iż wtedy była okropna. Applejack zwraca jej uwagę. Pegaz tłumaczy, że taka była i miał to być komplement. Fluttershy natomiast mówi, że gdyby nie chcieli jej widzieć, nie wysyłali by zaproszenia na uroczystość. Pinkie Pie ciągnie rozmowę i zastanawia się, jak można nie pójść na imprezę, kiedy otrzymaliśmy zaproszenie i to jest coś złego, jeśli nie pójdzie. Applejack radzi, aby była z nimi szczera. Twilight mówi, iż wie, jakie to dla niej trudne i może powinna wziąć kogoś, kto by jej towarzyszył, komu ufa i się zaopiekuje. Księżniczka robi słodkie oczka i patrzy na Starlight, aby to ją wzięła na wyprawę. Klacz postanowiła wziąć na wyprawę swoją najlepszą przyjaciółkę- Trixie. Starlight pomaga jej spakować potrzebne rzeczy do jej wozu i dziękuje, że zgodziła się i dodaje, że jeszcze kiedy Twilight podsunęła jej myśl, aby wzięła kogoś ze sobą, od razu o niej pomyślała. Trixie podchodzi do Twi, i mówi, iż to jedna z najmądrzejszych rzeczy, jakie wymyśliła. Ona natomiast wymusza szeroki uśmiech, i dziękuje jej, a po chwili dodaje do Spike'a, że miała siebie na myśli.
S06E25 Twilight z trudem panuje nad sobą.png

Twilight... zaraz oszaleje...

Do bohaterek dołącza reszta Mane 6, a Starlight wyjaśnia, że Festiwal trwa tydzień, ale one tak długo nie zostaną. Jednak niebieska klacz zaprzecza, ponieważ mówi, że czas płynie szybciej niż zazwyczaj. Jednorożki wyruszają, a główne bohaterki je żegnają. Trixie i Stralight docierają do wioski. Zatrzymują się na wzgórzu, Trixie mówi, że to jest wioska, natomiast Starlight dokańcza, że ukradła znaczki kucykom, zastąpiła je znakami równości i zmusiła do ukrycia ich talentów. Jej przyjaciółka jednak chciała powiedzieć, iż oto wioska gdzie przebywała i dodaje, że jej ton miała ton "emocjonalnej traumy".
S06E25 Trixie daje Starlight prawie dobrą radę.png

Damy rade, Starlight!

Uczennica Twilight wdycha, i wyjaśnia, że chce po prostu wtopić się w tłum i udawać dwie przyjaciółki, które przyszły na Festiwal. Trixie zgadza się i w razie czego, może na nią liczyć. Klacz pyta czy to obietnica. Niebieska jednorożka podnosi głos i mówi, że to wielka i potężna obietnica, po czym rzuca magicznym, niebieskim proszkiem scenicznym. Tworzy się dym, a następnie opada. Stalight postanawia ruszyć. Starlihght Glimmer ma skwaśniałą minę gdy wchodzi do wioski, ale Trixie kiwa głową na znak, iż powinna iść dalej. Party Favor za pomocą magii wiesza banery na Święto Zachodu Słońca. Double Diamond zauważa obecność Starlight i wita się z nią. Klacz w odpowiedzi macha kopytem z wymuszonym uśmiechem na twarzy. Party Favor również cieszy się, że przybyła na uroczystość i pyta, czy zostanie na całe obchody. Do nowo przybyłych kucyków podchodzą inni mieszkańcy wioski. Sugar Belle pyta jak mieszka się w zamku Księżniczki Twilight. Double Diamond z radości klaszcze w kopyta i mówi, że cieszy się, iż przybyła na obchody Święta. Trixie szepcze przyjaciółce na ucho, że kucyki są przerażone, po czym chichocze, a Starlight przewraca oczami. Mówi do reszty zebranych kucyków że dobrze ich widzieć. Niebieski ogier zabiera głos i oświadcza, iż przybyła w odpowiedniej chwili, ponieważ myśleli jaki transparent wybrać na święto. Zaskoczona Stalight wyjaśnia, że nie potrzebują jej pomocy przy decyzji i powoli zaczęła się wycofywać, dodając, że to oni wybiorą lepiej od niej. Diamond natomiast pyta, czy pomoże w wyznaczeniu trasy biegu sztafetowego. Ta ponownie się nie zgadza i mówi że chce tylko uczestniczyć w obchodach święta.
S06E25 Night Glider chce żeby Starlight pomogła przy pokazie fajerwerków.png

A przy fajerwerkach pomożesz?

