Fandom

MLPW

Sowalicja

1161stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja3 Udostępnij

Sowalicja (oryg. Owlowiscious, również Sowicjusz[1]) — sowa, która po raz pierwszy pojawia się w odcinku "Sowa mądra głowa", gdzie zostaje przygarnięta przez Twilight. Z początku Spike był o nią zazdrosny, ale kiedy pomogła uratować go przed złym smokiem, zmienił o niej zdanie. Ponownie pojawiła się w "Konkurs pupili","Pojedynek na czary","Tylko dla pomocników", "Maud Pie" oraz "Inspiracja, manifestacja", a także przez chwilę w drugiej części "Królestwo Twilight". Po zniszczeniu biblioteki, widzimy ją przez chwilę w "Dobranoc" i "Żartowniś Discord".

Przedstawienie w serii

Sowa mądra głowa

S01E24 Wzrok Sowicjusza vel Sowalicji.png

Sowalicja nocą

Sowalicja pierwszy raz pojawia się, kiedy zwraca Twilight Sparkle jeden z papierów, który został porwany przez wiatr. W ramach wdzięczności kucyk zaprasza sowę na noc do swojego domu. Większą część tej nocy spędza na pisaniu referatu o kometach, a asystuje jej właśnie Sowalicja. Następnego ranka Spike dowiaduje się, że Twilight zdecydowała się wziąć Sowalicję jako "młodszą asystentkę", ponieważ zauważyła, że Spike niezwykle wyczerpuje się od nadmiaru pracy.
830px-Owloysius taking a bath S1E24.png
Spike jest bardzo zazdrosny o Sowalicję i podejrzewa, że próbuje go wygryźć z posady asystenta Twilight. Jego obawy pogłębiają się, kiedy Twilight gani go za zniszczoną książkę, odnalezioną przez Sowalicję. Obawiając się o swoją posadę, Spike postanawia wrobić sowę w zabicie myszy, używając keczupu i myszopodobnej zabawki Opal, w nadziei, że Twilight się rozzłości i wyrzuci Sowalicję za drzwi. Plan kończy się jednak fiaskiem, kiedy Twilight i Sowalicja przybywają do domu, w czasie kiedy Spike wciąż przygotowuje "miejsce zbrodni", co spotyka się z głęboką dezaprobatą jednorożca. Zrozpaczony Spike ucieka do Lasu Everfree.

Później tej samej nocy, Sowalicja pomaga Twilight odnaleźć i uratować Spike'a przed dorosłym już smokiem, którego rozwścieczył przesiadywaniem w jego jaskini i zjadaniem jego klejnotów. Sowalicja rozprasza smoka, dzięki czemu Spike może mu uciec. Po wyjściu z jaskini, sowa znów im pomaga, prowadząc ich przez ciemny las. Kiedy są już bezpieczni Twilight wyjaśnia Spike'owi, że Sowalicja wyśledziła go po keczupowych śladach, które za sobą zostawiał. W końcu smok zdaje sobie sprawę, że Sowalicja nigdy nie chciała go wygryźć, a miała jedynie asystować Twilight w nocy, kiedy ten musiał spać.

Konkurs pupili

830px-Owloysius Change 2 S2E7.png
Sowalicja pojawia się ponownie w odcinku "Konkurs pupili". Najpierw w sennym koszmarze Rainbow Dash, a później w czasie "Dnia Zabawy z Pupilem". Towarzyszy Twilight Sparkle przez resztę odcinka.

Pojedynek na czary

Sowalicja pojawiła się w tym odcinku tylko raz. Kiedy Trixie odwraca dom Twilight Sparkle, aby ją zmusić do pojedynku, to Sowalicja wylatuje z biblioteki, aby złapać książki, które wypadały, ale złapała tylko dwie.

Tylko dla pomocników

W tym odcinku Sowalicja przylatuje do Spike'a, gdy ten miał robić ciasto, ale niestety, nawet o tym nie wiedząc, zjadł wszystkie klejnoty, robiąc z nimi sztuczki przed Sowalicją. W pewnym momencie odwróciła głowę, bo nie chciała widzieć, jak Spike zjada klejnoty, z których miało być ciasto. Spike osądza ją potem, że zjadła mu kamienie. Ona jednak poleciała po łyżeczkę i smok zobaczył, że to on wszystko zjadł.

Następnie widzimy Sowalicję przy Twilight, gdy Spike przekupuje klacz, aby pozwoliła mu zaopiekować się ptakiem na czas jej nieobecności. Pod swoją opiekę bierze także Gummy'ego, Winonę, Angela, Opal i Tanka, uzyskując sześć klejnotów jako zapłatę. Później widzimy jak Sowalicja i inne zwierzaki są prowadzone na sznurku przez Spike'a, aby nie uciekły. Następnie widzimy ją ze Znaczkową Ligą pomalowaną na różowo. Potem w pociągu i nareszcie na peronie witając swoją właścicielkę.

Maud Pie

W tym odcinku pojawiła się tylko dlatego, że Maud, siostra Pinkie Pie, miała przynieść swoje zwierzę, które okazało się kamieniem. Sowalicja pojawiła się tylko na początku przy zapoznaniu się z Maud.

Inspiracja, manifestacja

Przez cały odcinek odciągała Spike'a od złych czynów, ale szło to na marne. Dopiero na końcu udało jej się przekonać Spike'a, aby zaprzestać pomagania Rarity pod wpływem klątwy przy niszczeniu Equestrii.

Królestwo Twilight

Gdy Tirek niszczy bibliotekę, Twilight ratuje Sowalicję, dzięki teleportacji. Sowa spogląda smutno na właścicielkę, po czym odlatuje.

Dobranoc

Pojawia się w scenie pielęgnowania pupili, gdzie jest czesana przez Twilight. Potem, w skutek ospałości kucyków, Gummy ląduje na jej głowie i sowa nie jest w stanie poprawnie kierować swoim lotem.

Ciekawostki 

  • W oryginalnej wersji językowej, Sowalicja (Owlowiscius) jest mężczyzną, mimo rzęs, których w tym serialu przedstawiciele płci męskiej nie posiadają. Twilight zwraca się do zwierzęcia jak do mężczyzny. W Polskiej wersji sowa ewidentnie jest kobietą - świadczy o tym choćby jej imię - Sowalicja. Ponadto wszyscy zwracają się do niej jak do kobiety. Zamiana płci jest zapewne spowodowana kłopotami w tłumaczeniu. W końcu nie tak łatwo spolszczyć imię takie jak Owlowiscius.

Cytaty

Sowa mądra głowa

Hu.
— Sowalicja
Hu?
— Sowalicja
Hu!
— Sowalicja

Przypisy

  1. Odcinek Maud Pie

Galeria

SowalicjaGallery.png

Więcej w Fandom

Losowa wiki