FANDOM

Silverstream (z ang. silver - srebrny, stream - potok) — hipogryf, zmieniający się czasem w kucyka morskiego, postać epizodyczna, uczennica szkoły przyjaźni. Występuje po raz pierwszy w dwuodcinkowcu "Awantura o szkołę". Jest córką Sky Beaka i Ocean Flow, siostrą Terramara, a także siostrzenicą królowej Novo oraz kuzynką księżniczki Skystar. Jest członkinią nieoficjalnej grupy nazwanej Young Six czyli Młoda Szóstka.

Wygląd

Silverstream jest różowym hipogryfem o grzywie i ogonie w dwóch odcieniach niebieskiego oraz fioletowych oczach. Jej przednie szpony, tylne kopyta oraz dziób mają nieco ciemniejszy odcień różowego niż reszta ciała. Na szyi nosi fioletowy naszyjnik z kawałkiem różowej, magicznej perły, dzięki której może w dowolnej chwili przemienić się w morskiego kucyka.

Charakter

Silverstream jest prawdziwym wulkanem energii i ekscytacji, co łączy ją z jej kuzynką księżniczką Skystar. Jest przyjacielska, gadatliwa oraz lubi spędzać czas w nowo poznanymi przyjaciółmi ze szkoły przyjaźni.

Przedstawienie w serii

Silverstram debiutuje w obu częściach odcinka "Awantura o szkołę". Jest tam jedną z pierwszych uczennic szkoły przyjaźni otwartej przez Twilight Sparkle w Ponyville. Przybywa do niej wraz ze swoim opiekunem, Seasprayem, który także jest hipogryfem i generałem królowej Novo. Jest bardzo podekscytowana możliwością nauki oraz poznania nowych przyjaciół z różnych gatunków stworzeń zamieszkujących Equestrię. Na początku lekcje są ciekawe i inspirujące dla wszystkich uczniów, lecz Twilight stara się trzymać ścisłych zasad narzuconych na jej szkołę, by uchronić ją przed zamknięciem i zmienia style prowadzenia lekcji przez swoje przyjaciółki na szablonowe, nużące i stresujące. Silverstream i inni uczniowie wyrażają niechęć do uczęszczania na zajęcia w piosence School of Friendship. Zirytowani postanawiają uciec z zajęć i spędzić razem czas na zabawie nad jeziorem. Silverstream i jej nowi przyjaciele Yona, Gallus, Sandbar, Smolder i Ocelka rozwijają coraz silniejsze więzy przyjaźni między sobą podczas tych zabaw.

Później, gdy szkoła zostaje zamknięta przez kanclerza Neighsay z powodu jego krytycznej postawy do szkoły przyjaźni i łamanych przez nią zasad, nowi przyjaciele uciekają razem z domów. Ukrywają się w starym Zamku Dwóch Sióstr w lesie Everfree. Poznają się tam coraz lepiej i wzmacniają swoją przyjaźń. Jednak gdy zostają zaatakowani przez agresywne i kolczaste zwierzęta zwane puckwudgie, muszą się zabarykadować. Na szczęście zostają uratowani przez główne bohaterki. Twilight przeprasza ich i przekonuje, by wrócili do szkoły, bo lekcje będą prowadzone tak jak na początku, czyli zabawnie i ciekawie. Silverstream i jej przyjaciele zgadzają się. Potem po konfrontacji z kanclerzem, Twilight sprzeciwia się mu i sama otwiera szkołę. Szkoła przyjaźni znów jest przyjaznym domem dla każdego stworzenia chcącego uczyć się przyjaźni, co doskonale podsumowuje piosenka Friendship Always Wins.

Silverstream jest wspomniana w odcinku "W wodzie czy na lądzie?", gdy Twilight jedzie na górę Aris do jej rodziców, Sky Beaka i Ocean Flow, by podpisali zgodę na wyjazdy ich córki na szkolne wycieczki.

Następnie hipogryfka pojawia się w odcinku "Trudna sztuka", gdzie występuje w przedstawieniu z udziałem księżniczki Celestii reżyserowanego przez Twilight Sparkle.

Ciekawostki

  • Silverstream uwielbia schody. Gdy mieszkała jeszcze w głębinach Seaquestrii kryjąc się przed Storm Kingiem nie miała możliwości ich używać. Teraz gdy znów żyje jako hipogryf, jest bardzo zafascynowana schodami i ich konceptem.

Galeria

S08E01 Silverstream podekscytowana pobytem w szkole przyjaźni

Kucyki w wieku szkolnym Coconut CreamChipcutterCozy GlowDiamond TiaraSilver SpoonTwistSnipsSnailsPipsqueakFeatherweightRumbleZipporwhillTender TapsToola RoolaPetunia Paleo
Młoda szóstka/
(Young Six)
SilverstreamSmolderOcelkaGallusSandbarYona
Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)