FANDOM

Niewinne kłamstwa — dwudziesty trzeci odcinek szóstego sezonu i sto czterdziesty ogółem.

Opis

Apple Bloom dopuszcza się niewinnego kłamstewka, aby ukryć swoją pomyłkę. Applejack dzieli się historią o tym, jak nauczyła się doceniać szczerość po tym, jak seria kłamstw niemal zniszczyła farmę i wysłała całą rodzinę Apple do szpitala[1].

Streszczenie

Odcinek rozpoczyna się przyjazdem Filthy Richa w celu odebrania dżemu z farmy rodziny Apple. Gdy odjeżdża Applejack, pyta młodszą siostrę, czy na pewno zapakowała dżem a nie sok, Apple Bloom odpowiada twierdząco, po czym rodzina odkrywa, że jednak skłamała. Aby oduczyć ją mówienia nieprawdy, Applejack opowiada historię z czasów, kiedy jeszcze kłamała. Przed laty, gdy pomarańczowa klacz była jeszcze nastolatką, ciągle kłóciła się ze swoim bratem o to, kto przejmie farmę Sweet Apple. Applejack pragnęła unowocześnić rodzinną firmę, natomiast Big Mac wolał pozostać przy tradycyjnych metodach. Kłótnie przerywa Filthy Rich wraz ze swoją narzeczoną, Informuje rodzeństwo, że został nowym właścicielem sklepu i pragnie poszerzyć swój asortyment o ich sok z jabłek. Applejack chcąc udowodnić swoją racje, obiecuje dostarczyć sok, lecz w domu babcia Smith się nie zgadza, tłumacząc to szybkim psuciem się soku. Młoda klacz wraz z bratem ponownie spotykają pana Richa w sklepie i tłumaczą, że nie mogą dostarczyć mu produktu o który prosił. Biznesmen wpada w wściekłość i grozi zerwaniem współpracy, wobec czego (jeszcze nie) element szczerości go okłamuje, że babcia jest chora na jabłkową plamicę. Po powrocie na farmę Czerwony ogier jest wściekły na siostrę, lecz kłótnię przerywa nagłe pojawienie się młodego narzeczeństwa chcącego dowiedzieć się, jak babcia się czuję. Spanikowana Applejack chowa babcię, a sama wmawia gościom, że Babcia jest w szpitalu. Aby jej plan się udał, musi również namówić domniemaną "chorą" na wizytę w ośrodku zdrowia. Okłamuje babcię że wybuchła epidemia jabłkowej plamicy i potrzebują jej doświadczenia. W szpitalu pomarańczowa klacz stara się, aby Filthy Rich ani babcia się nie spotkali, co jej się udaje (m.in. każe babci się przebrać w struj chirurgiczny, aby się nie zaraził, a naprawdę dlatego, aby Filthy jej nie rozpoznał). Wpada też na pomysł, aby Big Mac schował się do łóżka, przykrył kołdrą i udawał babcię. Plan nie wychodzi, gdyż personel medyczny zabiera jej brata na sale wykładową, gdzie przebywają też młodzi narzeczeni oraz babcia Smith jako wykładowca. Tłumaczy, że niezbędną czynnością przy jabłkowej plamicy jest amputacja. W tym momencie Applejack nie wytrzymuje i wyznaje prawdę oraz przeprasza za swoje zachowanie. Po skończonej opowieści Apple Bloom zrozumiała, do czego prowadzą kłamstwa. Odcinek kończy się piciem soku jabłkowego przy zachodzącym słońcu.

Galeria

S0623 Applejack wymyśla na jaką chorobę zachorowała jej babcia

Przypisy

  1. Zapowiedź na Zap2it
Sezon ósmy Awantura o szkołę, część 1Awantura o szkołę, część 2The Maud CoupleFake It Til You Make ItGrannies Gone WildSurf and/or TurfHorse PlayThe Parent MapNon-Compete ClauseThe Break Up Break DownMolt DownMarks for EffortThe Mean 6The Hearth's Warming ClubYakity-SaxA Matter of Principals
Filmy pełnometrażowe My Little Pony: Film