Fandom

MLPW

Maud Pie

1166stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Ten artykuł dotyczy postaci o imieniu Maud Pie. Jeżeli chodziło ci o odcinek, zobacz: Maud Pie (odcinek).

Maud Pie (od mud pie, deseru pochodzącego ze stanu Missisipi) — ziemski kucyk, jedna z trzech sióstr Pinkie Pie. Maud ma zwierzaka kieszonkowego, jest to kamień imieniem Głaz (oryg. Boulder).

Wygląd

Maud Pie jak jej siostry Limestone Pie i Marble Pie ma prostą, ciemnofioletową grzywę i szarą sierść. Jej znaczek przedstawia kamień, co można zauważyć w 17:24, ale przeważnie tego nie widać, ponieważ miejsce znaczka zasłania ciemnomorska sukienka z czarnym paskiem. Oprócz tego ma fioletowy cień do powiek i jasnomorskie oczy. Posiada rzęsy podobne do tych, które mają kryształowe kucyki i Sapphire Shores.

Występowanie w serii

S4E12 Maud Pie ID.png

Młoda Maud Pie

Debiut Maud następuje w odcinku "Maud Pie", kiedy przyjeżdża do Ponyville, aby odwiedzić swoją siostrę, Pinkie Pie. Wcześniej widać ją na zdjęciu w domu Pinkie ("Honor Pinkie"), jednak tam jest małą klaczą.

Największą rolę odgrywa w odcinku, w którym odwiedza swoją młodszą siostrę, Pinkie Pie. Poznajemy tam cały, zagadkowy, melancholijny charakter klaczy oraz jej relacje z Pinkie.

Maud pojawiła się także w "Stara przyjaźń nie rdzewieje". Pełniła tam funkcję osoby towarzyszącej swojej siostrze Pinkie Pie, na Gali Grand Galopu. Komentowała również nieudane, wymuszone żarty Discorda.

W odcinku "Wspólne Święta" w jej rodzinnym domu wraz z rodziną Apple obchodzi Wigilię Serdeczności.

Pojawia się w odcinku "Znaczki raz jeszcze", w którym jest widoczna podczas walki z Sombrą w alternatywnym świecie.

Razem z Pinkie w odcinku "Podarunek Maud Pie" świętuje na Manehattanie SPSD.

Umiejętności

W odcinku "Podarunek Maud Pie" widzimy, że Maud potrafi całkiem nieźle jeździć na łyżwach. Posiada także podobnie jak jej młodsza siostra, Pinkie Pie "zmysł Maud", który potrafi wykorzystać np.: do odnalezienia jakiegoś kucyka. Jak twierdzi Pinkie, posiadanie jakiegoś specjalnego zmysłu jest u nich rodzinne.

Charakter

Maud jest powolna i jedynymi rzeczami, które ją interesują są skały. Wbrew przewidywaniom pod koniec odcinka pokazuje, na co ją stać, gdy biegnie z bardzo dużą prędkością, aby uratować swoją siostrę przed głazem i niszczy go za pomocą swoich kopyt. Jest znawczynią skał i już po powąchaniu umie określić ich rodzaj. Potrafi rzucić ciężkim kamieniem na bardzo dużą odległość, nie zależy jej na wygranej. Rzadko się uśmiecha. Bardzo rzadko okazuje swoje uczucia i jest przeważnie melancholijna. Nie lubi cukierków i chowa wszystkie naszyjniki ze słodkich kamieni w szkatułce.

Twórczość

Napisała setki utworów, z czego wszystkie są o skałach. Maud zarecytowała dwa z wierszy Twilight Sparkle.

Kamieniu, jesteś kamieniem. Szary, jesteś szary, jak kamień. Którym jesteś. Kamień.

Skały. To moje skały osadowe. Tak mnie osadzają. Gładkie kamienie lubią spać w ziemi. Odcienie brązu i szarości...

W odcinku "Wspólne Święta" Maud wyrecytowała fragment swojego świątecznego wiersza:

Święto Serdeczności. To święto rodziny. Wspaniałe jak bazalty. I miki. I gliny.[1]

Ciekawostki

  • Nigdy nie została wspominana, ani pokazana przez Pinkie Pie w odcinku "Z kronik Znaczkowej Ligi", chociaż jest jej siostrą.
  • Dzieli design rzęs z klaczami kryształowych kucyków.
  • Napisała setki wierszy, wszystkie są o skałach.
  • Była jedynym źrebięciem z cieniem do powiek, ale w odcinku "Honor Pinkie" jej siostra Marble Pie też ma cień do powiek.
  • Pierwsze wspomnienie o niej miało miejsce w odcinku "Honor Pinkie", kiedy Pinkie oglądała swoje zdjęcie rodzinne. 
  • Jest silniejsza od Rainbow Dash, co widać, gdy rzuca skałą lub rozbija kamień.
  • Kiedy była mała, miała jaśniejszą sierść.
  • Jest starsza od Pinkie Pie.
  • Przez praktycznie cały czas zachowuje "kamienną" twarz, ale w prawie każdym odcinku, w którym występuje – od "Honor Pinkie" do "Podarunek Maud Pie", zdarza się jej lekko uśmiechnąć; jedynymi odstępstwami są "Stara przyjaźń nie rdzewieje" i "Znaczki raz jeszcze – część 1".

Zabawki

Zabawka przedstawiająca Maud Pie występuje w mini zestawie wraz z figurką Gummiego, który siedzi na głowie Maud. Tak samo jak było to pokazane w odcinku jej debiutu, kiedy to powoli zbliżała się do oczekujących jej na pikniku głównych bohaterek. Figurka Maud ma na sobie zdejmowalną sukienkę, po jej zdjęciu możemy zobaczyć znaczek Maud, który u figurki wygląda troszkę inaczej niż jej oryginalny znaczek w serialu.

Galeria

S04E18 Maud pięknie roztrzaskuje jabłka.png

Przypisy

  1. Maud porównuje tu Święta Serdeczności do rodzajów skał.

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Maud Pie

  • Pinkie i siostry

    3 wiadomości
    • 78.8.7.136 napisał(a):Czy zastanawiał się ktoś, dlaczego Pinkie jest różowa mimo tego, że wszyscy pozostali członkowie jej rodziny ma...
    • Zapewne ma to po swojej babci, o której wspominała w pierwszym odcinku, gdyż opisywała ją podobną do siebie.
  • A więc wszystko jasne

    125 wiadomości
    • Sprawa załatwiona.
    • W sumie sprawa Maud też już została rozwiązana, jestem za zakończeniem sprawy.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki