FANDOM

Pani Burmistrz (oryg. Mayor Mare) — ziemski kucyk, postać epizodyczna. Burmistrzyni Ponyville.

Wygląd

Pani Burmistrz jest ziemskim kucykiem z jasnobrązową sierścią i grzywą w dwóch odcieniach szarości, która podobnież tak naprawdę jest różowa[1]. Ma niebieskie oczy, na których nosi eleganckie okulary. Wokół szyi nosi unikalny kołnierz z puszystą, lazurową chustą. Za znaczek służy jej list zawiązany niebieską wstążką.

Przedstawienie w serii

Burmistrzyni po raz pierwszy pojawia się w pierwszym odcinku, gdzie zapowiada przybycie Księżniczki Celestii na obchody Święta Słońca; zamiast Celestii pojawia się Nightmare Moon, a kiedy historia kontynuuje się w odcinku następnym nakazuje strażnikom pogoń za antagonistką.

Przemowy

640px-S2E04 Mayor laughing

W przebraniu klauna

Pani Burmistrz w czasie trwania serii wygłasza wiele przemów. Na temat Applejack w "Sezon na jabłka" oraz "Ostatnia gonitwa", o Tajemniczej Klaczy w "Tajemnicza Wybawicielka", z okazji Letniego Święta Słońca (wspomniane powyżej), z okazji Pożegnania Zimy w odc. "Pożegnanie Zimy" oraz w czasie obchodów nocy koszmarów w "Luna odmieniona".

W "Luna odmieniona" sygnalizuje rozpoczęcie Święta strachów, gdzie przebrana jest za klauna w kolorowej peruce. Aby dostosować się do klimatu imprezy, stara się być straszna, ale co często podkreśla Spike - kostium psuje cały efekt. Tak jak inne kucyki, jest przerażona przybyciem Księżniczki Luny, która przed uwolnieniem z ciemnej postaci była wszystkim znana jako Nightmare Moon.

W "Tajemniczej Wybawicielce" na paradzie ogłasza, że Ponyville ma nowego bohatera oraz nadaje tajemniczej klaczy jej tytuł.

Na początku "Ostatniej gonitwy" zapowiada mieszkańcom wyjazd Applejack na Zawody Rodeo w Canterlocie i podkreśla jej hojność, ponieważ wygrane pieniądze obiecała przeznaczyć na remont ratusza, który Derpy mocno uszkodziła. Zanim Applejack wsiadła do pociągu, Burmistrzyni wiele razy przypominała jej o powrocie z pieniężną nagrodą.

Inne zajęcia

Vs

Derpy Hooves kontra Pani Burmistrz

W "Sukces spod igły", "Niezapomniany wieczór" oraz "Przyjaciel w potrzebie", w tle widzianych jest wiele kopii kucyków o takim samym kolorze i designie grzywy i sierści jak Burmistrzyni.

W "Lekcja zerowa" jest jednym z kucyków, które pod wpływem zaklęcia Twilight ścigały Mądralę oraz tym kucykiem, który wyrwał zabawkę z kopyt Big Macintosha, co sprawiło, że inni zaczęli ją gonić po mieście. Po interwencji Księżniczki Celestii przestaje walczyć z Derpy i zawstydzone tym co się stało, odchodzą razem.

W "Superszybkim Wyciskaczu Soku 6000" jest sędzią w konkursie robienia soku między Braćmi Flim Flam a Rodziną Apple.

Kolor grzywy

S02E23 Farbowane włosy Pani burmistrz

Różowo-szare włosy

Kolor grzywy Burmistrzyni w większości odcinków jest szary, ale w "Sekretach Ponyville" przez chwilę jest różowy. W kolumnie plotkarskiej szkolnej gazetki pojawił się artykuł na temat rzekomego farbowania włosów Pani Burmistrz. Dołączone jest zdjęcie, gdzie połowa grzywy jest szara, a połowa różowa. Pod koniec odcinka, gdy pod jej drzwi dostarczony jest numer przeprosinowy, znowu jej grzywa jest do połowy szara, a od połowy - różowa.

W 12 numerze oficjalnego komiksu przedstawiona jest historia poznania Shining Armora i Księżniczki Cadance. W jednej ze scen Pani Burmistrz pojawia się w tle i rozmawia z Cheerilee; ma wtedy jasnoróżową grzywę i ogon.

Na dodatek w odcinku "The Perfect Pear", kiedy opowiada rodzeństwu Apple o ślubie ich rodziców, widać w jej wspomnieniach, że jako młoda klacz miała różową grzywę.

Ciekawostki

  • Pojawia się w czołówce czwartego sezonu.
  • Farbuje swoją grzywę z różowego na szary.
  • Panią Burmistrz nazywa się Mayor Mare[2].

Gry

Jest jedną z postaci aplikacji MLP na platformy mobilne.

Przypisy

  1. Odcinek "Sekrety Ponyville"
  2. Brandon T. Snider, „The Elements of Harmony: the Official Guidebook”, wydawnictwo: Little, Brown and Company, Nowy Jork/Boston 2013, ISBN 978-0-316-24754-2

Wystąpienia

Sezon pierwszy
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Y Y N Y N N N N N N Y N N B N N N N N N N M N N N B
Sezon drugi
N N Y Y N N N Y N N B N N Y Y N N B N N N N Y N N N
Sezon trzeci
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
N N N N B N N N N N N N Y
Sezon czwarty
M N N N N N N N N N N N Y Y N N N N N N N N Y B N B
Sezon piąty
N N N Y N N N N Y N N N Y N N N N N Y N N N N N N B
Sezon szósty

Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki