Wikia

MLPW

Rainbow Dash

Dyskusja0
743strony na
tej wiki
Rainbow Dash
Rainbow Dash ID
Female picto
Klacz
Zajęcia Dbanie o pogodę nad Ponyville
Członkini Akademii Wonderbolts
Głos
Wygląd
Grzywa

Colour shape
#FE585A
#FF7D43
#F2E576
#6ECF5B
#38ABEE
#75459B
Sierść
 
Colour shape
#9FE7FF
Oczy
 
Colour shape
#D6368C
Znaczek
Niebiesko-żółto-czerwony piorun z chmurą
Rainbow Dash CM

Rainbow Dash (z ang. rainbow – tęcza, dash – werwa/zapał) — pegaz, jedna z głównych postaci w serialu. Dba o pogodę nad Ponyville, mieszka w domu na obszarze Cloudsdale. Jest sportsmenką oraz fanką grupy akrobatycznej - Wonderbolts, do której chciałaby kiedyś dołączyć.

Reprezentuje Klejnot Lojalności. Jest właścicielką żółwia o imieniu Tank.

Powstawanie

647px-Hay yeah by fyre flye-d4axgxd
Początkowy szkic Rainbow Dash.
FretkoidDodany przez Fretkoid
Rainbow Dash dzieli swoje imię i kolorystykę z ziemskim kucykiem generacji trzeciej. Jednak Lauren Faust dała jej charakter i osobowość swojego ulubionego kucyka pierwszej generacji, Firefly, która była pierwszą wersją dzisiejszej Rainbow Dash. Znaczek Rainbow przechodził przez różne etapy, zaczynając od dwóch niebieskich błyskawic (jak u Firefly), przez jedną, szeroką trzy-kolorową błyskawicę, aż w końcu doszedł do swojego teraźniejszego wyglądu. Jest jedynym kucykiem z głównej szóstki, który ma kompletnie proste rzęsy, oraz jedynym kucykiem, który pozostawia  za sobą tęczę po nabraniu dużej prędkości.

Wygląd

Rainbow Dash jest błękitnym pegazem z grzywą i ogonem w kolach tęczy. Od góry zaczyna się kolor czerwony, pomarańczowy, beżowy, zielony, niebieski i fioletowy. Jej oczy są koloru ciemnego różowego i posiada tylko trzy rzęsy. Skrzydła są normalnych rozmiarów jak i u pegazów. Za znaczek służy jej niebiesko-żółto-czerwony piorun z białą chmurką.

Przedstawienie

Osobowość

Lojalność

"Rainbow Dash, która przedkłada przyjaciół ponad własne pragnienia, przedstawia LOJALNOŚĆ."
- Twilight Sparkle
Rainbow Dash and the Shadowbolts
Rainbow wystawiona na próbę lojalności
Rani19xxDodany przez Rani19xx
Rainbow Dash pierwszy raz pojawia się w "Przyjaźń to Magia, Część 1", gdzie przypadkowo wpada na Twilight Sparkle i wpycha ją do błota. Po chwili przedstawiają się sobie, a Rainbow opowiada Twilight o swoim uwielbieniu dla grupy Wonderbolts, a w Przyjaźń to Magia, Część 2" dołącza do innych kucyków i wyrusza na poszukiwanie Klejnotów Harmonii. Podobnie jak reszta kucyków stara się dotrzeć do zamku, gdzie umieszczone są klejnoty, ale po drodze zatrzymuje ją Księżycowa Wiedźma w postaci Shadowbolts, czyli mrocznych sobowtórów Wonderbolts, stara się przekonać Rainbow do wstąpienia w ich szeregi i porzucenia jej towarzyszek, ale Rainbow odmawia i pozostaje wierna swoim przyjaciółkom, dzięki czemu zdobywa klejnot lojalności.

Rainbow Dash Nice try sickos
Uciekająca Rainbow
Rani19xxDodany przez Rani19xx
Lojalność Rainbow Dash zostaje wystawiona na próbę w Powrót do Harmonii, Część 1 i Część 2". Ona i jej przyjaciółki muszą rozwiązać zagadkę zadaną im przez Discorda oraz grać zgodnie z jego zasadami, aby odzyskać Klejnoty Harmonii. Podczas swojej misji, Dash pada ofiarą manipulacji Discorda, po tym jak ten mówi jej, że dom innych pegazów bez niej już dawno by się rozpadł, po czym pokazuje jej wizję ogarniętego chaosem Cloudsdale. Po tym Rainbow odzyskuje swoje skrzydła i porzuca swoje przyjaciółki, łamiąc w ten sposób zasady gry. Jej grzywa i maść stają się wyblakłe. Tuż przed tym jak Applejack mówi, że Rainbow właśnie odlatuje, Twilight uspokaja się, że Rainbow nigdy ich nie zawiedzie, ale w tej właśnie chwili z niedowierzaniem patrzy w niebo. Discord informuje pozostałe kucyki, że zostają zdyskwalifikowane, ponieważ jedna z nich opuściła przedwcześnie labirynt i kończy grę.

W tym samym odcinku, kiedy Twilight używa "zaklęcia pamięci" by przywrócić swoje przyjaciółki do ich pierwotnego stanu, Rainbow wcale się tym nie przejmuje. Nie chce podejść wystarczająco blisko, dlatego Twilight i reszta głównej szóstki musi użyć balonu na gorące powietrze by ją złapać. W końcu im się to udaje, a pierwsze słowa, które wypowiada Rainbow po przebudzeniu to: "Jak Ponyville?", "Gdzie są klejnoty?", "Czy zatrzymałyśmy Discorda?". Z Dash u ich boku, kucyki znów użyły magii Klejnotów by pokonać Discorda i przywrócić harmonię w Equestrii.

Odwaga

Rainbow Dash jest bardzo odważna i boi się niewielu rzeczy. W odcinku Z kronik Znaczkowej Ligi widzimy w jej retrospekcji jak broni Fluttershy przed złośliwościami ze strony kolegów. W odcinku Ślub w Canterlocie jako jedyna ze swoich przyjaciółek nie boi się podmieńców. Rainbow jest idealizowana przez Scootaloo jako ta, co niczego się nie boi. Pokazuje również swoją odwagę, gdy ratuje Scootaloo w odcinku Bezsenność w Ponyville oraz w tym samym odcinku broni ją przed Starą Wiedźmą. Jej cecha ujawnia się również w odcinku Akademia Wonderbolts, gdzie przychodzi do biura Spitfire, ponieważ przeciwstawia się jej decyzjom. Rainbow potrafi też odważnie wziąć winę na siebie, co pokazuje w odcinku "Sposób na gryfa". Właśnie w tym odcinku Gilda wrzeszczy na Pinkie Pie, ponieważ uważa, że Pinkie zaprosiła ją na przyjęcie po to, by ją ośmieszyć. Pod koniec tego odcinka, kiedy Gilda chce opuścić przyjęcie z Dashie, Rainbow przeciwstawia jej się i dodatkowo broni PP. Rainbow w wielu odcinkach pokazuje swoją odwagę, asertywność i stanowczość. W odcinku Kucykowe Dyscypliny odważnie przyznaje się Księżniczce Cadence, że przywitały niewłaściwego kucyka. Natomiast w Impasie sama jedna chce stanąć do walki z licznym stadem bizonów, dając tym samym szansę Pinkie Pie na ucieczkę.

Arogancja i lenistwo

830px-Cutie Pox Rainbow Dash S2E6
Dashie podczas jednej ze swoich drzemek
FretkoidDodany przez Fretkoid
Rainbow Dash jest bardzo pewna swoich umiejętności, co często jest interpretowane przez innych jako lenistwo. Kiedy Twilight Sparkle pierwszy raz spotyka Rainbow Dash, ta nie wykonała swojej pracy przed obchodami Letniego Święta Słońca, która polegała na oczyszczeniu całego nieba z chmur. Zamiast tego leży bezczynnie na chmurze i odkłada pracę na później. Pomimo swojego pozornego lenistwa, spełniła swoje obowiązki w zaledwie dziesięć sekund, pozostawiając Twilight Sparkle z szeroko otwartymi oczami ze zdziwienia. Jest również liderką ekipy pogodowej w odcinku "Pożegnanie Zimy" oraz zawsze towarzyszy swoim przyjaciółkom w różnych misjach, więc mimo swojego pozornego lenistwa jest pracowitym, udzielającym się kucykiem.

