FANDOM

Spitfire (z ang. osoba o wybuchowym temperamencie, także brytyjski myśliwiec z czasów II wojny światowej)pegaz, kapitan grupy Wonderbolts. Wraz z Soarin'em byli pierwszymi nazwanymi członkami grupy.

Przedstawienie w serii

Spitfire po raz pierwszy pojawia się w odcinku "Ponaddźwiękowe Bum", gdzie zasiada w jury w czasie trwania Mistrzostw w Lataniu; później, w tym samym odcinku zostaje kopnięta przez Rarity kiedy próbuje ją uratować, a ta z przerażenia macha kopytami na wszystkie możliwe strony.

W "Niezapomnianym wieczorze" rozpoznaje Rainbow Dash i pyta ją czy nie spędziła by tego wieczoru z resztą grupy. Jest jednak zbyt rozproszona przez inne kucyki by spędzać czas z Rainbow Dash. W tym odcinku w wersji polskiej Spitfire miała głos ogiera.

W "Gwiazda salonów" jeden z pegazów biorących udział w Derbach Wonderbolts, dzieli ze Spitfire swój design.

W odcinku "Huraganowa Fluttershy", Rainbow Dash wspomina, że Spitfire jest kapitanem Wonderbolts. Później, w tym odcinku bohaterka obserwuje jak pegazy z Ponyville tworzą wodne tornado, by przetransportować wodę z jeziora w Ponyville do Cloudsdale. Spitfire wydaje się być pod wrażeniem efektu końcowego mimo, że pegazy nie pobiły rekordu.
S03E07 Spitfire w swoim gabinecie

Spitfire w swoim gabinecie

Jej kolejny występ w odcinku "Akademia Wonderbolts", pokazał najwięcej o tej postaci. Jej głos jest wyższy i bardziej budzi respekt niż w "Ponaddźwiękowym Bum", "Niezapomnianym wieczorze", czy "Huraganowej Fluttershy". Została przedstawiona jako klacz, która szkoli młodych kadetów Akademii Wonderbolts na przyszłych członków grupy w typowo wojskowy sposób. Nie nagradza kucyków za ich osiągnięcia, ale za wszystkie porażki wymierza kary.

S03E07 Spitfire krzyczy na Rainbow

Spitfire i jej wojskowy dryg

Spitfire jest pod wrażeniem umiejętności Rainbow Dash i Lightning Dust, dlatego łączy je ze sobą w parę. Uważa jednak, że LD stawia sobie poprzeczkę wyżej niż Rainbow, dlatego to ją mianuje liderem, a Dash - jej skrzydłową. Nie zauważa jednak, że Lightning osiąga swoje rekordowe czasy stawiając inne kucyki w krępujących lub niebezpiecznych sytuacjach. Rainbow Dash zaczyna wierzyć, że Spitfire nagradza kucyki za lekkomyślność i ogłasza, że opuszcza akademię. Spitfire jest na nią wściekła, że opuściła jej gabinet bez dania jej szansy na odpowiedź i mówi, że ma rację w tym co mówi. Bycie jednym z Wonderbolts oznacza bycie najlepszym, ale swoją doskonałość należy osiągać w odpowiedni sposób. Pegaz wyrzuca Lightning Dust z akademii i awansuje Rainbow na liderkę, po czym znów wraca do swojego szorstkiego usposobienia i krzykiem każe Rainbow i reszcie kadetów zrobić 20 okrążeń.

W odcinku "Rainbow Falls", Spitfire dowodzi grupą przy kwalifikacjach do Equestrańskich Igrzysk. Reprezentują oni Cloudsdale. Do jej grupy należą Soarin i Fleetfoot. Po kontuzji Soarina, klacz chce wcielić do grupy Rainbow Dash. Okłamuje ona ją, co do faktycznego stanu skrzydła ogiera. Gdy jednak Rainbow ostatecznie wybiera drużynę Ponyville, Spitfire przywraca Soarina do drużyny.

W odcinku "Igrzyska w Equestrii" bierze udział w sztafecie reprezentując Cloudsdale. Razem ze swoją drużyną zdobywają pierwsze miejsce. Stoją na podium, gdy Spike próbuje śpiewać ich hymn.

W odcinku "Detektyw Rarity" jest obecna na przyjęciu. Ćwiczy z Wonderboltsami przed otwarciem królewskich ogrodów. Podstępem zostaje wysłana do mamy. Rainbow Dash leci po nią, by mogła polecieć na pokazie.

Spitfire pojawia się również w "Ale impreza!" jako postać tła, występuje też w odcinku "Nowicjuszka Dash".

Kolejne wystąpienie klaczy następuje w odcinku "Szkoła mistrzów". Klacz szkoli wtedy kadetów Akademii Wonderbolts.

