Fandom

MLPW

Smooze

1175stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Smooze — mazisty stwór, przyjaciel i gość Discorda na Gali Grand Galopu.

Wygląd

Smooze jest istotą w całości składającej się z mazi w dwóch odcieniach zieleni. Nie posiada oczu, lecz ma usta. Nie ma też kończyn, jednak może tworzyć macki wyłaniające się z jego "ciała". Na Gali Grand Galopu ubrany był w czerwoną muszkę oraz niebieski kapelusz.

Charakter

Niewiele można powiedzieć o charakterze stwora, ponieważ nie potrafi on mówić. Nie wydaje się zbytnio inteligentny, ale bardzo często się uśmiecha. Kiedy reaguje pocałunkiem na przeprosiny Discorda, dowiadujemy się, że rozumie mowę kucyków i jest świadom wydarzeń rozgrywanych wokół niego. Lubi zabawę i tańce, a także jest miły dla swoich przyjaciół.

Przedstawienie w serii

Smooze pojawił się w odcinku "Stara przyjaźń nie rdzewieje". Był tam gościem Dicorda na Gali Grand Galopu. Został tam sprowadzony przez draconequusa, w celu wzbudzenia zazdrości u Fluttershy. Smooze chciał bawić się z Discordem na przyjęciu, ale ten ciągle go odtrącał, gdyż był zajęty rozdzielaniem Tree Hugger i Fluttershy. Został zamknięty w sali z dużą ilością błyskotek, klejnotów i kosztowności. Ponieważ uwielbia je zjadać, pochłonął wszystko. W wyniku tego urósł bardzo i zalał całą salę balową. Jego maź oblepiała kucyki: Rainbow Dash, przykleiła się do podłogi i nie mogła się ruszyć ani odlecieć, Twilight Sparkle nie zdziałała nic swoją magią w pokonaniu Smooza, a Księżniczka Celestia, której róg był cały w mazi stwora, nie mogła w ogóle użyć magii. Również grzywa białego alikorna nie falowała jak zwykle.

Dopiero Tree Hugger wydając specjalne dźwięki, uspokoiła Smooza, był on znów posłuszny a kucyki, jak i sala, zostały uwolnione z lepkiej mazi. Później Discord zabrał ze stwora kosztowności i ten wrócił do normalnego rozmiaru. Władca Chaosu przeprosił Smooza za to, że nie zwracał na niego uwagi. Zielony stworek wybaczył przyjacielowi, dając mu buziaka. Następnie Smooze bawił się na Gali tańcząc z Pinkie Pie.

Występuje również w odcinku "Żartowniś Discord", gdzie widzimy go w słoiku zawieszonym na szyi Discorda.

Ciekawostki

Smooze z generacji pierwszej.png

Smooze z G1

  • Smooze jest znany z tego, że to nie pierwszy jego występ w MLP. Występował już w generacji pierwszej, gdzie był antagonistą, który chciał zniszczyć Ponyland (pol. Kucykolandię). W pierwszej generacji występowały jednak w stosunku do jego obecnej postaci pewne różnice, miał on fioletowy kolor oraz oczy. Bez problemu potrafił zmieniać się w ogromną falę, która zalewa wszystko na swojej drodze i nic jej nie może stanąć na przeszkodzie. W obecnej generacji jest przede wszystkim o wiele mniej groźny, aczkolwiek nadal potrafi stworzyć problemy. Jest też neutralny, a nie wrogo nastawiony.

Galeria

S05E07 Smooze i ja, razem co dnia.png

Więcej z Fandomu

Losowa wiki