Fandom

MLPW

Rarity podbija Manehattan

1175stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Rarity podbija Manehattan — ósmy odcinek czwartego sezonu i siedemdziesiąty trzeci odcinek ogółem. W tym odcinku Rarity wraz z przyjaciółkami i Spike'm wybiera się do Manehattanu na pokaz mody, w którym bierze udział. Niestety jej szczodrość, okaże się dobrą i złą stroną.

Fabuła

Wyjazd do Manehattanu

S04E08 Pinkie ucieszona.png

Szczodra Rarcia jest szczodra

Na początku odcinka widzimy Rarity oraz jej przyjaciółki na stacji w Ponyville. Czekają one na pociąg. W celu zabicia nudy Rarity opowiada reszcie przyjaciółek o Manehattanie i o tygodniu mody, który ma się w nim odbyć. Jednorożec jest bardzo podekscytowany. W międzyczasie Spike nosi klaczom bagaże. Rarity pyta się, czy przyjaciółki chciałyby jej towarzyszyć w wyjeździe, co spotyka się z żywą reakcją Twilight i reszty jej przyjaciółek. Pokazuje im, że ma dla nich bilety na musical na Siodwayu, wszystkie dziewczyny są podekscytowane wyjazdem i są bardzo wdzięczne Rarity. Wszystkie już wchodzą do pociągu, a tuż po czołówce widzimy je już w Manehattanie.

Radość z odwiedzonego miasta

S04E08 Kucyki zwiedzają wielkie miasto.png

Kucyki same w mieście

Applejack i reszta przyjaciółek z radością zwiedzają miasto. Kiedy wszystkie zbliżają się do hotelu, w którym zamieszkają, Rarity zaczyna śpiewać piosenkę Generosity.

Szczodrość Rarity

S04E08 Rarity wpada na ogiera.png

Rarity wpada na ogiera. Czy to celowe?

W piosence Rarity zaczyna dzielić się z mieszkańcami Manehattanu swoją szczodrością[1] Widzi jak Spike się męczy nosząc bagaże, więc Rarity kupuje mu hot-doga. Ten jednak nie zdąża go zjeść, gdyż zabiera mu go ptak. Kiedy Rarity i jej przyjaciółki dochodzą do hotelu wita ich Boj hotelowy. Prosi by dać mu ich bagaże, Rarity jednak chce by najpierw wziął jej podarunek, a mianowicie duży klejnot. Potem Rarity zwalnia miejsce ogierowi, a innemu daje szalik, gdyż mu zimno. Przez nieuwagę wpada na ogiera, który okazuje się być niezbyt sympatyczny. Rarity widzi koło kosz z kwiatami i daje jeden ogierowi, a potem oboje się razem śmieją. Wszystkie przyjaciółki dołączają się do piosenki. Widzą, jak koło od taksówki odpadło i wszystkie je naprawiają.

Spóźnienie na ważny dzień i kłopoty

S04E08 No to jazda!.png

I jedziemy!

Po piosence Rarity opowiada o tym, jak ciężko pracowała, żeby zrobić sukienkę idealną. Pinkie przerywa jej, mówiąc, że do zebrania kandydatów zostało 10 minut. Przyjaciółki próbują więc znaleźć dla Rarity taksówkę. Ich plan się nie sprawdza, nieoczekiwanie pojawia się pusta taryfa, z ogierem, któremu pomogła naprawić koło. Rarity to wykorzystuje i odjeżdża. Chwilę potem widzimy Rarity już w budynku zebrania kandydatów. Gdy przybywa na miejsce, prowadząca pokaz Prim Hemline zwraca jej uwagę, że prezentacja się już skończyła. Po chwili rozmawia ona z Suri Polomare, która kiedyś kupowała u niej jej sukienki. Suri wychwala kolekcję Rarity i pyta jakiego materiału użyła. Jednorożec mówi jej, ze to jej własna robota i pożycza trochę Suri. Ona szybko znika. Następnego ranka Rarity idzie na backstage sprawdzić sytuację.
S04E08 Jakie to mięciutkie...png

Mięciutkie..

Ku jej zdziwieniu okazuje się, że Suri skopiowała jej pomysł. Ta natomiast tłumaczy, że była dużo sprytniejsza od niej i doprowadza Rarity do płaczu. Po chwili Suri słysząc rzekomy sprzeciw swojej asystentki, Coco Pommel krzyczy na nią, by przyniosła jej kawę. Nieco później piątka znajomych w doskonałych humorach przychodzi do ich pokoju hotelowego.

