Fandom

MLPW

Smoki

1161stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Smoki — jeden z gatunków stworzeń zamieszkujących Equestrię. Charakteryzuje się zdolnością lotu (nie dotyczy to każdego smoka, przykładem jest Spike), oraz zianiem ogniem, zwykle poruszają się także na czterech kończynach. Gromadzą dużą ilość skarbów (złoto, klejnoty). Każdy smok jest chciwy, a wraz z chciwością zwiększa swój rozmiar. Podobnie jak tygrysy czy goryle są silnie terytorialne i bronią swojego terenu.

Kraina smoków

Tereny wyspy, gdzie przesiadują owe istoty, są obszerne, puste i surowe w porównaniu do zielonych pejzaży w reszcie Equestrii. Są tam głównie brązowo-brunatne skaliste ziemie, których powierzchnia została spękana. Krajobraz pokrywają wysokie wzgórza i rzeki, sporadycznie rosną suche drzewa. Powietrze spowija dym, a niebo mieni się ciemnym odcieniem błękitu.

Kultura smoków

W państwie smoków występuje władza monarsza. Władca smoków zostaje wybierany poprzez Turniej Ognia - ekstremalny tor przeszkód, którego celem jest zdobycie berła. Na drodze konkurentów stoją liczne śmiertelne pułapki w postaci ruchomych stalagmitów i stalaktytów, skupiska bulgoczącej lawy, labirynty, gigantyczne przepaście itp. Kto pierwszy odnajdzie berło po czym zaniesie je władcy, zostaje ogłoszony nowym lordem smoków. Zwycięzca może oddać swój tytuł innemu smokowi, jeśli taka jest jego wola.

Pozostałe smoki

Wyjście Smoka

Handsome Dragon.png

Czerwony Smok

W odcinku "Wyjście smoka" czerwony smok mieszka w jaskini na szczycie góry. Jego chrapanie przyczyniło się do powstania gęstego, czarnego dymu, który groził pochłonięciem Ponyville. Twilight Sparkle i przyjaciółki próbowały przekonać smoka, by przeniósł się gdzie indziej na wiele sposobów, lecz bez skutku. Fluttershy jednak, pomimo tego, że bała się smoków, zdołała przekonać jaszczura do zmiany miejsca drzemki. Smok posłuchał pegaza i odleciał poszukać sobie innego legowiska.

Sowa Mądra Głowa

Green dragon s1e24.png

Zielony Smok

W odcinku "Sowa mądra głowa" zielony smok mieszka w jaskini w lesie Everfree, gdzie gromadzi mnóstwo klejnotów. Szukający schronienia Spike trafia właśnie do tej jaskini, nie wiedząc, że jest zamieszkana, a jej bogactwa są czyjąś własnością, zaczyna zajadać się klejnotami. Zielony smok widząc to wpada we wściekłość i postanawia zabić małego intruza. Na szczęście Twilight Sparkle i Sowalicja ratują Spike'a i udaje im się zgubić bestię w gęstwinie lasu.

W odcinku tym możemy zauważyć, że smoki potrafią wysuwać na wierzch pazury i kolce na ogonie.

Poszukiwacze smoków

S2E21 dragon three.png

Garble i nastoletnie smoki

W odcinku "Poszukiwacze smoków" odbyła się smocza migracja. Pojawiawiły się nastoletnie smoki, nieco mniejsze od dorosłych, lecz wciąż wyższe od Spike'a. Miały różne kolory łusek, kształty pysków, na głowach rogi, grzebienie lub grzywy i w przeciwieństwie do dorosłych osobników, chodziły na dwóch nogach. Wśród smoków w tym odcinku wystepował Garble, szef gangu smoczych nastolatków oraz Kracz - dziwaczny smok z ośmioma nogami i zezowatym spojrzeniem.

Przedstawiciele

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Smoki

  • Smoki w MLP

    16 wiadomości
    • <div class="quote"> Eddy XD napisał(a): Dlaczego kucyki uważają smoki za straszliwe, złe, chciwe i bezrozumne bestie ...
    • I tylko w tym celu odkopujesz wątek sprzed paru miesięcy? Zamykam.

Więcej w Fandom

Losowa wiki