FANDOM

Parasprite'y — małe owady, na ogół całkowicie niegroźne. Jednak im więcej poświęca się im uwagi, tym więcej ich jest i tym bardziej kłopotliwe się stają. Mogą występować w ogromnych grupach. Są bardzo podatne na muzykę i dźwięki.

Wystąpienia

Parasprite'y po raz pierwszy pojawiają się w odcinku "Rój stulecia", gdy Fluttershy odnajduje jednego za skałą na łące. Są małymi, pozornie uroczymi, ale też bardzo żarłocznymi owadami. Potrafią zjeść praktycznie wszystko. Zostało to udowodnione, gdy Twilight rzuciła na nie zaklęcie, aby zostawiły jedzenie. Zaczęły wtedy pożerać miasto. Ich plaga spowodowała spustoszenie w Ponyville i Fillydelphii. Bardzo szybko się rozmnażają "wypluwając" kolejnego potomka. Da się je zahipnotyzować grając na wielu instrumentach naraz. Po raz drugi pojawiają się w odcinku "Pojedynek na czary". Jeden zostaje wyczarowany przez Twilight by zjadł ciasta, którymi rzuciła w nią Trixie, a drugi zostaje po chwili przez niego wypluty. Zaraz po spełnieniu swojego zadania zostają magicznie odesłane. Pierwszy był brązowy, a drugi niebieski. Pojawiają się również w "Wiara czyni cuda" na kapeluszu jednego z kucyków.

Wygląd

Parasprite ID.jpg

Przykładowy niebieski parasprite

Parasprite'y to nieduże owady mające cztery proste odnóża i dwie pary półprzezroczystych skrzydeł. Mają kulistą budowę ciała, na którym znajdują się wielkie, jasnoszmaragdowe oczy oraz małe usta, które mogą podczas jedzenia wielokrotnie się powiększyć. Występują w kolorze brązowym, niebieskim, żółtym, różowym, fioletowym, pomarańczowym i bardzo rzadko w czerwonym. Wydają charakterystyczne dźwięki.

Kłopoty

FluttershyTwilight SparkleRainbow Dash i Rarity miały dużo kłopotów przez parasprite'y. Pinkie Pie jako jedyna była rozsądna i nie wzięła ani jednego. Owady sprawiały kucykom wiele problemów:

  • Fluttershy znalazła jednego, ale się rozmnożył i było ich trzy, a następnego dnia już o wiele więcej, po czym w jej domu panował wielki chaos.
  • Twilight też myślała, że są słodziutkie i wzięła jednego od Fluttershy, lecz w nocy Spike dał mu jeść i nazajutrz było ich już bardzo dużo.
  • Rainbow Dash spokojnie sobie śpiąc zauważyła trzy, a potem całą gromadę. Musiała też przed nimi uciekać, bo cały czas się do niej przylepiały.
  • Rarity, kiedy się rozmnożyły, nie była zaskoczona, pomagały jej w pracy, lecz potem jeden wypluł na Rarity brązową maź, która przeobraziła się w nowego parasprite. Rarity powiedziała, że w jej salonie nie ma miejsca dla kogoś, kto tak się zachowuje.
  • Applejack przyniosła kucykom jabłka, lecz żarłoczne owady je zjadły.
  • Potem Twilight zaczarowała je, aby zostawiły jedzenie, lecz zamiast tego jadły inne rzeczy jak np. drewno.
  • Inne kucyki też myślały, że są słodkie, ale nagle zaczęły wszystko zjadać.
  • Applejack i jej rodzina broniły plonów, lecz parasprite'y zaczęły zjadać ich farmę.
  • Przez cały ten czas Pinkie zbierała instrumenty, dzięki którym wyniosła je do lasu.
Fluttertwirarrainbow.png

Kucyki w opałach

Hypnotized parasprite.png

Zahipnotyzowane Parasprite podążają za Pinkie

Ciekawostki

  • W odcinku "Rój stulecia" tylko raz widzimy wyraźnie czerwonego parasprite'a, gdy Twilight przyniosła go do Zecory.
  • Maź wypluwana przez parasprite'y jest koloru osobnika z niej powstającego.
  • Parasprite może zjeść dużo większą objętość jedzenia niż ta, którą sam zajmuje.
Stworzenia w uniwersum MLP:PtM AhuizotlArimaspiBizonyBryzusieCerberusChimeraDraconequusDzika przyrodaFeniksGryfyHydraIron WillKokotrisKsiążę RutherfordMantykoraNiedźwiedzicaOrtrosParaspritePatykowilkiPodmieńceSkalne węgorzeSmokiSmoozeSteven MagnetTantabusTatzlwurmWindigosZecora

Więcej z Fandomu

Losowa wiki