FANDOM

Patykowilki lub Stalowe Wilki (oryg. Timberwolves) — to gatunek stworzeń żyjących w lesie Everfree.

Wygląd

Stworzenia przypominają ogromne wilki, których ciała są zbudowane z drewna. Mają też świecące na zielono oczy.

Przedstawienie w serii

W odcinku "Dzień uznania dla rodziny" Babcia Smith opowiadała klasie, że jak była jeszcze młoda, to poszła do lasu Everfree nazbierać jedzenia dla rodziny. Znalazła drzewo jabłoni jabłek Zap.
S02E12 Babcia ucieka przed wilkiem
Wzięła jedno z jabłek i natknęła się na patykowilki. Zaczęły ją ścigać, lecz udało się jej uciec odstraszając je za pomocą dźwięków z garnka i patelni. Wycie wilka to pierwszy znak corocznych zbiorów jabłek Zap.

Pojawiły się także w odcinku "Spike do usług", gdzie próbowały osaczyć Spike'a, który został ocalony przez Applejack. Można tam zauważyć, że stworzenia te łatwo rozpadają się na kawałki pod wpływem mocnego uderzenia, mimo to, mogą dość łatwo pozbierać się po chwili do kupy. Czasem może się zdarzyć, że z kawałków kilku patykowilków powstanie jeden, wielki wilk. Poza tym, cechuje je paskudny oddech.

Ciekawostki

  • Są to pierwsze stworzenia w serialu, które otrzymały trójwymiarowe modele (w odcinku "Spike do usług").
Stworzenia w uniwersum MLP:PtM AhuizotlArimaspiBizonyBryzusieCerberusChimeraDraconequusDzika przyrodaFeniksGryfyHydraIron WillKokotrisKsiążę RutherfordMantykoraNiedźwiedzicaOrtrosParaspritePatykowilkiPodmieńceSkalne węgorzeSmokiSmoozeSteven MagnetTantabusTatzlwurmWindigosZecora