Fandom

MLPW

Podmieńce

1161stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Podmieńce (ang. changelings) — stworzenia o morfologii podobnej do kucyków, posiadające zdolność swobodnej zmiany postaci. Tworzą społeczność, w której kluczową rolę pełni przywódczyni ich nacji, Królowa Chrysalis. Zostają po raz pierwszy pokazane w "Ślubie w Canterlocie". Oprócz tego pojedynczy osobnik został ukazany w odcinku "Ach, życie...". Rainbow Dash walczyła z nimi we śnie w odcinku "Dobranoc". Ukazały się też w alternatywnej linii czasowej w "Znaczki raz jeszcze". W odcinku "Przemiana podmieńca" Spike zaprzyjaźnił się z podmieńcem o imieniu Thorax.

W odcinku Stare sprawy, stare miejsca, część 2 nastąpiła ich przemiana moralna i fizyczna. Porzucili dawną drogę i przywództwo Chrysalis, odtąd dzieląc się miłością ze sobą nawzajem.

Wygląd

Dawniej

Podmieńce w swojej podstawowej formie mają ciało o budowie i rozmiarach podobnych do ciała kucyka. Skóra jest czarna, a błękitne oczy przypominają owadzie. Z ust wystają długie, białe kły. Podobne do owadów są również skrzydła podmieńców, przejrzyste i błoniaste, o postrzępionych krawędziach. Inną cechą charakterystyczną podmieńca są dziurawe kończyny. Grzywy i ogony są czarne, krótkie i postrzępione. Grzbiety są granatowe i połyskujące. Nieco inny wygląd ma Królowa Chrysalis - jest szczuplejsza i wyższa od przeciętnych reprezentantów swojego gatunku, a jej grzbiet jest błękitno-zielony.

Gdy podmieniec przybiera formę upatrzonej postaci, wygląda praktycznie tak samo jak pierwowzór. Inny jest tylko ewentualny kolor magii, który u podmieńców jest zawsze zielony.

W odcinku "Przemiana podmieńca" zostają ukazane młode podmieńce pod postacią larw. Od razu po wykluciu stworzenia te są bardzo małe i otoczone białym kokonem. Widoczne są dwa odnóża, róg oraz uszy.

Obecnie

Po przejściu na stronę dobra podmieńce zachowały wiele owadzich cech. Nie są jednak czarne, ukazując barwy w różnych odcieniach żółtego, zielonego czy turkusowego. Zniknęły także dziury w nogach oraz kły. Niektórym z nich wyrosły klejnotopodobne struktury wokół szyi. Mają teraz dwie pary skrzydeł, pierwsza jest twarda, stanowi ochronę ta drugiej pary i przykrywa ją gdy skrzydła są złożone. Druga para przypomina jeszcze bardziej te u owadów, są trochę większe, prawie całkiem przezroczyste, ozdobione różnymi barwami u każdego osobnika. Zmianie uległy również ogony. Nie są już krótkie i również przypominają owadzie skrzydło.

Umiejętności

Każdy z podmieńców w podstawowej formie potrafi latać i używać magii w ograniczonym zakresie. Po zamianie w kogoś innego, zakres umiejętności zależy ściśle od pierwowzoru przemiany, ale podmieniec nigdy nie dorównuje predyspozycjami swojego oryginału.

Nie wiadomo, czy od obalenia królowej Chrysalis nie zatracili zdolności przybierania cudzego wyglądu, jednak i tak nie będą jej potrzebowali pod nowym przywództwem w takim samym zakresie jak dawniej.

Dieta

Kluczowe dla przeżycia gatunku podmieńców jest pożywianie się pozytywnymi uczuciami. Dawniej pasożytowali na innych społecznościach, które napotykają podczas swej tułaczki po Equestrii. Obecnie sami wytwarzają i dzielą się miłością ze sobą nawzajem.

Gry

Screenshot podmieniec.png

Screen podmieńca, którego zniszczyć mogą tylko kryształy lojalności

Podmieńce są jednymi z przeciwników w grze My Little Pony na platformy mobilne. Spotkać można je w Canterlocie, są niszczone dzięki Klejnotom Harmonii.

Zobacz także

Galeria

Changelingi.png

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Podmieńce

  • Trzy pytania na temat podmieńców.

    22 wiadomości
    • Co do znaczków u zebr. Nie pamiętam jak to dokładnie było napisane, ale uważam, że Luna, widząc jakieś wzorki na bokach ze...
    • Co do kwestii zebr, to dzięi uprzejmości pewnej znajomej mam na kompie parę fragmentów dziennika, w tym ten o zebrach, a było tam napis...
  • Podmieniec w zbroi.

    4 wiadomości
    • No niektóre noszą zbroje. Chronią podczas walki.
    • Najprawdopodobniej są to albo elitarane elitarne jednostki podmieńców(raczej było tego wciąż za mało, by uznać, że to całe ich wojsko), albo dowódcy. 

Więcej w Fandom

Losowa wiki