Fandom

MLPW

Lustrzany Staw

1161stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Magicznystaw.png

Lustrzany Staw

Lustrzany Staw — magiczne jeziorko, ukazane w odcinku Wszędzie Pinkie Pie. Znajduje się w dobrze ukrytej norze w ciemnym borze.

Legenda

Istnieje pewna mało znana legenda o stawie[1], która została przekazana Pinkie Pie przez jej babcię. Składa się z dwóch części: pierwsza to wskazówka jak odnaleźć to miejsce, a druga to magiczne zaklęcie wypowiadane przy wchodzeniu do niego.

Część I:

Gdzie jeżyny najgęstsze, u boru bram,
jeziorko małe znajdziesz tam.

Część II:

Nad taflą wody głowę pochyliła,
ciekawa oblicza, które zobaczyła.
I uroczyste słowo dała,
że sobowtóra nie będzie się bała.

Magiczne cechy

Skutki klonowania.png

Skutki klonowania.

Lustrzany staw potrafi klonować kucyki, jeśli tylko wypowie się słowa legendy. Niezależnie od tego ile kucyków wpadnie do stawu, ich liczba zwiększa się dwukrotnie, jak przez podział. Sklonowane kucyki wyglądają identycznie, lecz ich osobowość wydaje się być jedynie dużym uproszczeniem oryginału (klony Pinkie Pie interesowała tylko i wyłącznie zabawa). Ponadto nie dziedziczą one wszystkich wspomnień lub są one zniekształcone (sklonowana Pinkie myliła imiona "swojej" przyjaciółki).

Przeciwdziałanie

Istnieje zaklęcie, które pozwala na odesłanie dowolnego sobowtóra z powrotem do stawu. Trzeba jednak zachować szczególną ostrożność, bowiem można przypadkiem odesłać także i oryginał. Jest to istotny problem ze względu na wspomniany wcześniej identyczny wygląd.

Staw w serialu

W odcinku Wszędzie Pinkie Pie, chęć przebywania w wielu miejscach naraz skłoniła różowego kucyka do wykorzystania magicznych właściwości stawu. Z początku był tylko jeden sobowtór, lecz i to było za mało, więc postanowiła ponownie skorzystać ze stawu. Niestety kolejna duplikacja wymknęła się spod kontroli i zamiast czterech kucyków, było teraz całe stado. Ich wybryki w końcu zaczęły dokuczać mieszkańcom Ponyville, a jednej z Pinkie (tej prawdziwej) zrobiło się z tego powodu przykro.

Twilight Sparkle odnajduje książkę o stawie oraz zaklęcie do odesłania klonów. Nie chciała ryzykować, że straci też prawdziwą Pinkie, jednak znaleziono w końcu sposób na rozróżnienie z pozoru idealnych kopii (choć było to dość długotrwałe). Po odesłaniu wszystkich sobowtórów, wejście do nory zostało zastawione wielkim głazem[2] tak, by nikt więcej nie odnalazł przez przypadek stawu.

W odcinku "Dobranoc", podczas snu Pinkie przez chwilę widzimy scenerię lustrzanego stawu.

Przypisy

  1. Twilight Sparkle nie znała legendy o Lustrzanym Stawie, choć przeczytała wiele książek
  2. Według kart kolekcjonerskich ten głaz to Tom

Więcej w Fandom

Losowa wiki