Fandom

MLPW

Spike

1161stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Spike (z ang. Kolec, także Misio Spike'uś lub Mały Spike'uś[1]) smok, jedna z głównych postaci serialu. Jest asystentem Twilight Sparkle, mieszkał z nią w bibliotece w Ponyville (która została zniszczona). Obecnie mieszka z Twilight w Tęczowym Królestwie Przyjaźni. Pisał listy do Księżniczki Celestii, które zwykle dyktowała mu Twilight. Czasem też robił to samodzielnie, jak w odcinku "Tajemnica nadmiaru", gdzie napisał do Księżniczki czego się nauczył o przyjaźni.

Wygląd

Spike jest małym smokiem o jasnofioletowych łuskach i zielonych kolcach. Ma zielone oczy oraz jasnozielone podbrzusze i uszy, a także dwa ostre, wystające zęby.

Osobowość

Poczucie humoru

Spike chuckling frozen lake .png

Spike naśmiewa się z Twilight

Jak na młodą istotę przystało, Spike przepada za żartami. Jest również czasami sarkastyczny. W odcinku Przyjaźń to magia - część 1, razem z Rainbow Dash wyśmiewa niechlujną fryzurę Twilight. Bawi go też sytuacja jego przyjaciółki w odcinku "Biletomistrzyni", gdzie podczas spożywania posiłku, Twilight napada gwałtowny deszcz. W odcinku "Końska plotka", gdy bohaterki otruły się błękitnymi kwiatami o nazwie czarci żart, smok nadał również swym przyjaciółkom śmieszne imiona. Natomiast w odcinku Pożegnanie Zimy", śmieje się z Twilight, gdy ta nieumiejętnie jeździ na łyżwach. Cieszy się z powitania Pinkie Pie, w pierwszym odcinku.

Pracowitość

Spike jest bardzo pomocny, pokazuje to zwłaszcza w odcinku "Lekcja zerowa", gdy Twilight zwariowała on starał się jej pomóc i ją uspokoić. Spike wie, że jest jej bardzo potrzebny i stara się jej pomóc za wszelką cenę. To on powiadomił Księżniczkę Celestię o tym, że Twilight zamartwia się, że nie wysłała jej żadnego listu w ostatnim tygodniu.

Zazdrość

W odcinku "Sowa mądra głowa" Twilight Sparkle przygarnęła pod swój dach sowę, którą nazwała Sowalicja. Niestety, pojawienie się nowej lokatorki nie wzbudziło bynajmniej w Spike'u pozytywnych uczuć. Stał się zawistny do tego stopnia, że wymyślił podstępny plan pozbycia się rywalki. Ostatecznie, uznając wygraną Sowalicji, udał się w samotną i żmudną podróż do Lasu Everfree, gdzie sowa uratowała go przed jego wściekłym pobratymcem. Co prawda nie wiemy, czy jest on zazdrosny o kucykowych adoratorów Rarity, lecz chciałby być znacznie większy i silniejszy, jak mieliśmy okazję zobaczyć w odc. "Kucyki i psy".

Senność

S01E11 Spike śpi.jpg

Spike w czasie swojej drzemki

Ze względu na swój wiek, Spike bardzo dużo śpi. Czasem zasypia w wielu różnych miejscach, skąd Twilight przenosi go na jego posłanie w bibliotece. Nie potrafi się długo martwić różnymi rzeczami: gdzie indziej spokój przynosi mu właśnie sen (przykładowo odcinek "Powrót do harmonii, część 2", gdzie po męczącym dniu - mimo, że wróg nie został pokonany - smok wyjątkowo szybko wyrusza na spoczynek). W "Pożegnaniu Zimy", Spike na końcu odcinka spał na krze. Tak samo jak Rarity, nienawidzi, gdy ktoś mu przeszkadza w spaniu.

Odwaga

W obronie Rarity potrafił skutecznie przeciwstawić się trzem psom na diamenty, aby ta mogła uciec. Natomiast w odcinku "Spike do usług", stanął do walki z ogromnym patyko-wilkiem, aby ratować Applejack, której kopyto utknęło pod kamieniem.

Honor

Spike posiada własny kodeks honorowy, który nakazuje mu odwdzięczyć się każdemu, kto uratuje mu życie. Jest to źródłem kłopotów w odcinku "Spike do usług", gdy Spike nieudolnie stara się pomóc Applejack.

Umiejętności

Muzykalność

W odcinku "Impas", widać, że Spike potrafi dobrze grać na fortepianie. Z kolei na koniec odcinka "Huraganowa Fluttershy", gra na instrumencie przypominającym flet.

Charyzma

Bez problemu ściągnął Hoity Toity'ego na pokaz mody urządzony przez swoje przyjaciółki.

Dobry Prezenter

Świetnie radzi sobie w roli prezentera i konferansjera, możemy to zobaczyć w odcinkach "Jesienna przyjaźń", "Sukces spod igły", a najbardziej w odcinku "Wigilia Serdeczności".

Magiczny oddech

S01E01 Spike wysyła list do Księżniczki.png

Spike wysyła list do Księżniczki Celestii.

Spike ma zdolność transportu listu bezpośrednio do adresata, za pomocą jego oddechu. Wysyła on listy, które dyktowała mu Twilight do Księżniczki Celestii. Ma kilka swoich ograniczeń. W odcinku Powrót do harmonii, część 2, Twilight znajduje Spike'a na podłodze, wijącego się z bólu i łapiącego za brzuch, ponieważ od dłuższego czasu dostaje wiadomości od Księżniczki Celestii. Jednak w odcinku "Różowa intuicja", ona sama (choć to niewiarygodne) spada z nieba na balkon po list, zgodnie z przepowiednią Pinkie Pie że "Zaraz coś lub ktoś spadnie z nieba".

Odnajdywanie klejnotów

W odcinku "Kucyki i psy" poznajemy go także od innej strony - Spike potrafi szybko i na wiele sposobów wykopywać drogocenne kamienie nie zjadając ich przy tym.

Nawyki żywieniowe

Spike ready to eat the gems.png

Pinkie Pie ma sposób na Spike'a.

Spike uwielbia jeść klejnoty i turkusy. W odcinku Kucyki i psy Rarity zabiera go na pole, by ich wspólnie poszukać, w zamian za możliwość zjedzenia kilku klejnotów. W odcinku Samotna imprezka Pinkie Pie kusi Spike'a klejnotami, by ten powiedział prawdę co planują dla niej jej przyjaciółki. Jednak, gdy zje ich za dużo, boli go potem brzuch.

Wzrost

S01E23 Spike niemowlę.png

Młody Spike

W odcinku "Tajemnica nadmiaru" Spike obchodzi pierwsze urodziny w Ponyville. Okazuje się wtedy, że jego (jak i każdego innego smoka) wrodzoną cechą jest chciwość. Spike dostaje prezenty od przyjaciółek, a później zaczyna je wyłudzać od innych mieszkańców Ponyville, przez co rośnie i zmienia się w „prawdziwego” smoka. Na szczęście dzięki Rarity wszystko wraca do normy. W odcinku "Z kronik Znaczkowej Ligi", przez niekontrolowaną magię młodej Twilight, Spike urósł na tyle, by móc rozbić dach.

Relacje

Relacje z Twilight

Spike jako asystent numer jeden dla Twilight, stara się być dla niej miły i pomocny, wykonuje posłusznie każde zadanie i zawsze odnajduje potrzebną książkę. Czasami jednak bywa opryskliwy w stosunku do niej, kiedy ta dramatyzuje. Z zasady przejmuje się problemami Twilight, w zależności jak bardzo sensowne są (odcinek "Lekcja zerowa" - kiedy to bagatelizował jej problem). Jednorożec często bywa nadopiekuńczy, co bardzo denerwuje Spike'a. Praktycznie w każdym odcinku pisze list do Księżniczki Celestii, którego treść dyktuje mu Twilight, o tym czego nauczyła się o magii przyjaźni.

Relacje z Rarity

S02E10 Rarity całuje Spike'a w policzek.png

Przełomowy moment w związku

Już na początku dowiadujemy się o zauroczeniu Spike'a w Rarity. W pierwszym sezonie kucyk jednak ignoruje zaloty smoka, co wcale nie zraża go do niej. W odcinku "Tajemnica nadmiaru" Rarity daje Spike'owi buziaka, w zamian za otrzymany prezent. Rozradowany Spike postanawia nie myć całowanego policzka nigdy więcej i w ten sposób symbolizuje swoje oddanie do Rarity. Kiedy w dalszej części odcinka Spike odzyskuje swoją dawną postać oraz zaczyna spadać wraz z Rarity, w obawie przed niechybną śmiercią postanawia wyznać jej swoje uczucie. Rarity mu jednak nie pozwala,
Spike T shirt Rarity heart S1E20.png

Koszulka z Rarity

zasłaniając jego usta kopytkiem.
Rarity chcę ci coś powiedzieć tak na wszelki wypadek... Ja zawsze się w tobie trochę...
— Spike do Rarity

Pomimo z pozoru niemiłego gestu, jej szczery uśmiech porusza serce Spike'a i dodaje mu otuchy.

Zabawki

Spike kilkukrotnie ukazał się w linii zabawek MLP. Można nabyć go w zestawie z balonem i Twilight, razem z księżniczką Celestią i Twilight. Jest także w zestawie z Rarity i księżniczką Twilight, w którym stoi na dwóch łapach, a także w zestawie z Maniaczką, w którym jest w przebraniu Humdruma.Jest też w zestawie Canterlot Castle z serii Cutie Mark Magic razem z Księżniczką Celestią, w tym zestawie też stoi na dwóch łapach.

Ciekawostki

  • Spike posiadał feniksa o imieniu Peewee, którego zdobył w odcinku "Poszukiwacze smoków", jednak później zwrócił go rodzicom.
  • Spike został wręczony Twilight jako jajko na egzaminie próbnym.
  • W wcześniejszych generacjach (G1 i G3) też pojawił się smok o imieniu Spike.
  • Spike, jak każdy smok, posiada własny kodeks.
  • Jako smok zyskuje szacunek od bizonów.
  • Nie posiada skrzydeł, co nie jest typowe dla jego gatunku. Czasem, udaje mu się wzlecieć w powietrze machając ogonem.
  • Spike ma cotygodniową siedmiogodzinną bąbelkową kąpiel[2].
  • Spike ma pionowe źrenice jak Nightmare Moon.
  • W pierwszym odcinku, Spike mówi Fluttershy, że wykluł się z fioletowo-zielonego jajka, ale w odcinku "Z kronik Znaczkowej Ligii", gdy pokazane jest jak się wykluwa, jajko jest jasnofioletowe w ciemnofioletowe kropki.
  • Jego płyty kostne na głowie potrafią się zgiąć, gdy smok jest smutny.
  • Na jego koszulce z odcinka W zielonym ci nie do twarzy, Rarity nie ma rogu.
  • Jego ulubioną przekąską są klejnoty, widzimy to np. w odcinku "Sowa mądra głowa"
  • Wskoczył do lawy w odc "Poszukiwacze smoków" i nie odczuwał tak mocnego gorąca, jednak gdy w odc. "Sowa mądra głowa" dmuchnął na niego wielki smok, Spike stwierdził, że jest mu za gorąco.
  • Spike umie dobrze jeździć na łyżwach, co widać w odcinku "Tank chce spać".
  • Jak każdy smok ma alergię na Kwiat Smoczego Kichnięcia, o czym dowiadujemy się w odcinku „Księżniczka Spike”.
  • Umie robić nachos.
  • Spike posiada pluszową "Rarity" jako maskotkę, jest ona widoczna w odcinkach "Nie ma to jak w domu" i "Przemiana podmieńca"
  • Przez krótki czas Spike był lordem smoków.

Gry

Spike pojawia się w grze MLP na platformy mobilne, nie jest on jednak postacią aktywną w grze, a postacią tła.

