Fandom

MLPW

Siostrzane Zawody

1166stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
S02E05 Współpraca.png

Jedna z konkurencji w Siostrzanych Zawodach - przenoszenie jajka na nosach tak, by go nie rozbić

Siostrzane Zawody (ang.The Sisterhooves Social) — konkurs zorganizowany dla sióstr, odbywa się w Ponyville.

Opis

Jedną drużynę zawodów tworzą dwa kucyki: zwykle starsza i młodsza siostra, lecz pewnie nie jest to zasadą. Siostrzane Zawody mają wiele konkurencji. Są takie w których biorą udział tylko niektóre drużyny, np: wspólne jedzenie ciast na czas, wybory najładniejszej świnki, wyliczanka, zaśpiewanie wybranej piosenki o siostrach, skakanie przez skakankę i żonglowanie kręglami. Główną atrakcją jest wyścig z przeszkodami, w którym mierzą się wszystkie drużyny. Oto jego etapy: pokonanie błotnych sadzawek, bieg przez wiadra, pokonanie stosu z wielkich, drewnianych skrzyń, szybkie zjedzenie dwóch ciast, po jednym na zawodniczkę, przepchnięcie przez pewien odcinek stogu siana, zrobienie soku z winogron (jedna z sióstr podrzuca drugą do dużego zbiornika z winogronami, gdzie ta je depcze, a przez kranik zbiornika wypływa sok), zebranie jabłek do wiadra (na ławce jest stos jabłek, jedna z sióstr rzuca je drugiej która łapie je do wiadra umieszczonego na swojej głowie), wspólne przeniesienie jajka na nosach z kurnika do koszyczka i na koniec przebiegnięcie prostego odcinka do mety.

Konkurs odbywa się w Ponyville na farmie Sweet Apple, gdzie organizują go członkowie rodziny Apple. Nie mogą brać w nim udziału ogiery.

Przedstawienie w serialu

Po raz pierwszy dowiadujemy się o tych zawodach w odcinku "Siostrzany sojusz", gdzie Sweetie Belle chciała wziąć w nich udział ze swoją starszą siostrą Rarity. Gdy ta się jednak nie zgodziła, przyjaciółka Sweetie, Apple Bloom, "pożyczyła" jej swoją starszą siostrę Applejack, by ta mogła zabawić się w konkursie. Ma pierwszej przeszkodzie Applejack wpada do błota i dalej pokonuje tor z przeszkodami cała ubłocona. Na koniec wyścigu okazuje się, ze to Rarity zamieniła się w błotnej sadzawce z Applejack i to ona biegła w wyścigu ze Sweetie Belle. Był to plan by skłócone siostry mogły się pogodzić i kończy się to sukcesem, bo choć Rarity i Sweetie Belle zajęły drugie miejsce, to znów mają ze sobą dobre stosunki.

Następnie Siostrzane Zawody odbywają się rok później i są wspomniane w odcinku "Kuce w wielkim mieście", gdzie Apple Bloom i Applejack przygotowują się do nich. Niestety Applejack musi wyjechać do Manehattanu w ważnej sprawie i nie bierze udziału w konkursie z siostrą.

Sytuacja ta rozwinięta jest w odcinku "Siostrzany Turniej", w którym Big Macintosh, starszy brat Apple Bloom, postanawia zastąpić Applejack, by najmłodszej siostrze nie było przykro, gdyż bardzo chciała wziąć udział w konkursie. Ogier przebiera się więc za klacz i bierze udział w zawodach. Udaje on kuzynkę Apple Bloom imieniem Orchard Blossom. Przełamuje nawet swoją małomówność. Jednak jego gabaryty, niski głos (który stara się modulować) i brak przygotowania dają się we znaki. Przeszkadza to jemu i Apple Bloom w rywalizacji z innymi. Młoda klaczka prosi brata, by zakończył tą maskaradę, lecz ten odmawia. Później duet wykonuje piosenkę Sisterhood. W końcu wychodzi na jaw, że Orchard Blossom to tak naprawdę Big Mac i rodzeństwo zostaje zdyskwalifikowane, gdyż w zawodach mogą brać udział tylko klacze. Historia jednak kończy się dobrze, Apple Bloom docenia wysiłki starszego brata i miłość rodzeństwa tylko zyskuje.

Zawodnicy

Najważniejszymi uczestnikami byli Applejack, Rarity, Sweetie Belle, Apple Bloom i Big Mac. Ale mogłiśmy zobaczyć też inne duety, takie jak: Berry Punch z Piña Coladą, Amethyst Star z Dinky Doo, Golden Harvest z Noi, Cloud Kicker z Alulą i wiele innych.

Galeria

Sezon 2

Odcinek "Siostrzany sojusz"

Sezon 5

Odcinek "Siostrzany Turniej"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki