Fandom

MLPW

Star Swirl Brodaty

1175stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Star Swirl Brodaty (ang. Star Swirl the Bearded, z ang. star - gwiazda, swirl - wirować) — jednorożec, był czarodziejem - ojcem zaklęć morficznych. Prawdopodobnie mieszkał w Canterlocie.

W odcinku "Luna odmieniona" Twilight Sparkle przebiera się za niego, lecz tylko Luna rozpoznaje kostium. W odcinku "Pora na czas" Twilight Sparkle, Pinkie Pie i Spike zakradają się do biblioteki nazwanej jego imieniem. W odcinku "Sposób na zaklęcie" Twilight kończy jego zaklęcie. W "Znaczki raz jeszcze" Starlight Glimmer używa jego zaklęcia, aby przenieść się w czasie.

Powstanie i design

M. A. Larson, scenarzysta "Luna odmieniona" i "Pora na czas", wybrał Star Swirl z list Hasbro, a następnie dodał "brodaty", gdyż poprzednia nazwa brzmiała dość zwyczajnie. Larson stwierdził, że Twilight Sparkle ma przedstawiać umysł przyszłości[1] w odcinku "Luna odmieniona". Star Swirl była nazwą wymyśloną przez Hasbro do linii "Earth Pony" w linii zabawek poprzedniej edycji "My Little Pony" i została użyta w Friendship is Magic odpowiadając innej zabawce - klaczy Star Swirl. Promocyjne materiały opublikowane przez Hub na Facebooku to obrazki i Wiredlista, która opisuje zabawkę "Star Swirl"[2][3], choć Meghan McCarthy i M. A. Larson zarówno na Twitterze, jak i na Facebooku Hub Ponyscopes napisali o "Star Swirl".[4][5][6]

Wygląd

O wyglądzie Star Swirla Brodatego wiemy nie dużo. Na pewno był to ogier, rasy jednorożec, który nosił strój czarodzieja cały we wzorki księżyców i gwiazd. Nosił także wielki kapelusz, który był zakończony dzwoneczkiem. To wszystko dopełniała długa siwa broda. O kolorze sierści, grzywy i oczu nie wiemy nic, jednak patrząc na obrazek w infokobsie możemy się domyślić, że miał szarą lub białą sierść, jak i grzywę.

Przedstawienie w serii

180px-The Hourglass S2E20.png

Biblioteka w Canterlocie

Pierwsza wzmianka o Star Swirlu Brodatym pojawia się w odcinku "Luna odmieniona", kiedy Twilight Sparkle wyjaśnia Spike'owi jej strój na Noc Koszmarów. Nazywa jednorożca "ojcem zaklęć morficznych", czy "stworzył ponad 200 zaklęć, a nawet "ma półkę w bibliotece Canterlot. Kostium zniechęconej klaczy rozpoznaje dopiero Księżniczka Luna, która dodaje "masz nawet dzwoneczki", ale inne kucyki nie wiedzą nic o czarodzieju więc myślą, że Twilight to klaun (Pinkie Pie), piosenkarz country (Applejack), czy nawet dziadek z Emeryckiego Ponyville (Spike). W "Poszukiwacze smoków" na zdjęciu widać klacz w przebraniu Star Swirla.

Według przedstawienia pokazanego w "Wigilia Serdeczności" Star Swirl Brodaty był mentorem Wyroczni - jednej z założycielek Equestrii. W "Pora na czas" Twilight Sparkle szuka czarów czasowych w bibliotece imienia czarodzieja w Canterlocie. Mówi, że to "najbardziej strzeżona część archiwów", a żeby tam wejść trzeba być wpuszczonym przez strażnika.

