Fandom

MLPW

Opal

1175stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Opal (ang. Opal Essence[1], imię pochodzi od kamienia szlachetnego) — kotka należąca do Rarity. Mieszka razem z nią w Butiku Karuzela. Pierwszy raz pojawiła się w odcinku "Sukces spod igły".

Przedstawienie w serii

Design i osobowość

Opal Essence wygląda jak typowy perski kot: ma białe, puszyste futerko, szeroką twarz i płaski pyszczek. Nosi obrożę wysadzaną opalami oraz fioletową kokardę na czubku głowy. Jest bardzo drażliwa i często parska i syczy na swoją właścicielkę Rarity oraz na inne kucyki (z wyjątkiem na Fluttershy, do której się łasi). Wygląda jednak na szczęśliwą, kiedy gra w parku z Rarity w "Dniu Zabawy z Pupilem" ("Konkurs pupili"). Opal wydaje się mieć poczucie mody; kiedy Rarity pokazuje jej sukienki uszyte na Galę Grandgalopu dla swoich przyjaciółek, Opal wesoło bawi się zwisającymi dodatkami, natomiast, kiedy Rarity prezentuje suknie nie swojego projektu, Opal zerka na nie z niesmakiem ("Sukces spod igły"), a kiedy w "Gwieździe salonów" Rarity zapomina o uszyciu urodzinowej sukienki dla Twilight Sparkle, Opal stara jej się o tym przypomnieć.

Historia

Sukces spod igły

Rarity talking to Opalescence.png

Rarity rozmawia z Opal

Opalescence pierwszy raz pojawia się w kadrze otwierającym odcinek "Sukces spod igły". Rarity rozmawia z nią i dziękuje jej za pomoc oraz prosi o radę, ale Opal jest zdenerwowana, że jest wykorzystywana i nie ma czasu na drzemkę oraz, że jest zrzucana ze wszystkich skrawków materiału na jakich uda jej się położyć. Rarity zwierza się Opalescence w czasie całego trwania odcinka, ale Opal w odpowiedzi tylko miauczy i syczy. Kiedy Rarity zamyka się w swoim pokoju po nieudanym pokazie mody, Rainbow Dash zabiera Opal i kładzie ją na drzewie, aby wybawić Rarity na zewnątrz; Opal nie wydaje się być całą sytuacją zachwycona, co widać kiedy nerwowo trzyma się gałęzi i miauczy o pomoc.

Pozostałe odcinki

Inaczej niż w "Sukces spod igły", Opal ma krótkie epizody w odcinkach "Mistrzyni spojrzenia", "Sowa mądra głowa", "Niezapomniany wieczór", "Siostrzany sojusz", "Konkurs pupili" oraz "Gwiazda Salonów". Opalescence prycha na Rarity, łasi się do Fluttershy oraz obcina swoimi ostrymi pazurami fragment grzywy Sweetie Belle w odcinku Mistrzyni spojrzenia, a w Sowa mądra głowa widziana jest, kiedy razem ze swoją właścicielką wychodzi do Fluttershy.

Kiedy Twilight Sparkle przemienia myszki Fluttershy w konie, aby te zabrały je na Wielką Galę Grandgalopu, Opal dostrzega w koniach zalążki myszy i rzuca się na nie z pazurami, co powoduje, że konie uciekają ("Niezapomniany wieczór").

Opal pojawia się również w "Konkurs pupili", w śnie Rainbow Dash. Później
Opalescence emerges from carrier.png

Opal broni swojej zabawki

Rainbow, aby sprawdzić odwagę swoich potencjalnych pupilów, każe im zabrać Opal jej ukochaną zabawkę - wypchaną mysz. Udaje się to jedynie Motylowi, który hipnotyzuje kotkę i zabiera jej myszkę. Żółw Tank stara się uwięzić Opalescence w jej torbie podróżnej, ale ona mu się wymyka, wskakuje na jego skorupę i wściekle ją drapie. Pod koniec odcinka Tankowi udaje się zabrać zabawkę Opal, kiedy ta zbyt zajęta jest drapaniem jego skorupy.

830px-Fluttershy holding Opalescence S2E9.png
Opal towarzyszy Rarity w czasie jej pobytu w Zamku w Canterlocie w odcinku "Gwiazda Salonów". Kotka cieszy się urokami wyrafinowanego miasta razem ze swoją właścicielką, a kiedy Rarity obiecuje uszyć sukienkę urodzinową dla Twilight, Opal stara się zwrócić uwagę Rarity na jej obowiązki i skoncentrować ją na pracy (w tym samym czasie Rarity stara się wpasować w elitę). Kiedy przyjaciółki przybywają do Canterlotu, Rarity kłamie, że nie uszyła sukienki, bo musiała się opiekować chorą Opal. Cała sytuacja kończy się zmoczeniem Opalescence, aby ta mizerniej wyglądała. Jak zwykle czuła Fluttershy porywa kotkę w ramiona i życzy jej szybkiego powrotu do zdrowia.

Kolejny występ Opal ma miejsce w "Księżniczka Twilight Sparkle". Gdy pyłek chwastów wchodzi w interakcję z magią Rarity, najpierw oblewa jeden z jej strojów zawartością dzbanka, który trzymała, a potem zaczyna gonić Opal wylewając za nią wrzątek. Gdy Rarity opanowała na chwilę sytuację, przysięga, że nie zrobiła tego celowo. Opal jednak patrzy na nią z wyrzutem i odchodzi nadąsana.

Następnie pojawia się w odcinku "Powrót brata", gdzie Zephyr Breeze farbuje jej sierść na tęczowo.

Wystąpienia

Sezon pierwszy
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
N N N N N N N N N N N N N Y N N Y N N N N N N Y N Y
Sezon drugi
N N N N Y N Y N Y N N N N N N N N N N N N N N N N N
Sezon trzeci
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
N N B N N N N N N N Y B B
Sezon czwarty
Y N N N N N N N N N N N N N N N N Y Y N Y N N N N N
Sezon piąty
N N N N N N N N N N N N Y Y N N N N N N N N N N N N
Sezon szósty

Ciekawostki

  • Opal zawsze prycha na Rarity.
  • Nie prycha tylko na Fluttershy.
  • Kotka ma pomalowane powieki.
  • Opal potrafi usiedzieć na krześle, a w dodatku pić z tego siedzenia mleko ze spodka.

Galeria

S01E14 Opal bawi się dekoracją.png

Przypisy

  1. Tweet Lauren Faust

Więcej z Fandomu

Losowa wiki