FANDOM

Nietoperze! — siódmy odcinek czwartego sezonu i siedemdziesiąty drugi ogółem. W tym odcinku farmę Sweet Apple nawiedza plaga owocowych wampiro-nietoperzy, Applejack i Fluttershy mają jednak inne wizje na pozbycie się problemu.

Fabuła

Dzień zbiorów

Odcinek rozpoczyna się wschodem słońca oraz rozentuzjazmowaną Applejack, która ogłasza początek nowego sezonu zbiorów. Z uśmiechem na ustach kopie w jedno drzewo, ale kiedy jabłka spadają, okazuje się że nie są zdrowe i soczyste, a zgniłe i nienadające się do spożycia. Zdziwiona zerka w górę, by z przerażeniem w oczach zauważyć kolonię nietoperzy latającą nad jej głową.

To znowu one!

Applejack wzywa na farmę Sweet Apple swoje przyjaciółki i oznajmia im, że farmę nawiedziła plaga owocowych wampiro-nietoperzy. Jest zdeterminowana by jak najszybciej pozbyć się tych wysysających z jabłek soki kreatur, głównie by uchronić swoje medalowe jabłko, znacznie większe niż pozostałe, które planuje wystawić do konkursu na targach w Appleloosie. Wtedy Fluttershy proponuje by grzecznie poprosić zwierzęta o opuszczenie farmy, jabłkowa klacz jest jednak sceptycznie nastawiona do tego pomysłu.

S04E07 Applejack na tle nietoperzy w swoim sadzie.png

Co się dzieje do jasnej stodoły?

Kiedy pegazica próbuje z nimi porozmawiać, one niewzruszone jej słowami, plują w nią ziarnami jabłek. Fluttershy mówi, że nie jest pewna co ta odpowiedź znaczyła, gdyż nigdy wcześniej styczności z wampiro-nietoperzami nie miała. Applejack nie chce dopuścić do tego, by jeszcze jakieś jej jabłko ucierpiało, i żąda by te "potwory" jak najszybciej opuściły jej farmę.

Przegięły, czas wykopać z sadu je!

Pozbyć się nietoperzy!

Wszystkie przyjaciółki Applejack, z wyjątkiem Fluttershy, zgadzają się, że nietoperze muszą zostać wyłapane. Kiedy pegazica sugeruje by wyznaczyć zwierzętom część sadu i utworzyć dla nich rezerwat, AJ od razu protestuje. Fluttershy przekonuje, że gdy dostaną własne jabłka, nie będą niszczyć plonów z sadu, a dodatkowo przyczynią się do wzrostu nowych, silnych i zdrowych drzew poprzez wypluwane nasiona. Applejack jednak wciąż jest sceptycznie nastawiona do tego pomysłu i przywołuje wspomnienie Babci Smith, z czasów ostatniego oblężenia farmy przez owocowe wampiro-nietoperze. W końcu Twilight wpada na pomysł, by zostawić nietoperze tam gdzie są, ale magią zmusić je do zrezygnowania z jabłek.

Kucyki przenoszą się do biblioteki, gdzie Twilight odnajduje odpowiednie zaklęcie, które zatrzyma nietoperze od jedzenia jabłek. Wspomina jednak, że do jego wykonania potrzebne jest pełne skupienie podmiotów, na które czar ma działać, z tego powodu prosi Fluttershy o użycie na nietoperzach swojego spojrzenia. Z początku klacz odmawia, zostaje jednak w końcu przekonana.

S04E07 Fluttershy patrzy łakomie na jabłko.png

Ładny czerwony owoc

Z powrotem na farmie Sweet Apple, kucyki zbierają wszystkie nietoperze na jedną jabłonkę, a Fluttershy stosuje na nich swoje spojrzenie, jednocześnie Twilight wykonuje znalezione wcześniej zaklęcie. Po całym zajściu, zwierzęta odmawiają wysysania soku z jabłek. Wdzięczna Applejack dziękuje przyjaciółkom za pomoc. Wszystkie rozchodzą się w swoje strony, a Fluttershy przez ramię zerka na jabłko.

Zasadzka w sadzie

Następnego ranka, zadowolona z pozbycia się problemu Applejack znów podchodzi do drzewa, by strącić z niego jabłka. Jednak okazuje się, że jabłka wciąż są zgniłe i pozbawione soku.

Applejack zwołuje na farmę swoje przyjaciółki, wraz z Twilight, zaskoczoną z niepowodzenia jej zaklęcia. Kucyki odkrywają, że wampiro-nietoperze wciąż czują wstręt do jabłek i że zaklęcie jednak nie zawiodło. Twilight pyta Fluttershy czy zna jakieś inne stworzenia w ten sposób żywiące się jabłkami, jednak pegazica nie miała odpowiedzi na to pytanie. Księżniczka sugeruje więc, by przyjaciółki wróciły do sadu o zmroku i przyłapały winnego na gorącym uczynku.

Wieczorem, siedmiu przyjaciół przechadza się po sadzie, w celu poszukiwania wskazówek, wraz z Fluttershy z pożądaniem zerkającą na czerwone, soczyste jabłka. Gdy kucyki postanawiają się rozdzielić, zauważają cień niezidentyfikowanej postaci przemykający się po ogrodzie. Wkrótce przyjaciółki z szokiem odkrywają, kto odpowiedzialny był za zniszczenia w sadzie Applejack. Była to Fluttershy, która przemieniła się w kucyko-wampira.

Flutterwampir

S04E07 Twarz Flutterbat.png

Flutterwampir

Kucyki próbują porozmawiać z pegazem, jednak ona w odpowiedzi tylko na nie syczy i prycha. Na pytanie jak doszło do przemiany ich przyjaciółki, Twilight wysnuwa teorię, że w czasie rzucania zaklęcia na nietoperze, ich przeznaczenie i pragnienie do jedzenia jabłek przeniosło się na Fluttershy, połączoną ze zwierzakami swoim spojrzeniem. Kiedy Flutterwampir - jak nazwała ją Rarity - ucieka, kucyki próbują ją gonić, jednak bezskutecznie gdyż nietoperze zmysły pegaza ułatwiają mu ucieczkę. Po komentarzu Pinkie Pie na temat spojrzenia Fluttershy, Twilight wpada na pewien pomysł jak przywrócić ich przyjaciółkę do normalności.

Applejack poświęca swoje wielkie, przeznaczone na konkurs jabłko, by zwabić Fluttershy w pułapkę. Kiedy żółty pegaz podlatuje by je zjeść, kucyki otaczają ją lustrami, aby ta zahipnotyzowała się własnym spojrzeniem. Gdy była już w transie, Twilight rzuca na nią zaklęcie przywracające ją do normy.

Epilog

Na koniec odcinka, Applejack w końcu ustępuje i zgadza się na pomysł Fluttershy by wyznaczyć dla wamipro-nietoperzy kawałek sadu, gdzie mogłyby mieć swój rezerwat. Przeprasza również za swoją upartość, a Rainbow Dash wyraża swoje podekscytowanie zbliżającym się sezonem soku.

S04E07 Pinkie udaje kucyka wampira.png

Chcę wyssać jego sok!

Później, w chatce Fluttershy, ona i AJ przy drobnej pomocy Spike'a kończą swój wpis do dziennika. Applejack podaje pegazicy jabłko na znak zgody, jednak wtedy Pinkie rzuca się na nie udając że jest wampirem. Przyjaciele wspólnie śmieją się z sytuacji, a kamera robi zbliżenie na pyszczek Fluttershy, gdzie dostrzec możemy wampirzy kieł.

Ciekawostki

  • Po raz pierwszy tytuł odcinka został wspomniany w primaaprilisowym żarcie Meghan McCarthy. Po 1 kwietnia zasugerowała ona, że nie wszystkie tytuły były fałszywe.[2]
  • Na początku odcinka błędnie wymieniono Meghan McCarthy jako scenarzystkę odcinka, podczas gdy tak naprawdę jest nią Merriwether Williams.

Galeria

S4E07 Flutterbat nadlatuje na swoje przyjaciółki.png

Zobacz również

Przypisy

  1. Sprostowanie w sprawie autorstwa scenariusza
  2. Primaaprilisowy żart na Twitterze
Sezon siódmy Celestial AdviceAll Bottled UpA Flurry of EmotionsRock Solid FriendshipFluttershy Leans InForever FillyParental GlideanceHard to Say AnythingHonest AppleA Royal ProblemNot Asking For TroubleDiscordant HarmonyThe Perfect PearFame and MisfortuneTriple ThreatCampfire TalesDaring DoneA Health of InformationTo Change a ChangelingIt Isn't the Mane Thing About YouOnce Upon a ZeppelinMarks and RecreationSecrets and Pies
Filmy pełnometrażowe My Little Pony: Film

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Nietoperze!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki