Fandom

MLPW

Minuette

1205stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja1 Udostępnij

Minuettejednorożec, klacz, postać epizodyczna, zamieszkująca Canterlot. Ma swoje kwestie mówione w odcinkach "Ślub w Canterlocie", "Targi wymiany", "Kopę lat!", gdzie odegrała znaczącą rolę. Jest przyjaciółką Twilight ze Szkoły dla Uzdolnionych Jednorożców.

Wygląd

Minuette jest jednorożcem. Ma błękitne umaszczenie oraz grzywę w dwóch odcieniach niebieskiego - chabrowym i granatowym. Jej oczy są koloru ciemnoniebieskiego. Dzieli swój design z Sea Swirl, a znaczek z Doctorem Hoovesem. W młodości nosiła aparat na zęby[1]. Podczas odcinka Nauka z Twilight można zauważyć, że kolor jej magii jest szary, jednak w odcinku "Kopę lat!" jest on żółty.

Wystąpienia

Sezon 1

Minuette jest często pojawiającą się postacią w serii, zwykle jako postać tła. Po raz pierwszy widzimy ją w odcinku "Przyjaźń to magia, część 1" w Canterlocie, kiedy wraz z przyjaciółkami wybiera się do Moondancer na przyjęcie i zaprasza na nie Twilight Sparkle. Później widzimy ją w Ponyville, w trakcie imprezy powitalnej zorganizowanej przez Pinkie Pie i w ratuszu podczas powrotu Nightmare Moon na Letnim Święcie Słońca. Kilkukrotnie, z powodu błędów w animacji, pojawia się jednocześnie w dwóch miejscach ekranu w trakcie tej samej sceny. Można ją dostrzec w tle w końcówce odcinka "Przyjaźń to magia, część 2".

W odcinku "Biletomistrzyni" można ją dostrzec w wizjach marzeń Rainbow Dash i Rarity. W fantazji tej pierwszej widzimy ją stojącą obok Lemon Hearts i Twinkleshine na trybunach stadionu podczas występu Wonderbolts. W wizji Rarity Minuette jest jedną z obserwatorek tańca, a następnie ślubu bohaterki z księciem Bluebloodem. W tym odcinku pojawia się jeszcze raz, kiedy wraz z innymi kucykami ściga Twilight, gdy dowiaduje się o dodatkowym bilecie na Wielką Galę Grand Galopu.

Spotykamy ją również w odcinku "Sezon na jabłka", na placu przed ratuszem trzymającą żółty baner, następnie podczas przyjęcia dla Applejack (stojącą obok Fluttershy) oraz na degustacji muffinów w Cukrowym Kąciku. Dwa razy można dostrzec duplikaty klaczy, będące błędem animacji.

W odcinku "Sposób na gryfa" Minuette stoi obok White Lightning niedaleko Cukrowego Kącika, później wraz z Cherry Berry i Cloud Kicker patrzy na uciekającą Fluttershy, wystraszoną przez Gildę. Widzimy ją również w towarzystwie Golden Harvest podczas imprezy zorganizowanej dla gryfa.

W "Chwalipięta" pojawia się na widowni podczas występu Trixie, później wraz ze Sweetie Drops obserwuje Małą Niedźwiedzicę w drzwiach czyjegoś domu, następnie widać ją w tłumie dziękującym Twilight za przepędzenie potwora. Kilka razy można dostrzec jej duplikaty (w tym raz w wersji bez rogu).

S01E11 Minuette w piosence Winter Wrap Up.png

Minuette w "Pożegnanie Zimy"

W odcinku "Pożegnanie Zimy" jest widziana w każdej z trzech grup, które sprzątały Ponyville po zimie. Była także widziana w wersji bez rogu. Jest też jedną z postaci, która uczestniczy w wykonywaniu refrenu piosenki Winter Wrap Up. Jej także jest przypisywana jedna z linijek tej piosenki w polskiej wersji językowej[2].

Sezon 2

W "Tajemnica nadmiaru" jest jedną z postaci uciekających przed Spikiem. Wtedy też zderza się z Cherry Berry. Minuette pojawia się również w odcinku "Ślub w Canterlocie, część 1", kiedy wraz z Lyrą Heartstrings i Twinkleshine była druhną Królowej Chrysalis, pod postacią Księżniczki Cadance. Chwaliła wtedy sukienki uszyte przez Rarity.

W "Ślub w Canterlocie, część 2" została zahipnotyzowana i użyta wraz z Lyrą i Twinkleshine do powstrzymania prawdziwej Księżniczki Cadance i Twilight Sparkle przed ucieczką z jaskiń Canterlotu, jednak Twilight przechytrzyła je i, rzucając im bukiet kwiatów. Pod koniec tego odcinka stoi wraz z innymi klaczami i czeka aż Cadance rzuci bukiet kwiatów, jednak Rarity popycha je, po czym patrzy zła na nią.

Sezon 3

W odcinku "Zgniłe jabłko" pojawia się dwukrotnie. Po raz pierwszy siedzi w najwyższym rzędzie w kinie podczas piosenki Babs Seed. Za drugim razem, przed rozpoczęciem Żniwnej Parady, leży pod platformą przedstawiającą gruszkę i ją reperuje.

Sezon 4

W "Honor Pinkie" podczas retrospekcji Cheese'a widzimy ją jako źrebię na przyjęciu zorganizowanym przez Pinkie Pie. Wtedy również dowiadujemy się, że w młodości nosiła aparat na zęby.

Sezon 5

Jest jedną z głównych bohaterek odcinka "Kopę lat!".

Sezon 6

Pojawia się w "Zawsze jest druga szansa" idąc obok Amethyst Star i trzymając balon. W "Opowieść o serdeczności" widzimy ją pomagającą Parasol nieść drzewko oraz w trakcie repryzy "Hearth's Warming Eve Is Here Once Again".

Jest jedną z klaczy, które odmówiły odwiedzenia restauracji w odcinku "Dosmacz swoje życie". Pojawia się w nim kilkukrotnie, między innymi widać ją rozmawiającą z Amethyst Star, stojącą obok Lemon Hearts, siedzącą przy stole wraz z Twinkleshine, Cayenne i nieznaną z imienia klaczą.

Występuje w "Fikcja i prawda" jako uczestniczka konwentu oraz w "Wyścig to nie wszystko" oglądając derby.

Sezon pierwszy
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
B B B B B B B N N B B B B B N N N B N B N B B N N B
Sezon drugi
N B B B B B N B B B B N N B B N B B B B N N B N Y Y
Sezon trzeci
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
N N B B B B N N N N B B B
Sezon czwarty
N B N N B N N N N B B B B B B B N N B B N Y N B B B
Sezon piąty
N N N N B N N N B B B Y B B B N N N N N B N N B B B
Sezon szósty
N N N N N B N B N N N B B B N N N N N N N N N N N N

Cytaty

Twilight Sparkle! Niemożliwe, to ty! Skąd się tu wzięłaś?!
Kopę lat!
Hej, Spike! Zrobisz mi zdjęcie z księżniczką?
Kopę lat!
Opowiadałam moim współpracownikom, że kiedyś się trzymałyśmy razem! Ale nikt mi nie uwierzył!
Kopę lat!
Twinkleshine aż się owsianką zakrztusiła, jak się dowiedziała, że jesteś Księżniczką Przyjaźni!
Kopę lat!
No weź, Twilight! To nie było miłe, jak wyjechałaś bez pożegnania,
ale byłyśmy przyzwyczajone do takich akcji z twojej strony!
Kopę lat!
Byłyśmy twoimi przyjaciółkami i bardzo byśmy chciały być nimi na nowo.
[do Moondancer] Kopę lat!

Ciekawostki

  • W odcinku „Luna odmieniona” jest przebrana za dentystkę, a w odcinku „Honor Pinkie” dowiadujemy się, że w młodości miała aparat na zębach, obie sytuacje mogą być ukłonem w stronę fanów, którzy Minuette nazwali Colgate.
  • W niektórych odcinkach można ją zauważyć jako kucyka ziemskiego.
  • Ma ten sam znaczek co Doctor Hooves.
  • Jej imię pochodzi od francuskiego tańca menuet (ang. minuet).
  • Mimo że mieszka w Canterlocie, często jest w Ponyville, aby odwiedzić swoją przyjaciółkę Lyra Heartstrings.[3]

Zabawki

Minuette jest w blind bagach, gdzie zostało ujawnione jej imię. Miała tam design taki, jak Twilight i opisali ją jako: jest bardzo punktualna.

MinuetteFIMpv2.jpg

Minuette jako zabawka

Gry

Jest jedną z postaci aplikacji MLP na platformy mobilne.

Galeria

S05E12 Minuette i Twilight robią sobie razem zdjęcie.png

Przypisy

  1. Odcinki: Honor Pinkie, Kopę lat!
  2. W polskiej wersji, podczas śpiewania partii o rozbudzaniu zwierząt ze snu zimowego, pojawiają się dwa nieznane głosy. W tekście założono, że należą one do kucyków Twinkleshine i Minuette, ponieważ to one pojawiają się wtedy na ekranie.
  3. Wyjaśnione w odcinku Kopę lat!

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Minuette

  • Czemu niektórzy piszą Minuette a niektórzy Minutte

    3 wiadomości
    • Nie spotkałam się z pisownią Minutte. Prawdopodobnie wynika ona z nieznajomości prawidłowej pisowni. W każdym razie, lepsze to niż Minette.
  • Czy znacie odpowiedź na...

    15 wiadomości
    • Sweetie Shot napisał(a):Dashie.anonimowa napisał(a):EpicRestTime napisał(a):1. W odcinku Amending Fences stare przyjaciólki wspominały, ...
    • Dashie.anonimowa napisał(a):Sweetie Shot napisał(a):Dashie.anonimowa napisał(a):EpicRestTime napisał(a):1. W odcinku Amending Fences st...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki