FANDOM

Spearhead (z ang. spearhead - grot włóczni) — pegaz, przyjaciel Shining Armora, były członek straży królewskiej oraz artysta. Zadebiutował w odcinku "Dzień pełen Flurry".

Wygląd

Jest to dobrze zbudowany, pomarańczowy pegaz o grzywie w dwóch odcieniach niebieskiego i oczach koloru morskiego. Na szyi nosi gruby czerwono-biały szal ozdobiony symbolem jego znaczka, którym są trzy groty włóczni.

Charakter

Spearhead jest przyjazny oraz wrażliwy. Jako artysta widzi w niektórych rzeczach więcej niż inne kucyki. Twierdzi, że sztuką jest wszystko, co do kogoś przemawia oraz uważa, że sztuka zmieniła jego życie. Jest także wyrozumiały, gdy widzi jak jego przyjaciel, Shining Armor i Cadance tęsknią za swoją córką, pozwala im opuścić jego wystawę i wrócić do niej.

Przedstawienie w serii

Spearhead pojawia się pierwszy raz w odcinku "Dzień pełen Flurry", gdzie gości na swojej wystawie sztuki swego przyjaciela ze straży królewskiej, Shining Armora wraz z jego żoną księżniczką Cadance. Bardzo się cieszy gdy ich widzi i prezentuje im swoje dzieła. Cała trójka spędza całkiem dobrze czas. Po pewnym czasie Spearhead zauważa jak jego przyjaciołom zaczyna brakować ich córki, Flurry Heart, ponieważ coraz więcej eksponatów kojarzy im się z małą klaczką. Pegaz rozumie ich uczucia. Tłumaczy, że jego sztuka zawsze mówiła mu o rzeczach, które kocha, a teraz ta sztuka przemówiła także do nich. Wyrozumiale pozwala więc młodym rodzicom wrócić do Flurry i kontynuuje swoją wystawę bez nich.

Ciekawostki

S05E15 Rainbow przeszkadza w śledztwie

Spearhead, czy to ty?

  • W odcinku "Detektyw Rarity" pojawia się ogier o identycznym kształcie ciała i kolorystyce co Spearhead. Jest strażnikiem w północno-zachodnim skrzydle pałacu, w którym nocują Rainbow Dash i Spitfire. Jest przesłuchiwany przez Rarity w sprawie zaginięcia kapitanki Wonderboltsów. Przyznaje się, że wraz z innymi strażnikami opuścił posterunek, aby zjeść podarowane im przez tajemniczą osobę ciasto. Jako że jest ubrany w zbroję, nie widzimy, jak wygląda jego znaczek, przez co nie jesteśmy w stanie ostatecznie go zidentyfikować. Obie postacie są dubbingowane przez różnych aktorów.
Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)