Brak szczodrości w stosunku do przyjaciółek

S04E08 Pinkie i zabawa w takim momencie.png

Bawimy się!
Nie widzisz, że płacze?

Nieoczekiwanie wbiega zrozpaczona Rarity, która zaczyna płakać i ucieka do hotelu. Gdy przyjaciółki pytają się Rarity, co się stało, ta tłumaczy swój problem. Twilight i reszta pocieszają ją i motywują do stworzenia nowej linii, do której użyją hotelowych zasłon i innych hotelowych dodatków. Później Rarity koordynuje całą pracą reszty przyjaciółek. W pewnym momencie Twilight przypomina Rarity o spektaklu w teatrze. Rarity reaguje w sposób bardzo ostry, krytykujàc to, że "jakiś spektal" jest ważniejszy od jej kolekcji na pokaz. Krzyczy na przyjaciółki, po czym opuszcza hotel. Przyjaciółki, aż do rana szyją suknie na pokaz. Rarity wlatuje znienacka zabierając sukienki, nawet nie dziękując za pomoc. Akcja przenosi się na pokaz, gdzie widzimy prezentację kolekcji Suri. Gdy jej czas się kończy, na scenie pojawia się Prim i zapowiada pokaz kolekcji Rarity, pod tytułem "Hotelowy Szyk". Widownia na sali, między innymi Hoity Toity, Sapphire Shores, czy Photo Finish, a także elita z Canterlotu głośno wiwatuje na widok strojów. Nagle w widowni Rarity zauważa puste miejsca dla swoich przyjaciółek.

Zrozumienie błędu

S04E08 Szczęśliwa Rarcia.png

I w końcu szczęśliwa Rarity

S04E08 To się nazywa..tęczowe olśnienie.png

Najpierw tęczowe olśnienie..

Nagle przypomina sobie, że zrobiła swym przyjaciółkom przykrość. Biegnie od razu do hotelu, lecz boy hotelowy mówi jej, że jej przyjaciółki wyjechały. Smutna Rarity śpiewa repryzę Generosity i patrzy ze smutkiem na wystawę jej sukienki. Postanawia pójść do hotelu po swoje rzeczy, gdy napotyka się na Suri i Coco, które informują ją o ich wygranej. Nagle pojawiają się Twilight i reszta, które przepraszają Rarity za to, że nie porozmawiały z nią. Mówią, że ich przyjaźń pomogła zrozumieć ich błędy i ponownie przepraszają jednorożkę. Ta natomiast przeprasza pozostałe przyjaciółki za zlekceważenie ich prośby pójścia na spektakl. Wszystkie się przytulają i wychodzą z hotelu w dobrych humorach.

Wygrana Rarity

S04E08 Wygrałaś Rarity.png

Wygrana Rarity

Później widzimy Brodelyn, gdzie Mane 6 ogląda spektakl. Rarity tłumaczy jak dostała bilety na przedstawienie: obiecała zrobić kolekcję dla aktorów, lecz jej kolekcja została skopiowana przez Coco. W pewnym momencie pojawia się Coco, która ma dla Rarity dwa prezenty. Pierwszym jest nagroda za najlepszą kolekcję. Tłumaczy, że Suri przyznała się do winy i oddała nagrodę Rarity. Ta natomiast mówi jej, że ma dla niej propozycję: to ona zrobi stroje do następnego przedstawienia, co uszczęśliwia klacz.

Epilog

S04E08 Rarity i jej uroczy uśmiech.png

Gdy Ci smutno gdy Ci źle, spójrz na Rarcię, uśmiechnij się

Pod koniec odcinka Rarity pisze tekst w pamiętniku, po czym otwiera drugi prezent. Jest nim tęczowa szpulka nici. Kładzie ją koło pięciu innych. Odcinek kończy się panoramą na 6 szpulek nici, kolorystycznie nawiązujących do Mane 6.

Galeria

S04E08 Modelka na wybiegu.png

Zobacz również

Przypisy

  1. Nie zapominajmy, że Rarity reprezentuje Klejnot Szczodrości
Sezon siódmy Celestial AdviceAll Bottled UpA Flurry of EmotionsRock Solid FriendshipFluttershy Leans InForever FillyParental GlideanceHard to Say Anything
Filmy pełnometrażowe My Little Pony: Film

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Rarity podbija Manehattan

Więcej z Fandomu

Losowa wiki