180px-Spike holding Star Swirl's book S03E13.png

Książka

Pod koniec odcinka "Kryształowe Królestwo, część 2" Luna przywołuje księgę z dwiema gwiazdami i wirującym wzorem na okładce. W "Sposób na zaklęcie" książka zostaje wysłana do Twilight Sparkle z listem od Księżniczki Celestii. Okazuje się, że na ostatniej stronie książki znajduje się niedokończone zaklęcie Star Swirla, którego nigdy nie potrafił użyć. Kiedy Twilight Sparkle ostatecznie zrozumiała, że Star Swirl Brodaty nie mógł użyć tego zaklęcia, bo nie znał przyjaźni tak jak ona, dokończyła je samodzielnie, a w nagrodę została przemieniona w alicorna i koronowana na księżniczkę.
S04E11 Wizerunek Star Swirla Brodatego.png

Star Swirl na plakacie

W odcinku "O jednego za dużo" do Ponyville przyjeżdża Objazdowe Muzeum Star Swirla Brodatego. Kucyki przebierają się za wielkiego jednorożca, a na wystawie można zobaczyć różne przedmioty z życia Star Swirla. Twilight i Cadance obserwują świecznik, ale muszą wrócić do domu z powodu chorego Discorda.

W epizodzie "Królestwo Twilight", kiedy księżniczki opowiadają o Lordzie Tireku i jego bracie Scorpanie
S04E25 Scorpan i Starswirl Brodaty.png

Star Swirl Brodaty i Scorpan

zostaje wspomniane, że Scorpan zaprzyjaźnił się z młodym jednorożcem czarodziejem, którym najprawdopodobniej był Star Swirl Brodaty.

Zabawki

Dw.jpg
Hasbro używa imienia Star Swirl dla klaczy kucyka ziemskiego o niebieskiej sierści i fioletowo, różowej grzywie. Obie zabawki Star Swirl zostały wydane poza Stanami Zjednoczonymi. Wersja Playful pakowała kucyka z Rarity w specjalnym wydaniu Gem Royal Carriage i mini-postać w drugiej fali zabawek. Według opisu dołączonego do zabawki Star Swirl "zawsze błyszczy". WeLoveFine sprzedaje skopiowane z fan-project Star Swirl'a Brodatego i t-shirt przedstawiający Twilight Sparkle w przebraniu na Noc Koszmarów.

Materiały promocyjne

Na Facebook'u Hub Ponyscopes, z horoskopów z 8 stycznia 2013 roku, nadany przez Twilight Sparkle do strzelca brzmi tak "To czas odnowy! Zawsze noszę dodatkowe pióra, zwoje, atrament, książki, oraz traktaty Star Swirla Brodatego".[6]

Ciekawostki

Przypisy

  1. http://www.youtube.com/watch?v=SjDDq6A0MuE&t=1000s
  2. http://www.facebook.com/photo.php?fbid=246933685355721
  3. http://www.wired.com/underwire/2011/10/my-little-pony-halloween/?pid=5197
  4. https://twitter.com/MMeghanMcCarthy/status/292692852851490818
  5. https://twitter.com/M_A_Larson/status/288414451537936386
  6. 6,0 6,1 https://facebook.hubworld.com/mlp-ponyscope/xml/Sagittarius.xml

Zobacz też

Luna odmieniona
Luna odmieniona spekulacje

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Star Swirl Brodaty

  • Star Swirl Brodaty w serialu

    15 wiadomości
    • Idąc tym tokiem myślenia, najlepiej nie wprowadzać żadnych nowych postaci, bo przecież zawsze można zrobić odcinek na inny tem...
    • Zgadzam się z Meadoww, Odcinki o rodzinach głównych bohaterek (nawet tych, których rodziny już znamy) i przeszłości Celestii i Luny był...
  • Informacje na temat Star swirla brodatego

    2 wiadomości
    • Witaj jestem DD moja tożsamość nie jest jednak ważna liczy się wyłacznie Star swirl Brodaty : zebrałem interesujace hipotezy dotycz...
    • http://images1.wikia.nocookie.net/mlp/pl/images/d/da/Dajcytat.png '''jak każdy z nas wie nawet w takich domysłach jest ziar...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki