FANDOM

Znaczek mlotek.png Artykuł jest w trakcie rozbudowy!

Możliwe, że nie zawiera jeszcze wszystkich informacji. Jeśli uważasz, że wyczerpały się możliwości rozbudowy - usuń ten szablon z nagłówka.

My Little Pony: Puzzle Party - gra na urządzenia mobilne z systemem iOS i Android, wyprodukowana przez Backflip Studios i Genera Games. Gra miała premierę w dniu 13 października 2016 roku i została wycofana ze sklepów w dniu 25 maja 2017 roku w wyniku procesu sądowego ze studiem Peak Games.

O grze

Gra polega głównie na dotykaniu kolorowych kostek tego samego koloru by usunąć je z planszy. Każdy poziom ma cel, który należy wypełnić by go zaliczyć. Zazwyczaj przez usunięcie określonej liczby kostek w danym kolorze, ale czasami również na usuwaniu przeszkód czy doprowadzania przedmiotów z górnej części planszy na sam dół.

Gracz ma pewną ilość ruchów (lub określony czas) na wykonanie zadań. Jeśli graczowi skończą się ruchy (lub czas) może je dokupić za pomocą monet (waluta w grze). W przeciwnym razie poziom nie zostanie zaliczony, a gracz straci życie. Dodatkowe życia są przyznawane z czasem (co każde trzydzieści minut na życie) lub można je również zakupić przez płatności w grze.

W oparciu o wynik są przyznawane gwiazdki (od jednej do trzech). Im wyższy wynik tym gracz otrzyma więcej monet.

Ulepszenia

W grze mamy trzy ulepszenia by pomóc graczowi z pokonaniem poziomu.

  • Słoik z błyskawicą zdobywamy przez usunięcie pięciu lub sześciu kostek tego samego koloru. Po aktywowaniu niszczy wszystkie kostki w linii pionowej lub poziomej.
  • Wybuchający kocioł zdobywamy przez usunięcie siedmiu lub ośmiu kostek tego samego koloru. Po aktywowaniu niszczy wszystkie otaczające go kostki w siatce 3x3.
  • Rój parasprite'ów zdobywamy przez usunięcie dziewięciu lub większej ilości kostek tego samego koloru. Po aktywowaniu niszczy wszystkie kostki o tym samym kolorze.

Ulepszenia mogą być również ze sobą połączane.

  • Słoik z błyskawicą + Słoik z błyskawicą - Niszczy wszystkie kostki w linii pionowej i poziomej.
  • Słoik z błyskawicą + Wybuchający kocioł - Niszczy wszystkie kostki zarówno pionowo jak i poziomo w rzędach i kolumnach o szerokości trzech kostek.
  • Słoik z błyskawicą + Rój parasprite'ów - Zamienia wszystkie kostki jednego koloru na słoiki z błyskawicami.
  • Wybuchający kocioł + Wybuchający kocioł - Niszczy wszystkie otaczające go kostki w siatce 9x9.
  • Wybuchający kocioł + Rój parasprite'ów - Zamienia wszystkie kostki jednego koloru na wybuchające kotły.
  • Rój parasprite'ów + Rój parasprite'ów - Niszczy wszystkie kostki na ekranie.

Jeśli po zakończeniu poziomu graczowi pozostaną jakieś ruchy to za każdy pozostały ruch losowa kostka zostanie zamieniona na słoik z błyskawicą zwiększając przy tym końcowy wynik gracza.

Proces sądowy z Peak Games

Niedługo po oficjalnej premierze firma Peak Games, twórcy gry Toy Blast, wystosowała proces przeciwko Hasbro i Backflip Studios, twierdząc, że gra My Little Pony: Puzzle Party jest plagiatem Toy Blast.[1] Według Peak Games studio Backflip skopiowało z Toy Blast elementy interfejsu, wygląd etapów i część mechanizmów rozgrywki.

22 maja proces zakończono ugodą pomiędzy Hasbro a Peak Games.[2] W efekcie 25 maja usunięto grę My Little Pony: Puzzle Party ze sklepów iTunes i Google Play.

Przypisy

  1. [1]VentureBeat.com - Lawsuit says Hasbro lifted design for My Little Pony mobile game from Peak Games’ Toy Blast (Dean Takashi, 21.10.2016)
  2. [2]EquestriaDaily.com - My Little Pony: Puzzle Party Case Settled, Game Will Be Removed (Sethisto, 22.05.2017)

Więcej z Fandomu

Losowa wiki