Sugar natomiast pyta o konkurs pieczenia. Doble dołącza się, pytając o konkurs talentów. Night Glider przekazuje o przedstawieniu fajerwerków przygotowany przez jednorożce. Wszystkie kucyki z wioski proszą o pomoc Starlight w danej dziedzinie. Wystraszona klacz rzuca zaklęcie magicznej tarczy i odrzuca wszystkie kucyki na bok. Starlight cała dygocze ze strachu i chowa twarz w kopyta. Trixie zastanawia się natomiast jak uratować przyjaciółkę przed kłopotami. Oficjalnie przemawia i mówi, że dziękuję za taką wspaniałą widownię oraz żegna obecnych tu zgromadzonych, po czym rzuca magicznym proszkie, który tworzy zasłonę dymną. Trixie i Starligt znikają z głównego placu, a fioletowa klacz chowa się pod peleryną najlepszej przyjaciółki.

Fioletowa klacz żali się przyjaciółce, że jej rządy były okropne. Była przygotowana na zaufanie ze strony mieszkańców wioski ale nie na ponowne objęcie rządów. Patrząc na jej przeszłość nigdy nie powinna zajmować takiego stanowiska. Trixie chce ją pocieszyć i powierza jej swój największy sekret- nawet ona popełnia błędy, ale chodzi oto aby o nich zapomnieć i udawać że nic się nie stało. Jej przyjaciółka mówi, że to dobra rada. Obydwie uśmiechają się i ruszają z powrotem do Ponyville.

Dziwne zachowanie Twiligth i jej przyjaciółek.

Po przybyciu do Ponyville, Starlight Glimmer zauważa Pinkie Pie i woła ją, lecz ta tego nie zauważa. Dopiero kiedy jednorożec do niej podchodzi, Pinkie się z nią wita, ale nie po imieniu. Starlight pyta, czy jest zaskoczona że tak szybko wróciła. Ta natomiast pyta gdzie była. Ucznennica Twilight odpowiada, że była w swojej dawnej wiosce z okazji święta. Kucyk ziemski mówi, iż brzmi fajnie i pyta, jak było. Jednorożka mówi, iż było bardzo źle, ponieważ o mało tam nie zwariowała, dlatego wróciła wcześniej. Ta odpowiada natomiast iż brzmi to okropnie i się żegna. Starlight mówi do Trixie, że to było dziwne. Na to jednorożka pyta, czy ona nie jest zawsze dziwna. Druga klacz zgadza się, ale nie taka dziwna. Podopieczna Twilight zauważa jej przyjaciółki- Rarity i Applejack. Podchodzi do nich i mówi, że wróciła wcześniej. Rarity wita z powrotem. Starlight pyta o dziwne zachowanie Pinkie Pie. Applejack mówi to co wcześniej Trixie- Pinkie jest zawsze dziwna. Jednak fioletowy jednorożec chce z nimi o czymś porozmawiać. Wyjaśnia że przybycie na Święto Zachodu Słońca nie poszło po jej myśli. Reprezentantka Elementu Szczodrości pyta co się stało. Ta odpowiada że wystraszyła się i uciekła z wioski. Wtem AJ i Rarity zaczynają się śmiać. Ziemski kucyk pyta, czy naprawdę uciekła z festiwalu i dodaje, że to najśmieszniejsza rzecz jaką dziś słyszała. Jednorożka dołącza się i pyta, czy dekoracje były aż takie przerażające, po czym wybuchają śmiechem.

Część 2

Starlight Glimmer dowiaduje się we śnie od Luny, że Equstrię atakują podmieńce. Przy pomocy Trixie odkrywa, że główne bohaterki to również podmieńce. W towarzystwie Trixie, Thoraxa i Discorda wyruszają do zamku Chrysalis. Odwracając uwagę podmieńców-strażników dostają się do środka. W sali tronowej pod sufitem wiszą mane 6 oraz księżniczki Celestia i Luna. Thorax udaje Starlight, aby ta mogła uciec, jednak królowa odkrywa oszustwo. Wtedy Thorax zmienia się w księcia i mówi by inni zrobili to samo. inne podmieńce słuchają go i również zmieniają się. Gdy zamek zostaje zniszczony, Starlight prosi Chrysalis, by ona również się przemieniła. Jednak ta odmawia i ucieka.

Pod koniec odcinka Starlight przyjeżdża do rodzinnej wioski i wbrew swoim obawom, jest tam cieple powitana.

Ciekawostki

  • Światowa premiera obu odcinków odbyła się w Wielkiej Brytanii, 16 dni (pierwsza część) i 15 dni (druga część) przed premierą w USA.

Galeria

S06E26 Grupa kucyków i podmieńców gotowa do walki z Chrysalis.png

Przypisy

Filmy pełnometrażowe My Little Pony The Movie

Więcej w Fandom

Losowa wiki