FANDOM

Sassy Saddles (z ang. sassy - elegancki, szykowny "saddle" - siodło) — jednorożec, po raz pierwszy pojawia się w "Fiku-miku w butiku", a następnie w "Detektyw Rarity". Dawniej menedżerka Rarity, obecnie współprowadzą butiku Karuzela Canterlot.

Wygląd

Sassy jest jednorożcem o wyróżniającej się sylwetce podobnej do Fleur Dis Lee. Jej sierść jest jasnoniebieska. Ma grzywę w kolorach: pomarańczowym i żółtym, a po wewnętrznej stronie grzywy posiada pasemka w kolorze różowym. Oczy jednorożca są żółte, ponadto pomalowane purpurowym cieniem do powiek. Klacz nosi ciemnofioletową sukienkę ze złotym, ozdobnym siodłem oraz cekinami.

Charakter

Sassy lubi być w centrum uwagi, przez to często wpychała się przed Rarity by ją fotografowano. Jest także dość niezależna i pomysłowa, zaplanowała drogę do kariery Rarity, oraz sposób sprzedawania jej sukienek, jednak z czasem Sassy przez swą zachłanność zapragnęła przejąć butik białego jednorożca.

Przedstawienie w serii

Sassy pojawiła się w odcinku "Fiku-miku w butiku", pomagała tam Rarity w zarządzaniu jej nowym butkiem w Canterlocie, ponieważ pracowała wcześniej w wielu innych butikach. Wsparła prezentację linii sukien Rarity nazwaną "Królewskie Szaty Rarity" w ciekawe efekty wizualne. Zaplanowała dla ponyvilskiej projektantki wzór do sukcesu nowego, canterlockiego butiku. Polegało to na wyłonieniu jednej popisowej sukienki i promowaniu jej na dużą skalę. Padło na suknię o nazwie "Monarchia Piękna".Suknia inspirowana była witrażem z okazji koronacji najnowszej księżniczki Twilight Sparkle i to właśnie o niej, jako nowej księżniczki, mowa w nazwie "monarchia piękna". Sassy stwierdziła na postawie swoich badań, że Twilight jest obecnie najpopularniejszą księżniczką, oraz że strój zaprezentowany na sławnej aktualnie osobie sprzedaje się lepiej. Lawendowa klacz zaprezentowała więc tą suknię z ogromnym sukcesem, według planu biznesowego Sassy. Nazwa stroju została zmieniona przez Sassy na "Sukienka Księżniczki" by była prostsza i atrakcyjniejsza. Jednak niebieska klacz przejęła dużą kontrolę nad butikiem: to ona rozpoczęła generalne otwarcie butiku zamiast Rarity, obsługiwała klientów, przyjmowała zamówienia a także schowała inne, piękne suknie białej klaczy, pokazując kupującym tylko "Sukienkę Księżniczki". Nakazała Rarity szyć tylko ten rodzaj sukienek, bez żadnego unikalnego wzoru, każda "Suknia Księżniczki" miała być identyczna. Ostatecznie przy ogromnej ilości sprzedanych sukienek o królewskim wzorze, Sassy chciała stworzyć linię produkcyjną, by sprzedawać jeszcze więcej tych sukienek, a Rarity nie miałaby już nic do robienia. Jednak biała klacz jako prawowita właścicielka butiku zganiła Sassy i wyrzuciła ją ze stanowiska swej menedżerki, ponieważ ta chciała zagarnąć jej sklepik. Okazało się, że w poprzednich butikach w których pracowała niebieska klacz, działo się identycznie, czyli istniał sposób na sprzedaż Sassy. Później wysoka klacz widząc, iż zasady Rarity w sprawie prowadzenia butiku z wieloma różnymi sukniami, idealnymi dla różnych kucyków, przeprosiła projektantkę. Ponieważ Rarity chciała wciąż pozostać w Ponyville i również tam pracować, pozwoliła Sassy pomagać w butiku w Canterlocie. Niebieski jednorożec radośnie zgodził się na to, obiecując stosować się do zasad przyjaciółki.

Następny występ Sassy ma miejsce na początku odcinka "Detektyw Rarity", gdzie chwali nowe stroje Rarity. Zarówno ona, jak i biały jednorożec, są zirytowane gdy Rainbow Dash trzaskając drzwiami powoduje przewrócenie się manekinów z kreacjami. Gdy Rainbow wychodzi i powtarza trzaśnięcie drzwiami, Sassy chroni manekiny swoją aurą. Niestety po chwili listonosz naśladuje poczynania Rainbow Dash i manekiny znów tracą balans. Kiedy Rarity używa swoich wdzięków do zmanipulowania listonosza, Sassy stwierdza, że biała klacz mogłaby "skłonić nawet małą klaczkę do oddania cukierka" dzięki jej umiejętności perswazji. Następnie niebieski jednorożec pomaga Rarity wybrać stroje na wieczorne przyjęcie.

Klacz występuje również w odcinku "Forever Filly". Jest tam zdenerwowana z powodu dużej ilości pracy w butiku Rarity. Właścicielka sklepu ma jednak wszystko pod kontrolą i mówi Sassy o swoim nowym projekcie. Potem Rarity znajduje zdjęcia ze wspólnych zabaw ze swoją młodszą siostrą, Sweetie Belle. Dociera do niej, że już dawno nie spędzały razem czasu i załamuje ją to, bo jest także pewna, iż jej siostrzyczką jest z tego powodu smutna. Rarity wpada w histerię, ale Sassy pociesza ją i mówi, że może pojechać do siostry, a ona zajmie się butikiem. Biała jednorożka szybko się rozwesela i jest bardzo wdzięczna swojej asystentce.

Galeria

S05E15 Uśmiechnięta Sassy Saddles

Przypisy

Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Sassy Saddles

  • Sassy Saddles, Suri Polomare oraz spółka kraiwcka.

    2 wiadomości
    • Sassy powinna zostać nowym asystentem Suri i pomagać jej w szyciu zamiast Coco Pommel. Bo sama Sassy mówiła do Rarity w odcinku fiku mik...
    • Kolejna teoria? Mówiłam ci coś na ten temat. To jest tutaj zakazane i nie wiadomo czy Sassy i Suri się kiedykolwiek spotkają, a już w og...
  • Znaczek Sassy

    3 wiadomości
    • Zacznijmy może od podania źródła, a potem zinterpretujemy kontekst, żeby wyciągnąć ostateczny wniosek.
    • Ups, nie podałam, a miałam. https://twitter.com/shinafterlife/status/642840081166958592