Wygląd

S02E22 Spitfire w kostiumie Wonderbolts

Spitfire w kostiumie Wonderbolts

Spitfire jest klaczą o jasnożółtym umaszczeniu. Ma potaganą grzywę i ogon w kolorach żółtym i pomarańczowym oraz ciemnopomarańczowe oczy. Jej znaczek przedstawia płomień. Zazwyczaj ubrana jest w strój typowy dla jej grupy Wonderbolts. W odcinku "Akademia Wonderbolts " możemy ją zobaczyć w okularach przeciwsłonecznych i niebieskiej koszuli, na której ma ubraną podobną kamizelkę, tylko, że ciemniejszą. Na szyi ma ciemny krawat, a na wcześniej wspomniane ubranie zdobią liczne ordery.

Kontrowersje

Choć w oryginalnej wersji serialu Spitfire jest postacią płci żeńskiej, to w polskim dubbingu głosu w pierwszym sezonie użyczał jej mężczyzna. Prawdopodobnie był to błąd studia dźwiękowego, naprawiony w 22. odcinku drugiego sezonu.

O jej płci świadczy typowa dla klaczy budowa: smukłe kształty, długie rzęsy, zaokrąglony pyszczek oraz amerykańska wersja dubbingowa, w której jest klaczą.

Wielu polskich fanów było niezadowolonych z tego faktu, jednak mimo to Master Film, odpowiedzialne za naszą rodzimą wersję, aż do odcinka "Niezapomniany wieczór" włącznie, pozostawiało jej męski głos. Jednak już w odcinku "Huraganowa Fluttershy", Spitfire wreszcie doczekała się kobiecego głosu.

Również na Węgrzech i w Brazylii Spitfire została uznana za ogiera.

Wystąpienia

Sezon pierwszy
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
N N N N N N N N N N N N N N N Y N N N N N N N N N Y
Sezon drugi
N N N N N N N N B N N N N N N N N N N N N Y N N N N
Sezon trzeci
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
N N N N N N Y N N N N N N
Sezon czwarty
N N N N N N N N N Y N N N N N N N N N N N N N Y B B
Sezon piąty
N N N N N N N N N N B N N N Y N N N N N N N N N B N
Sezon szósty
N N N N N M Y N N N N N N N N N N N N N N N N Y N N

Zabawki

Blind-Spitfire

Figurka z blind-bagu podpisana jako "Soarin"

Spitfire została ukazana w blind - bagach. Zabawka jest identyczna, co Spitfire, jednak wystąpił błąd i podpisy pod kartą zostały zamienione z Soarinem. Jej znaczek również był niepoprawny. Przedstawiono go jako złotą błyskawice, tak samo jak u Misty Fly.

Gry

Screenshot Spitfire

Screen Spitfire

Jest jedną z postaci aplikacji MLP na platformy mobilne.

Cytaty

Więc to ty uratowałaś nam życie. Chcieliśmy cię poznać i podziękować.
Ponaddźwiękowe Bum
Pokaz pobudza apetyt, prawda Soarin'?
Niezapomniany wieczór
Hej, chyba cię znam. To ty uratowałaś nas na zawodach i wygrałaś mistrzostwa w lataniu!
Niezapomniany wieczór
Brawo Rainbow Dash. Znów nas uratowałaś. To znaczy, uratowałaś szarlotkę Soarin'a.
Niezapomniany wieczór
Moje gratulacje. Może nie pobiłaś rekordu, ale pokazałaś charakter!
Huraganowa Fluttershy
A ja uważam, że Lightning Dust jest zdecydowanie od ciebie ambitniejsza, dlatego ona jest liderką. Rozumiesz?!
— Do Rainbow Dash w odcinku "Akademia Wonderbolts"
Rainbow Dash! Jak śmiesz wychodzić ode mnie, nie dając mi szansy na odpowiedź! Do Wonderbolts mogą należeć tylko najlepsze pegazy Equestrii. Masz rację: Wysokie wyniki nie są osiągane kosztem innych kucyków. Nie może być to chora ambicja, a właściwa i budująca motywacja. Udowodniłaś, że potrafisz dokonać wyboru.
— "Akademia Wonderbolts"

Galeria

S01E26 Szczęśliwa mina Spitfire

Przypisy

  1. W polskim dubbingu w pierwszym sezonie Spitfire przez przypadek ma płeć męską
Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Spitfire

  • Spitfire to chłopak.

    6 wiadomości
    • Spitfire to klacz, od zawsze była klaczą. Oryginalny dubbing prawdę ci powie :v
    • Powie, powie, o ile tylko Cathy Weseluck czy Ashleigh Ball nie daje głosu dorosłym ogierom. Jakby ktoś byłby niewidomy, to nawet w oryginal...
  • Spitfire

    2 wiadomości