FANDOM

Shining Armor (z ang. Błyszcząca Zbroja) — jednorożec, Kapitan Królewskiej Straży Canterlotu. Starszy brat Twilight Sparkle, mąż Księżniczki Cadance[uwaga 1] i ojciec księżniczki Flurry Heart. Pojawia się po raz pierwszy w dwuodcinkowcu "Ślub w Canterlocie". Następnie pojawia się w "Kryształowe Królestwo", "Kucykowe dyscypliny", "Sposób na zaklęcie", "Igrzyska w Equestrii", "Królestwo Twilight", "Ach, życie...", "Wielka tajemnica Pinkie", "Kryształowanie" i "Przemiana podmieńca".

Wygląd

Shining Armor to jednorożec o białym umaszczeniu, jasnoniebieskich oczach oraz grzywie i ogonie w kolorach: turkusowym, niebieskim i granatowym. Jego znaczek to granatowa tarcza z ciemnoróżową, sześcioramienną gwiazdą wewnątrz niej i trzema mniejszymi, niebieskimi i pięcioramiennymi nad nią. Ogier posiada unikalny design.

Osobowość

Kontakty z Siostrą

W młodości Shining był bardzo blisko ze swoją siostrą. Jak wspomina Twilight był jej jedynym przyjacielem.[uwaga 2]

S02E25 Uścisk rodzeństwa

Twilight i Shining jako źrebięta

Jak na starszego brata był bardzo opiekuńczy przez co Twilight uważała go za ideał. Był jej autorytetem. Po tym jak wyjechała z Canterlotu nie mieli ze sobą zbyt dużo kontaktów[uwaga 3]. Po przybyciu na ślub tłumaczy się siostrze dlaczego nie przekazał jej zaproszenia osobiście i prosi o zostanie pierwszą druhną. Jednak Królowa Podmieńców, w postaci Księżniczki Cadance używa zaklęcia, aby go kontrolować. Pod wpływem transu, wyjaśnia wszystkim, że zaklęcia, które Cadance na niego rzuca, mają mu pomagać w zwalczaniu migren. W rezultacie, jego ekscytacja i szczęście, szybko zamieniają się w frustrację i gniew, kiedy Twilight potępia Cadance i nazywa ją złą oraz niegodną jej brata. Tak bardzo się tym rozgniewał, że zrezygnował ze swojej siostry jako druhny oraz powiedział jej, żeby w ogóle nie przychodziła na jego ślub. Twilight i prawdziwej Cadance udało się go jednak uratować przed Chrysalis i przywrócić go do stanu pierwotnego. Następnie ponownie pozwala Twilight być jego druhną i śmieje się, że Cadance zgodziła się go poślubić, tylko dlatego by mieć ją za siostrę. Pod koniec odcinka, kiedy młoda para wybiera się na miesiąc miodowy, Shining Armor dziękuje swojej siostrze za wszystko co dla niego zrobiła i przytula ją.

Związek z Cadance

Shining jest bardzo zakochany w Cadance,
Cadance and Shining Armor post wedding kiss S2E26

Cadance i Shining

co zauważa sama Chrysalis. Najprawdopodobniej poznali się już w młodości, ponieważ Cadance była opiekunką Twilight. Bardzo jej wierzy, nawet bardziej od swojej siostry. Dzięki tej miłości jego moc wzrasta na tyle, że jest w stanie pokonać królową podmieńców. Kiedy jest wyczerpana przytula oraz pociesza ją. Jednak, aby uratować Kryształowe Królestwo, jest w stanie nią rzucić w stronę Spike'a, aby pochwycić Kryształowe Serce. Ich miłość jest niepodważalna, jak mówiła sama Księżniczka Celestia.

Stosunek do Służby

Shining Armor jako kapitan

Shining dowodzący strażą królewską.

Shining jak na kapitana straży przystało jest bardzo oddany służbie. Przekłada ją nawet nad wysłanie zaproszenia swojej siostrze na swój własny ślub. Widząc twarze żołnierzy, można sądzić, że Shining jest raczej dobrym dowódcą. Zapewne posiada największe zdolności magiczne, gdyż potrafi stworzyć potężną barierę ochronną.

Heroizm

Shining okazuje się być bardzo heroicznym ogierem, kiedy to rzuca się na Króla Sombrę wiedząc, że nie ma z nim najmniejszych szans, jednak robi to, aby pomóc dostać się do Królestwa głównym bohaterkom.

Przedstawienie w serii

Ślub w Canterlocie

Shining Armor pierwszy raz pojawia się w retrospekcji Twilight, która przedstawia jej bardzo zażyłe relacje z bratem. Nazywa go swoim B.B.B.F.F - Big Brother, Best Friend Forever (pol. S.B.N.P.n.Z, czyli Starszym Bratem, Najlepszym Przyjacielem na Zawsze) oraz mówi, że zawsze się o nią troszczył. Przez całe dzieciństwo byli ze sobą bardzo blisko, ale stracili ze sobą kontakt po wyjeździe Twilight do Ponyville.

