FANDOM

Pegazy — kucyki charakteryzujące się posiadaniem skrzydeł oraz umiejętnością latania i manipulowania pogodą. Potrafią także siadać i chodzić po chmurach, co jest typowe tylko dla ras uskrzydlonych. Kiedy smutny pegaz położy się na chmurce, ta zaraz robi się deszczowa. Głównymi pegazami w serii są Rainbow Dash, Fluttershy i Scootaloo.

Powstawanie

Pegazy zostały wprowadzone do oryginalnej linii zabawek My Little Pony niedługo po kucykach ziemskich. Lauren Faust, twórczyni i pomysłodawczyni serialu, stwierdziła, że Pegazy posiadają swój własny, pasywny rodzaj magii, który pozwala im chodzić po chmurach i manipulować pogodą.

Przedstawienie w serii

S2E11 pegasus banner

Herb Pegazów z odcinka "Wigilia Serdeczności"

Pegazy posiadają skrzydła. Dzięki nim są zdolne rozwijać naprawdę duże prędkości w powietrzu, nie zawsze jednak tak szybkie jak Ziemskie kucyki na swoich nogach, co możemy zauważyć choćby w odcinku "Jesienna przyjaźń". Podczas rywalizacji o tytuł Żelaznego Kucyka, Rainbow Dash dorównuje kroku Applejack, która jest przecież kucykiem ziemskim. Kilka innych pegazów startujących w wyścigu Spadających Liści można zauważyć sapiących i wyczerpanych przy linii mety. Pegazy potrafią manipulować pogodą. W kilku odcinkach widać jak przesuwają chmury aby spowodować burzę lub oczyścić niebo. W odc. "Ponaddźwiękowe Bum" widzimy również jak w specjalnych fabrykach produkują płatki śniegu i tęcze.

S02E22 Oto najlepsza lotniczka

Dwa główne pegazy: Rainbow Dash i Fluttershy

Pegazy posiadają unikatową zdolność wśród kucyków, którą jest chodzenie po chmurach. Została ona opisana w odcinku "Ponaddźwiękowe Bum", kiedy przyjaciółki Rainbow Dash chciały ją dopingować w Mistrzostwach w Lataniu. Jednak ta umiejętność nie jest zarezerwowana tylko i wyłącznie dla pegazów i alikornów. Gilda, gryf, również widoczna jest na chmurze, a w "Konkurs pupili" wiele innych stworzeń przesiaduje na obłokach.

Pegazy odgrywają również istotną rolę w założeniu Equestrii, przedstawioną w odcinku "Wigilia Serdeczności". Orszakiem pegazów dowodzi Dowódca Hurricane, grany przez Rainbow Dash. Komandor nosi zbroje bojową, na znak swojej wysokiej rangi i odnosi się do pegazów jako "potężnego plemienia wojowników".

W "Huraganowa Fluttershy" pegazy zobowiązane są do dostarczania wody do Cloudsdale. Ich skrzydła są bardzo silne, potrafią unieść nawet 1000 kilogramów wody. Moc skrzydeł mierzona jest przez anemometr.

Rezydencja

830px-Rainbow Dash home s1e25

Wielki dom Rainbow Dash

Pegazy najczęściej spotykane są w Ponyville, miasteczku zamieszkiwanym przez wszystkie trzy typy kucyków, a także w Cloudsdale, w którym mieszkają wyłącznie pegazy, ponieważ jako jedyne potrafią chodzić po chmurach. Ani jednego pegaza nie można było zobaczyć w Manehattan, metropolii ukazanej w odcinku "Z kronik Znaczkowej Ligi". Canterlot jest niemal kompletnie pozbawione pegazów, z wyjątkiem królewskich strażników Księżniczki Celestii, których można zobaczyć niosących jej latający rydwan w odcinku "Rój stulecia". Inna para królewskich strażników niesie Twilight Sparkle i Spike'a w podobnym rydwanie w odcinku pierwszym.

Ciekawostki

  • Smutne pegazy kładąc się na chmurach zmieniają je w chmury deszczowe (można to zauważyć w odcinku "Skrzydlata wiedza").

Zobacz także

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Pegazy

  • Ogólne przemyślenia na temat Kucykowego Świata

    93 wiadomości
    • Oto teoria ewolucji kucyka: Szkic, G1, Szkic, G2, Szkic, G3, Szkic, G3,5, Szkic, G4. Konec
    • Annonik napisał(a): Oto teoria ewolucji kucyka: Szkic, G1, Szkic, G2, Szkic, G3, Szkic, G3,5, Szkic, G4. Konec Poprawię nieco według mo...
  • Pegazy i chmury a inne kucyki

    5 wiadomości
    • ProXer14 napisał(a):Skoro tylko pegazy mogą po nich chodzić to dlaczego w odcineku Akadamia Wonderbolts inne się od niej odbiły, a w odci...
    • Ja też popieram. Pegazy są po prostu dużo lżejsze, co umożliwia im chodzenie po chmurach. Zaklęcie Twi z odcinka "Ponaddźwiek...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki