Fandom

MLPW

My Little Pony: Racing is Magic

1166stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

My Little Pony: Racing is Magic — gra napisana w języku flash znajdująca się między innymi na stronie Discovery Family. Sterujemy w niej trzema wybranymi przez nas kucykami i staramy się jak najszybciej doprowadzić je do mety.

Gra

Przed rozpoczęciem gry musimy wybrać trzy kucyki, którymi pragniemy kierować w dalszej części rozrywki. Do wyboru mamy Twilight Sparkle, Rarity, Fluttershy, Rainbow Dash, Applejack i Pinkie Pie. Wybieramy po jednym kucyku z każdej rasy. Przykładowa utworzona w ten sposób drużyna to Applejack, Rainbow Dash i Twilight Sparkle. Po wybraniu postaci zostanie wyświetlona nam instrukcja, którą warto przeczytać, ponieważ zawiera wiele pożytecznych informacji na temat sterowania, oraz przedmiotów które możemy napotkać w trakcie gry. W pierwszym etapie sterujemy wybranym przez siebie kucykiem ziemskim, w drugim - pegazem, a w trzecim, ostatnim, jednorożcem. Etapy odbywają się kolejno na Farmie Sweet Apple, nad Ponyville i w Lesie Everfree.

Mini-gry

Między kolejnymi etapami pojawiają się proste mini-gry, których czas wykonania jest podliczony do wyniku ogólnego. Przykładowe mini-gry, które możemy napotkać w trakcie rozrywki to dopasowywanie kucyka do jego znaczka, prosty labirynt w którym musimy tak przeprowadzić kuca, by ten nie dotykał ścian, czy też puzzle. Istnieje możliwość pominięcia mini-gry, lecz wtedy gra automatycznie dodaje nam jedną minutę do ogólnego wyniku.

Bonusy

W grze istnieją bonusy - są odblokowywane po minięciu określonego czasu czy okresu. Pierwszy bonus (Farma Sweet Apple) pozwala na zamarznięcie stawu, przez którego długo się przeprawia. Jest odblokowany po zagraniu w grę co najmniej dwa razy. Drugi bonus (nad Ponyville) pozwala na odciągniecie uwagi Parasprite'ów (i reszty zwierząt np. ptaków), wskutek czego oszczędzamy wiele czasu, ponieważ wszystkie te stworzenia skutecznie spowalniają naszą postać. Odblokowuje się 22 lutego (po minięciu tej daty dzieje się to automatycznie). Trzeci bonus (Las Everfree) pozwala na naprawienie złamanych mostów, gdzie kryją się najczęściej zegarki odejmujące trzy sekundy od naszego aktualnego wyniku. Zostaje odblokowany 1 marca. Ostatni czwarty bonus opisywany jako "super" bonus, zostaje odblokowany 10 kwietnia.

Przedmioty

Najczęściej spotykanymi przedmiotami możliwymi do zebrania są stopery cofające czas o trzy sekundy, oraz jabłka, których możemy spotkać trzy rodzaje - czerwone, dodające małą ilość energii, złote, dodające jej o wiele więcej, oraz ogryzki, które z kolei odejmują energię. Gdy wskaźnik energii opadnie niżej, niż do połowy, kucyk znacząco zwalnia. Istnieją również obręcze, dzięki którym przez krótki czas nasza postać biegnie szybciej. Częściej spotykane są różowe obręcze, które mają słabszą moc. Przyśpieszają kucyki tylko na chwilę. Są także złote, bardzo silne. Te zaś przyśpieszają kucyka na ok. pięć sekund, dzięki czemu możemy nadrobić straty. Bardzo trudno je zdobyć: zwykle są ukryte, lub chronione w jakimś obiekcie.

Umiejętności

Każdy gatunek kucyka ma swoje umiejętności, pozwalające mu przejść dany poziom. Ziemskie kucyki bardzo wysoko skaczą, przez co mogą dostać się w wyższe miejsca, jednak podczas wysokiego skoku nie możemy poruszać się w lewo ani w prawo. Pegazy potrafią po prostej linii pikować w dół (Rainbow Dash tworzy wtedy za sobą wyraźny, tęczowy ślad, przypominający ponaddźwiękowe bum). Jednorożce zaś posiadają magiczną moc, dzięki czemu mogą usuwać sobie z drogi przeszkody, na przykład krzaki.

Ciekawostki

  • Gdy wybieramy Fluttershy i pikujemy nią w dół tworzy za sobą bardzo blady ślad przypominający ponaddźwiękowe bum.
  • W Lesie Everfree w tle pojawiają się kucyki co nie jest zgodne z tym, iż boją się wchodzić do lasu.

Link do gry

My Little Pony: Racing is Magic na stronie Discovery Family

Więcej z Fandomu

Losowa wiki