Wraz z Applejack naśmiewa się z Twilight w odcinku "Jesienna przyjaźń". Bawi je, że chociaż Twilight Sparkle nie ma żadnego doświadczenia w bieganiu, a jedyną wiedzę na ten temat posiada z książek, postanawia wziąć udział w wyścigu. Jednak obie podziwiają jej magię i mówią, że są z niej dumne w odcinku "Chwalipięta", w którym nie podobało jej się też, że Trixie przechwalała się swoimi osiągnięciami i sztuczkami, chociaż ona sama również nie należy do osób zbyt skromnych.

Rainbow Dash nie ukrywa swojego poirytowania zachowaniem jej przyjaciółek, a zwłaszcza Fluttershy, co okazuje jej przez cały pierwszy sezon. Na wyprawie w odcinku "Wyjście smoka" denerwuje ją nieśmiałość Fluttershy, w "Sukces spod igły" wypomina jej, że zawsze sugeruje panikę, a w "Ponaddźwiękowe Bum" za swoje nieudane sztuczki obwinia jej zbyt cichy doping. Warto zauważyć, że pomimo swojej niegrzecznej postawy wobec Fluttershy, Rainbow Dash nigdy jej dotąd nie przeprosiła. Niechętnie pozwala Rarity na metamorfozę na swojej osobie, jednak cały ten czas stoi z poirytowaną miną ("Rój stulecia"). Kiedy Twilight Sparkle stara się przekonać Rarity, że wcale nie jest pośmiewiskiem, Rainbow niegrzecznie dodaje, że trochę jest. Jej spięcie z Fluttershy powraca w odcinku "Poszukiwacze Smoków", gdzie jednak w przeciwieństwie do odc. "Wyjście smoka", stara się zmusić ją do oglądania wielkiej migracji smoków, ponieważ ta musiała oglądać z nią migrację motyli, jednak Fluttershy gniewnie kopie ją w brzuch i ucieka. W tym samym odcinku drwi również ze Spike'a, co spotyka się z dezaprobatą Rarity. W "Huraganowa Fluttershy" wykazuje się dużą cierpliwością i współczuciem dla swojej przyjaciółki. Podczas gdy Rainbow Dash stara się wspierać i zachęcić Fluttershy do pomocy przy podnoszeniu wody do Cloudsdale, ona odmawia, ponieważ boi się upokorzenia i wstydzi się małej mocy swoich skrzydeł. Na koniec, kiedy Fluttershy udaje się wreszcie przezwyciężyć swoje lęki i wziąć udział w tak ważnym dla pegazów wydarzeniu, Rainbow Dash ściska ją i dumnie nazywa ją "najlepszą lotniczką".

"Jakieś 20% fajniej"
- Rainbow Dash, w stosunku do swojej sukni na Galę.

Konkurencyjność i wysportowanie

830px-RainbowDashRainboom
"Okazało się, że jeszcze bardziej od szybkiego latania lubię... WYGRYWAĆ!"
FretkoidDodany przez Fretkoid
Rainbow Dash opisuje swoje uwielbienie do wygrywania w czasie retrospekcji z odcinka "Z kronik Znaczkowej Ligi", oraz zdarza jej się wyzywać inne postacie do różnego rodzaju konkursów przez cały czas trwania serii. Kilka razy ścigała się ze swoją stara znajomą Gildą z odcinka "Sposób na gryfa", oraz wyzywa Applejack do różnych sportowych dyscyplin, w "Jesienna przyjaźń".

Chorobliwa ambicja

Mimo konkurencyjności i pewności własnych umiejętności, Rainbow źle reaguje na porażkę, a nawet na samą możliwość porażki. Denerwuje się kiedy przegrywa z Applejack prostą grę w rzucanie podkową, stwierdzając, że "nie cierpi przegrywać". W czasie trwania konkursu na Żelaznego Kucyka w wielu konkurencjach używa swoich skrzydeł, co przez Applejack odbierane jest jako oszustwo, ponieważ Applejack skrzydeł nie posiada. Podczas biegu Spadających Liści, mimo związanych skrzydeł, wciąż ucieka się do oszustwa, więc Applejack nie pozostaje jej dłużna. Pod koniec odcinka dochodzi między nimi do bójki, która kończy się wylądowaniem na ostatnim miejscu. W końcu kucyki przepraszają się nawzajem. Kiedy w odcinku "Konkurs pupili" przywala ją lawina, wszystkie zwierzaki ją prześcigają, a ona denerwuje się i mówi, że nie tak to miała być i że to ona miała wygrać.

W tym samym odcinku podnosi Scootaloo jednym kopytem.

Lekka zarozumiałość

Rainbow czasami myśli, że jest najlepsza. Tak śpiewa w piosence "Find a pet song", również w odcinku "Wigilia Serdeczności" mówi Applejack, że przedstawienie powinno nazywać się "Rainbow Dash Show", ponieważ ona jest gwiazdą. W odcinku "Tajemnicza Wybawicielka" na początku jest skromna, lecz potem popada w przesadę i staje się zarozumiała, ponieważ dokonała kilku niesamowitych czynów. Jednak na co dzień Rainbow może nie jest skromna, ale poza tym zachowuje się w porządku wobec przyjaciółek.

Panikarstwo

Początkowo w odcinku "Ponaddźwiękowe Bum", Rainbow udaje się panować nad swoimi emocjami związanymi z brawurowymi sztuczkami, które planowała zaprezentować w czasie Mistrzostw w Lataniu, ale kiedy skrzydlata Rarity pojawia się w Cloudsdale i zwraca na siebie uwagę wszystkich pegazów, Rainbow uwalnia swoje uczucia i zaczyna poważnie panikować.

W "Konkurs pupili" urządza konkurs dla swoich przyszłych potencjalnych zwierząt, który składał się z testów szybkości, zwinności, odwagi, stylu, klasy, niezwykłości, nadzwyczajności, a w końcu z wyścigu przeciwko niej. Przez cały czas zachowuje się lekceważąco wobec żółwia, który bardzo chciał zostać jej ulubieńcem.

Zamiłowanie do czytania

1000px-Rainbow Dash reading in her bed S2E16
Rainbow Dash czyta książkę.
FretkoidDodany przez Fretkoid
Rainbow Dash odkrywa, że lubi czytać w odcinku "Czytaj i Płacz". W czasie jej pobytu w szpitalu, Twilight Sparkle oferuje jej do czytania książkę, ale Rainbow odmawia i oburzona mówi, że jest światowej klasy sportowcem, a czytanie jest dla jajogłowych i nazywa ją jajogłową. Po montażu scen przedstawiającym szpitalną nudę, Rainbow niechętnie chwyta za książkę i ku swojemu zdziwieniu odkrywa, że ta historia naprawdę ją wciągnęła, a samo czytanie sprawia jej przyjemność. Rainbow stara się ukryć przed przyjaciółkami, że czytanie tak jej się spodobało, a po niespodziewanym wyjściu ze szpitala, zamartwia się, że wyzywała Twilight i włamuje się do szpitala by pod osłoną nocy spokojnie dokończyć lekturę. Kiedy zostaje przyłapana przez jednego z lekarzy, na początku udaje, że złamała skrzydło, a potem przyznaje, że czytanie jej się podoba i zrozpaczona nazywa się jajogłową. Twilight pożycza jej swoją książkę, a Rainbow spokojnie ją dokańcza. Odcinek kończy się sceną, w której Rainbow siedzi w swoim pokoju i podniecona zaczyna czytać kolejną książkę z serii. W "Przyjaciel w Potrzebie" i "Wszędzie Pinkie Pie" widziana jest jak czyta o innej przygodzie Dzielnej Do (ang. Daring Do). W odcinku "Darning Don't" Rainbow z ogromną niecierpliwością czekała na najnowszą książkę i chciała, aby wszyscy też się tym ekscytowali. Jedną z jej ofiar była Fluttershy. Tęczowy pegaz był zszokowany, gdy dowiedział się, że termin wydania został przełożony o 2 miesiące.

Skłonności Paranoiczne

1000px-RainbowDash RainblowDry
Zaraz pokażę ci mój - Tęczowy wir!
FretkoidDodany przez Fretkoid
Rainbow jest dość nieufna i podejrzliwa, co jednak jest często przydatną cechą, gdyż pozwala jej wykryć kłamstwa. Jednocześnie jej podejrzliwość jest też czasem źródłem wielu problemów. Widać to na przykład w "Jesiennej przyjaźni", gdzie podejrzewa Applejack o podstawienie jej nogi w czasie biegu, mimo iż Twilight wyjaśnia jej czemu się przewróciła. W "Impasie" Rainbow mówi wprost, że nie ufa bizonom. W odcinku "Huraganowa Fluttershy" Rainbow Dash nie daje się nabrać Fluttershy udającej chorobę, by uniknąć treningu. W odcinku "Ostatnia Gonitwa" RD nie ufa nawet Applejack, która daje słowo, że opowie o wszystkim swoim przyjaciółkom przy śniadaniu - pegaz nie do końca jej wierzy, choć wie, że AJ uosabia klejnot uczciwości. Jest bardzo nieufna wobec Discorda w odcinku "Tylko spokojnie Fluttershy" i stara się przekonać Fluttershy, że Discord tylko udaje niewiniątko. W wielu sytuacjach jej podejrzenia okazują się słuszne, w innych bezpodstawne.

Okulary

1000px-Rainbow Dash chillin' S02E03
Rainbow w okularach.
FretkoidDodany przez Fretkoid
Rainbow Dash wiele razy widziana jest w okularach przeciwsłonecznych. Ma je na sobie w czasie pikniku w odcinku "Lekcja zerowa". Zakłada je w "Konkurs pupili" by dodać scenie fajności, a także w "Tajemnicza Wybawicielka" kiedy chwali się swoimi bohaterskimi wyczynami. Również w odcinku "Wszędzie Pinkie Pie" widziana jest w swoich okularach, kiedy się opala.

Umiejętności

Latanie i manipulacja pogodą

1000px-Rainbow Dash pets agility TRON
Piękno
FretkoidDodany przez Fretkoid
Rainbow wykazuje się naprawdę imponującą szybkością i zwinnością w powietrzu, co czyni ją świetnym lotnikiem. Przy rozwijaniu ogromnych prędkości, Rainbow zostawia za sobą "tęczową mgłę". W odcinku pierwszym suszy mokrą Twilight za pomocą tęczowego wiru, który sama stworzyła. W czasie trwania serii niejednokrotnie tworzy różne "tęczowe akrobacje". W odcinku "Lekcja zerowa" użyła swoich umiejętności by pomóc Applejack zniszczyć starą stodołę; wzleciała w powietrze na naprawdę dużą wysokość, a potem jak najszybciej pikowała w dół, co sprawiło, że z oczu zaczęły jej się lać łzy. W końcu z impetem uderzyła w stodołę, rozległ się wielki huk i utworzyła się tęczowa chmura, a budynek - rozpadł się w drobny mak. Zadziwiające akrobacje wykonuje również w "Konkurs pupili", kiedy pokazuje zwierzakom jakich sprawności będzie od nich wymagać. Zakończeniem samej konkurencji ma być wyścig z Rainbow, który jednak nie dochodzi do skutku z powodu lawiny głazów w wąwozie.

Rainbow Dash wykazuje również umiejętność manipulowania pogodą. W pierwszym odcinku oczyszcza niebo z chmur w zaledwie dziesięć sekund. Dowodzi także ekipą pogodową w odcinku "Pożegnanie Zimy", gdzie razem z innymi pegazami odpędza chmury, sprowadza do miasta ptaki, które odleciały do ciepłych krajów, roztapia śnieg i lód na wodach. W "Rój stulecia" tworzy tornado, które wciąga Parasprite'y.

W "Huraganowa Fluttershy" dowodzi pegazami z Ponyville, które mają utworzyć wystarczająco silne tornado by dostarczyć do Cloudsdale wodę na porę deszczową. W czasie mierzenia siły skrzydeł, wynik Rainbow wynosi 16.5, podczas, gdy pozostałych pegazów nie przekracza 10.