Cytaty

Żarcie mamy z głowy, teraz pogoda!
Przyjaźń to magia - część 1
Jest odlotowa!
— Spike o Rainbow Dash; Przyjaźń to magia - część 1
Powiedz, czy ona nie jest słodka?
— Spike o Rarity; Przyjaźń to magia - część 1
Tak trzymaj, Applejack jesteś w dechę, stara!
Sezon na jabłka
Chcesz trochę tego?
— Spike do Pinkie Pie o zepsutych babeczkach; Sezon na jabłka
Pinkie Pie: Iiich... Spike, ja to wyrzuciłam. Skąd to wziąłeś?
Spike: W śmieciach było...''
Sezon na jabłka
I to ja zużyłem wczoraj całą gorącą wodę w Ponyvile bo przez 7 godzin się kąpałem!
Samotna imprezka
Podstępny ptak! Ale jest nas dwóch do tej gry.
Sowa mądra głowa
Jest taki słodziutki...Yyy, tak jest słodziutki aż do...schrupania.
Sowa mądra głowa
Godziny mojej pracy!
Rój stulecia
Rozejrzyjcie się. Mamy: Rarity Kudłatą, Rainbow Kraksę, Plującą Pie, Apple-Mikruskę, FlutterBas i...yy, na ciebie nie mam.
Końska plotka
Twilight Flaczek!
Końska plotka
A może zjadły ich...ZOMBIE?!
Końska plotka
Zawsze powtarzam, że najlepszą półką jest podłoga.
Tajemnica nadmiaru
Rarity: Mówiłeś coś, że jest pyszny?!
Spike: No a jak? Za tydzień mam urodziny i zjem sobie go na obiad.''
Tajemnica nadmiaru
Mogę wziąć globus? Nie używasz go.
Tajemnica nadmiaru
Spike chce!
Tajemnica nadmiaru
Więc wy pomagacie przy fantastycznym ślubie, za to ja będę organizował wieczór kawalerski! Mam tylko jedno pytanie...co to takiego jest?
Ślub w Canterlocie
Nie zatrzymuj się, spóźnimy się na wyścig!
Jesienna przyjaźń
Mówi jak szybko latasz i jak mocne masz skrzydła.
Huraganowa Fluttershy

Przypisy

  1. Nazywany tak przez Rarity w odcinku Poszukiwacze smoków
  2. Odcinek 65, 04:05 Zeszłej nocy, gdy brałeś jedną ze swoich siedmiogodzinnych kąpieli..

Zobacz także

Galeria

S06E10 Spike trzymający listę.png

Wystąpienia

Sezon pierwszy
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Y Y Y Y Y Y Y M Y Y Y N Y Y Y N N Y Y Y Y B Y Y Y Y
Sezon drugi
Y Y Y Y Y Y Y Y N Y Y N Y N Y Y N N N Y Y Y Y N Y Y
Sezon trzeci
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Y Y Y B Y N N Y Y Y Y Y Y
Sezon czwarty
Y Y Y N N Y Y Y Y N Y Y Y Y Y Y N N Y N Y Y Y Y Y Y
Sezon piąty
Y N Y N Y N Y N Y Y Y Y Y Y N Y N Y Y Y Y Y B Y Y Y
Sezon szósty
Y Y N N Y N Y Y N Y Y Y N N Y Y Y N M N Y Y N Y Y Y

Twilight SparkleSpike

Applejack Fluttershy Pinkie Pie Rainbow Dash Rarity
Twilight Sparkle
& Spike
ApplejackFluttershyPinkie PieRainbow DashRarity
Resztę postaci zobaczysz w galerii bohaterów

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Spike

  • tytul

    3 wiadomości
    • Nie do końca rozumiem, co jest po angielsku. Możesz wytłumaczyć dokładniej?
    • Nie pojmuje go.
  • Młodzieńcza miłość Spike'a?

    6 wiadomości
    • <div class="quote">31.178.179.173 napisał(a):<br />Myślę, że w końcu wyleczy się z tego. I może znajdzie so...
    • No dobra ładną. I już nawet mam pomysł jak ją wprowadzić. Ładny dzień w Ponyville. Nagle wybucha panika. Spike idzie sprawdzić co...

Więcej w Fandom

Losowa wiki