S02E25 Kto idzie?

Jako kapitan straży królewskiej

Później Shining Armor został Kapitanem Królewskiej Straży oraz zaręczył się z Księżniczką Cadance. Nie mógł osobiście poinformować o tym wydarzeniu swoją siostrę, ponieważ Canterlotowi zagrażało niebezpieczeństwo. Na prośbę Księżniczki Celestii, Shining Armor utworzył magiczną barierę ochronną nad całym miastem i to w jego interesie było utrzymanie jej. Jak jednak wiadomo, Królowa Chrysalis była już wtedy w mieście i zajęła miejsce Cadance.

Przed ślubem, Twilight chciała powiedzieć swojemu bratu o jej spostrzeżeniach na temat zachowania "Cadance", jednak nie zdążyła, ponieważ pojawiła się wtedy oszustka i zabrała Armora do innego pokoju. Przez szparę w drzwiach Twilight ujrzała jak Cadance rzuca na Shining Armora zaklęcie, stwierdza, że jest "całkowicie zła" i ucieka. Twilight konfrontuje się z Cadance w czasie jej próby ślubu, przed Księżniczką Celestią oraz resztą uczestników, co sprawia, że zapłakana Cadance ucieka. Shining Armor wyjaśnia, że czar, który rzuciła na niego Cadance, miał za zadanie wzmocnić jego magię i pomóc mu w regeneracji sił, a jej zachowanie usprawiedliwiał stresem związanym z weselem. Shining Armor jest tym tak zdenerwowany, że mówi Twilight, że nie chce jej widzieć na swoim weselu.

W czasie ślubu Shining Armor jest pod zupełną kontrolą Królowej Chrysalis. Pozostaje w transie, aż do spotkania z prawdziwą Cadance. Jej magia łamie zaklęcie, jednak bariera ochronna została złamana, a podmieńce przeprowadzają inwazję na Canterlot. Shining Armor stara się wykonać zaklęcie do odpierania podmieńców, ale nie ma wystarczającej siły. Cadance mówi mu, że jej miłość da mu siłę, a potem oboje rozprzestrzeniają swoją magię nad całym Canterlotem i wypychają z miasta podmieńców i ich Królową, daleko za horyzont.

Ślub zostaje wznowiony, a Twilight znów jest drużką swojego brata. Shining Armor żartuje, że Cadance zgodziła się go poślubić tylko po to, by mieć Twilight za siostrę. W czasie ceremonii zaślubin Celestia mówi, że siła miłości Cadance i Shining Armora jest niezaprzeczalna oraz ogłasza ich mężem i żoną. Później wychodzą na dziedziniec i przy akompaniamencie wiwatów oraz ponaddźwiękowym bum w tle - całują się. Po przyjęciu weselnym, państwo młodzi wsiadają do złotej karocy. Shining Armor dziękuje Twilight za pomoc. Szczęśliwa para odjeżdża, prawdopodobnie na ich miesiąc miodowy.

Kryształowe Królestwo

Shining turned head talking S3E2

Shining Armor powraca do serialu w dwuczęściowym odcinku "Kryształowe Królestwo", który rozpoczyna sezon trzeci. Księżniczka Celestia wysyła go i jego żonę do Kryształowego Królestwa, które powraca po tysiącach lat i któremu grozi niebezpieczeństwo ze strony Króla Sombry. Kiedy główne bohaterki przybywają na północ Equestrii, Shining Armor spotyka się z nimi na stacji. Razem brną do Królestwa poprzez śnieżycę, lecz nagle atakuje ich król i są zmuszeni uciekać. Król rzuca urok na róg Shining Armora, tak, że ten nie jest zdolny do rzucania zaklęć. Przez praktycznie całą resztę odcinków towarzyszy Cadance i opiekuję się nią ze względu na jej zły stan.

Princess Cadence wings spread out S3E2

Po tym jak Twilight odnajduje Kryształowe Serce i przekazuje je Spike'owi, ten schodził po kryształach, by jak najszybciej dostarczyć je Księżniczce. Spike potyka się jednak, wypuszcza serce z rąk i zaczna spadać wprost na Króla Sombrę, który pragnie Kryształowego Serca. Wtedy Shining Armor wyrzuca swoją żonę w powietrze, gdyż ta nie ma wystarczająco siły by wzbić się samodzielnie. Cadance łapie smoka oraz relikt po czym ocala całe Królestwo i pokonuje Sombrę. Po całej akcji róg Shining Armora wróca do normy, a on razem ze swoją żoną zostają władcami Kryształowego Królestwa.

Magia i umiejętności

Podobnie jak jego siostry, umiejętności magiczne Shining Armora wychodzą poza normy. Kluczowy punkt Ślubu w Canterlocie to magiczna bariera, którą Shining utworzył i utrzymuje nad Canterlotem. Chociaż siła tego zaklęcia przyprawia go o poważne bóle głowy, on jednak jest zdolny do jego utrzymania, co jest wynikiem wrodzonego talentu, specjalnego szkolenia, lub obu. Ponieważ pojawił się w zaledwie dwóch odcinkach, nie wiemy czy ma jeszcze jakieś inne talenty i umiejętności. Nie znamy jego zdolności bojowych, jednak jest on Kapitanem Królewskiej Straży, możemy się więc domyślać, że na pewno jakieś posiada. Prawdopodobnie jest też dobrym przywódcą, inteligentnym i z głową na karku.

Wystąpienia

Sezon pierwszy
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
N N N N N N N N N N N N N N N N N N N N N N N N N N
Sezon drugi
N N N N N N N N N N N N N N N N N N N N N N N N Y Y
Sezon trzeci
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Y Y N N N N N N N N N Y Y
Sezon czwarty
N N N N N N N N N N N M N N N N N N N N N N N Y N Y
Sezon piąty
N N N N N N N N Y N N N N N N N N N Y N N N N N N N
Sezon szósty
Y Y N N N N N N N N N N N N N Y N N N N N N N N M Y

Zabawki

Shining Armor został wprowadzony w 2012, zawsze w parze z Cadance i często stylizowany na pana młodego, wyposażony w plastikowy zamek i lśniącą zbroję. Kolekcja zawiera Shining Armora, w lśniącej zbroi, księżniczkę Cadance i Twilight Sparkle. Ekskluzywny zestaw zabawek w którym znajdują się Shining Armor i księżniczka Cadance, mówi że para "rządzi Kryształowym Imperium razem".

Jest również wymieniony na dużym opakowaniu w którym stwierdza, "Księżniczka Cadance nie może czekać do poślubienia księcia w lśniącej zbroi".

Shining Armor występuje również w zestawie zaliczanych przez niektórych do Blind Bagów mini figurek sprzedawanych w trójpakach. Do zestawu poza jego figurką należą też Twilight Sparkle i Księżniczka Cadance.

Gry

Jest jedną z postaci aplikacji MLP na systemy iOS i Android.

Cytaty

Twilie! Tęskniłem za tobą, jak tam podróż?
Ślub w Canterlocie
To nie moja wina. Księżniczka Celestia poprosiła o szczególne środki ostrożności. Nie widziałaś tych wszystkich strażników na dworcu?
Ślub w Canterlocie
To nie ma nic wspólnego ze ślubem. Canterlotowi grozi wielkie niebezpieczeństwo.
Ślub w Canterlocie
Zresztą, sama zobaczysz.
Ślub w Canterlocie
Muszę stanąć na wysokości zadania i to teraz najważniejsze.
Ślub w Canterlocie
Hej, jesteś moją siostrzyczką, oczywiście że jesteś dla mnie ważna, ale zrozumiem jeśli nie chcesz zostać pierwszą druhną.
Ślub w Canterlocie
Twilie, Księżniczka Mi Amore Cadenza to Cadance, twoja opiekunka.
Ślub w Canterlocie
Czy ktoś widział Twilight?
Ślub w Canterlocie
Od kiedy zacząłem używać zaklęcia cierpię na straszne migreny, Cadance nie użyła żadnego czaru, użyła swojej magii by mnie leczyć.
Ślub w Canterlocie
Jeżeli była niemiła dla twoich przyjaciółek to tylko dlatego że musiała podejmować wszystkie decyzje sama.
Ślub w Canterlocie
Jest zdenerwowana ponieważ chce żeby ten dzień był idealny, ale okazuje się że ciebie to w ogóle nie obchodzi.
Ślub w Canterlocie
Nie chcę żebyś była moją pierwszą druhną, właściwie na twoim miejscu w ogóle nie pokazywałbym się na ślubie.
Ślub w Canterlocie
Moc stała się bezużyteczna, nie mam siły by ją odbudować.
Ślub w Canterlocie
Kocham cię, Twilight.
Ślub w Canterlocie
Ruszajmy się! Lepiej nie być na ulicy po zmierzchu.
Kryształowe Królestwo
Powiedzmy, że królestwo powróciło w towarzystwie.
Kryształowe Królestwo
Coś się chce dostać do środka, to pewnie jednorożec, który przeklął to miejsce!
Kryształowe Królestwo
Musimy się ukryć w królestwie! Szybko!
Kryształowe Królestwo
Cadance używa swojej magii by szerzyć miłość i światłość to właśnie one nas chronią, ale nie sypia, ledwo co je.
Kryształowe Królestwo

Ciekawostki

  • Kolor jego aury jest taki sam jak jego Siostry i Matki
  • Jedynie on może wytworzyć pole siłowe nad Canterlotem.
  • Shining Armor ma inną zbroje od reszty straży.
  • Kiedy jest widoczny z przodu nie ma kreski nad nosem.
  • Płacze na ślubach.

Uwagi

  1. Którą poślubił w odcinku Ślub w Canterlocie
  2. Odcinek Ślub w Canterlocie
  3. Twilight wspomina że miała jakieś kontakty jednak nie widzimy ich w poprzednich odcinkach

Przypisy

Galeria

PCGAllery

Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Shining Armor

Więcej z Fandomu

Losowa wiki