Ponaddźwiekowebum2
Ponaddźwiękowe Bum
Najbardziej znanym trikiem Rainbow Dash jest Ponaddźwiękowe Bum (ang. Sonic Rainboom), które wprowadzono do serii w odcinku o tej samej nazwie. Wtedy wykonała je po raz drugi w swoim życiu; pierwszy raz został przedstawiony w odcinku "Z kronik Znaczkowej Ligi", gdzie w czasie retrospekcji okazało się, że dzięki temu Rainbow zdobyła swój znaczek.

W odcinku "Ślub w Canterlocie - część 1", Księżniczka Celestia prosi Rainbow o wykonanie Ponaddźwiękowego Bum na weselu Shining Armora i Księżniczki Cadance. Rainbow wykonuje trik praktycznie bez żadnego wysiłku, a całość wychodzi jej idealnie.

Jednak we wcześniejszych odcinkach ukazano jak ciężko musiała pracować by doprowadzić tak mega trudną sztuczkę do takiej perfekcji.

Siła

Stodolabum
Rainbow niszczy stodołę.
Rainbow jest wyjątkowo silna co udowadnia w odcinku "Lekcja zerowa", niszcząc stodołę Applejack. Jednak gdy utknęła pod kamieniem, mimo swojej siły nie potrafiła go podnieść, co uczynił dopiero z pozoru słabszy żółw. Pokazuje też siłę w odcinku Bezsenność w Ponyville, kiedy jednym kopnięciem wybija kawałki z pnia z aż czterech drzew. Jednak w odcinku "Maud Pie" siostra Pinkie Pie pokazuje, że jest silniejsza od Dash, bowiem pegaz zdołał przerzucić kamień tylko za jezioro, a Maud aż za góry.

Historia

Znaczek

S01E23 Mała Rainbow Dash na linii startu
Mała Rainbow
FretkoidDodany przez Fretkoid
W odcinku "Znaczkowa Liga" Rainbow wspomina, że jako pierwsza w klasie dostała swój znaczek. W "Z kronik Znaczkowej Ligi" opowiada Lidze historię, w jaki sposób go zdobyła. Jej opowieść zaczyna się na obozie dla młodych lotników, gdzie broni Fluttershy przed złośliwościami ze strony kolegów. Wtedy chłopcy zaczynają drwić sobie z Rainbow, dając jej przydomek "Rainbow Kraksa". Dash wyzywa łobuzów do wyścigu, który ma rozstrzygnąć, kto z nich jest najszybszy. Bez większego problemu udaje jej się wyprzedzić rywali, odkryć swoją pasję do wygrywania oraz wykonać trik, który nikomu przedtem się nie udał - ponaddźwiękowe bum. Wtedy zdobywa swój znaczek, a także przez przypadek pomaga zdobyć znaczki swoim przyszłym przyjaciółkom z Ponyville.

Ponyville

RainbowDash KickingCloud
Rainbow oczyszcza niebo z chmur
FretkoidDodany przez Fretkoid
Rainbow Dash odpowiada za pogodę w Ponyville. Rozgania chmury z okazji Letniego Święta Słońca, ale też na co dzień dba by mieszkańce mieli słońce nad głowami. Na początku odcinka "Końska plotka", Spike mówi, że niebo jest tak czyste, ponieważ Rainbow na pewno wstała wcześniej i oto zadbała. Rainbow Dash mieszka w "chmurowym" domku niedaleko Ponyville, który designem przypomina jej rodzinne miasto, Cloudsdale.

Reputacja

Wiele kucyków podziwia RD za jej szybkość, zwinność i odwagę. Rainbow ma wielu fanów, a największą i najbardziej oddaną fanką jest Scootaloo, co widzimy w odcinku Tajemnicza Wybawicielka (mimo iż uważała, że Wybawicielka jest największą bohaterką Ponyville, nie zapomniała o RD. Kucyki (a szczególnie jej fani) idealizują Rainbow. Czasami nawet przyjaciółki.

Znaczkowa Liga

Mb
Apple Bloom i Rainbow
Derpyhooves123456Dodany przez Derpyhooves123456
Rainbow Dash pomaga Apple Bloom zdobyć jej znaczek, poprzez próbowanie różnych dyscyplin sportowych. Staje się jej trenerką i pomaga młodej klaczce przyśpieszyć naturalny cykl zdobywania znaczków. Każe jej wypróbować między innymi karate, paralotnię i żonglerkę ("Znaczkowa Liga").

Scootaloo, pegaz i jedna z członkiń Ligi Znaczkowej idealizuje Rainbow Dash. W czasie gdy Apple Bloom i Sweetie Belle są młodszymi siostrami Applejack i Rarity, Scootaloo nie jest w żaden sposób spokrewniona z Rainbow.[1] Rainbow pieszczotliwe nazywa Scoot "dzieciakiem" w odcinku "Sowa mądra głowa" i przybywa za kulisy razem z Rarity i Applejack by pogratulować jej zwycięstwa w odcinku "Konkurs talentów". W odcinku "Bezsenność w Ponyville" Scootaloo wyznała Rainbow, że chciałaby się od niej uczyć i być jak jej młodsza siostra. Rainbow spodobał się ten pomysł i wzięła klaczkę pod swoje skrzydła. Scootaloo stała się też niejako jej młodszą siostrą. Rainbow z wzięciem pod swoje skrzydła dotrzymała słowa, gdyż obroniła małego pegaza przed Starą Wiedźmą. Wzięcie pod skrzydła znaczyło, że Rainbow zaopiekuje się Scootaloo.

Żółw Tank

Główny artykuł: Tank
Rainbow nose kiss
Rainbow i Tank
FretkoidDodany przez Fretkoid
Rainbow Dash jest ostatnią z głównych bohaterek, która zapragnęła mieć zwierzaka, a został nim żółw Tank, wprowadzony do serii w drugim sezonie, w odcinku "Konkurs pupili". Chociaż z początku Rainbow wcale nie chciała zaadoptować Tanka, ponieważ ten był wolny i nie umiał latać, w końcu wybrała go ze względu na jego lojalność; podczas wyścigu inne zwierzęta zignorowały Dashie i skupiły się na przekroczeniu mety, Tank pomógł jej się uwolnić spod lawiny głazów. Ponadto aż do mety transportował ją na swojej skorupie, dzięki czemu zwyciężył, ponieważ zakończył wyścig razem z nią, co było niezbędnym warunkiem. Jak na razie żółw Tank pojawił się we wspomnianym wyżej odcinku oraz trzech epizodach sezonu trzeciego: "Wszędzie Pinkie Pie", "Tylko dla pomocników" oraz pod koniec odcinka "Kucykowe dyscypliny".

Rezydencja

Dom Rainbow Dash został ukazany w odcinku "Sposób na gryfa". Mieszka ona w "chmurkowym" domu wiszącym wysoko gdzieś w pobliżu Ponyville. Ma on białe, klasyczne kolumny, oraz tęczowe strumienie i wodospady. W odcinku "Wyjście smoka" używa ona jednego z takich strumieni by namalować na twarzy tęczowe barwy wojenne. Jej dom został ukazany ponownie w "Samotna imprezka", tym razem z trochę zmodyfikowanym designem. Wnętrze zostało pokazane w "Rój stulecia", a jej sypialnia w "Czytaj i Płacz".

Wcielenia

Zapp

S04E06 Rainbow jako Zapp
KomiksowyDodany przez Komiksowy
Rainbow Dash wraz z przyjaciółkami i Spikiem zamieniła się w odcinku Power Ponies w superbohaterkę. Otrzymała imię Zapp oraz granatowy kombinezon z białymi elementami. Jej grzywa i ogon zmieniły kształty. Mocą klaczy było kontrolowanie pogody za pomocą naszyjnika z piorunem.

Zefirek

S04E16 Rainbow Dash jako zefirek
Rainbow Dash Zefirek
*Crashie*Dodany przez *Crashie*
Rainbow Dash wraz z jej przyjaciółkami w odcinku It Ain't easy being Breezies zmieniła się w zefirka przy pomocy zaklęcia Twilight, aby pomóc reszcie zefirków dolecieć do portalu prowadzącego do ich krainy.

Ciekawostki

Rainbow Dash- źrebak
Po prawej prawdopodobnie stoi ojciec Rainbow Dash
Pepe bez fetoryDodany przez Pepe bez fetory
  • Gdyby nie Ponaddźwiękowe Bum, które wykonała w młodości, żadna z pozostałych przyjaciółek nie otrzymałaby swojego znaczka.
  • Nie pozwala nikomu dotknąć swoich kopyt.
  • Rzadko płacze przed przyjaciółkami.
  • Tylko ona potrafi wykonać Ponaddźwiękowe Bum (jako jedyny pegaz w Equestrii).
  • Gdy była mała na początku bała się strasznych opowieści, które opowiadała na kempingu.
  • Większość kucyków tła ma taki sam kształt oczu jak ona.
  • Tylko ona i Rainbow Strike posiadają tęczowe grzywy.
  • Rainbow Dash jest lepszym lotnikiem niż Soarin, dowiadujemy się tego w odc. "Rainbow Falls".
  • Ma prawdopodobnie 21 lat. Można to wywnioskować z ilości świeczek na jej torcie w odcinku "Pinkie Pride".

Zabawki

Rainbow Dash występuje w linii zabawek z designem typu Pegasus, gdzie jest napisane, że "uwielbia pomagać przyjaciołom". Inna wersja Rainbow to kucyk z włosami.

Gry

Rainbow jest jedną z bohaterek gry MLP na Androida i iOS-a.

Cytaty

"Gdy zechcę rozpędzę te chmury w 10 sekund."
Przyjaźń to Magia, Część 1
"Ej, nie przechwalaj się, to moja broszka."
Chwalipięta
"Och, nie mówię o swoim występie, tylko o twoim, kiepski aplauz!"
Ponaddźwiękowe Bum
"Ostatnia szansa żeby wyjść z tego z twarzą."
Ponaddźwiękowe Bum
"Brawo księżniczko."
Powrót do Harmonii, Część 1
"Najlepszy ślub na świecie!"
Ślub w Canterlocie, Część 2
"Nic nie relaksuje pegaza tak bardzo, jak tarzanie się w chmurkach."
Tajemnicza Wybawicielka
"Trybisz bazę?"
Kucykowe dyscypliny
"Aa... wiecie, to fajne uczucie pomóc komuś w czymś, czego kiedyś się tak pragnęło. Prawie jak zdobycie tego samemu, prawie."
Kucykowe dyscypliny

Wystąpienia

Sezon pierwszy
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Y Y Y Y Y Y Y N Y Y Y Y Y Y M Y N B Y B Y Y Y Y Y Y
Sezon drugi
Y Y Y Y N B Y Y Y Y Y N Y Y Y Y N Y N Y Y Y Y Y Y Y
Sezon trzeci
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Y Y Y B Y Y Y Y Y Y Y Y Y
Sezon czwarty
Y Y Y Y Y Y Y Y N Y Y Y Y Y N Y N Y Y N Y brak danych

Galeria

Rainbow Dash pointing her hooves

Przypisy

  1. Komentarz Lauren Faust na dA - Rainbow i Scootaloo nie są ze sobą spokrewnione.

Character navbox Hasbro TwilightCharacter navbox Hasbro Spike

Character navbox Hasbro Applejack Character navbox Hasbro Fluttershy Character navbox Hasbro Pinkie Pie Character navbox Hasbro Rainbow Dash Character navbox Hasbro Rarity
Twilight Sparkle
& Spike
ApplejackFluttershyPinkie PieRainbow DashRarity
Resztę postaci zobaczysz w galerii bohaterów

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Rainbow Dash

  • Czy Rainbow lubi klacze?

    21 wiadomości
    • W twórczości fanów też pojawiają się łączenia RD z Soarin'em,więc to,że część fanów tak uważa niczego nie świadczy,bo równi...
    • 91.231.122.126 napisał(a): to,że część fanów tak uważa niczego nie świadczy,bo również taka sama ilość uważa odwrotnie. Dodany pr...
  • czy to nie(śmieszny) błąd :D ?

    8 wiadomości
    • ja tego nie słyszałam. Powiedziała tak? :/
    • Nie, powiedziała „Nic się nie stało, naprawdę”, ale niektórzy źle to usłyszeli.

Więcej od Wikii

Losowa wiki