Fandom

MLPW

Lista aluzji/Sezon 4

< Lista aluzji

1161stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Księżniczka Twilight Sparkle

  • W odcinku dowiadujemy się, że gdy Drzewo Harmonii umrze, Equestria zginie. Przywodzi to na myśl Drzewo Życia z Tabalugi, które po swojej śmierci pociąga za sobą zniszczenie dwóch sąsiednich krain.
  • Gdy Discord wychodzi z wanny nuci sobie piosenkę Winter Wrap Up.
  • Po tym, jak ogon Pinkie zaczął nagle gwałtownie dygotać, w Rarity uderzyła czarna gałąź. Jest to nawiązanie do odcinka "Różowa intuicja".
  • Czarne chwasty z odcinka przywodzą na myśl te z filmu "Śpiąca królewna" Walta Disneya.
  • Pół-dzień, pół-noc nieco przypomina podobne wydarzenia z książki "Alicja w Krainie Czarów" Lewisa Carrolla oraz kilku ekranizacjach, w szczególności adaptacji Disney'a i adaptacji z 1999 roku.
  • Kiedy Spike zapina pasy na grzbiecie Twilight jest to odniesieniem do filmu "Bernard i Bianka" (1977), kiedy to tytułowe myszy zapinały pasy na grzbiecie albatrosa Orville'a.
  • Gdy Twilight pije eliksir od Zecory, widzi smutną scenę z pokonaną księżniczką Celestią i w związku z tym płacze. Jest to nawiązanie do książki "Harry Potter i Książę Półkrwi", gdzie to Dumbledore pije eliksir i widzi jak umiera jego siostra.
  • Strój Discorda, gdy chce nagrać Twilight podczas jej drugiej wizji, jest ukłonem w stronę francuskich twórców kina, braci Lumière.

Zamkomania

S04E03 AppleJones.png

Applejack w kapeluszu podobnym do kapelusza Indiany Jonesa

  • Pisarz Josh Haber swój pomysł na odcinek zawdzięcza inspiracjom z serialu o Scooby-Doo.
  • Tytuł odcinka jest nawiązaniem do serii gier Castlevania.
  • Ciemny korytarz z pochodniami i bezcielesnymi kucykowymi nogami trzymającymi włócznie jest odniesieniem do filmu z 1946 "Piękna i Bestia".
  • Pięcioramienny świecznik używany przez Twilight przypomina menorę.
  • Gdy Rainbow i Applejack rozmawiają na tle trzech obrazów, jeden z owych obrazów jest identyczny jak w pociągu w odcinku "Zagadka w Ekspresie Przyjaźni".
  • Pinkie Pie grająca na organach w sali jest aluzją do "Upiora w operze".
  • Dźwięk po naciśnięciu klawisza przez Pinkie Pie, po którym Spike wylatuje na sprężynie jest podobny do fanfar z zawodów w Baseballu.
  • Kapelusz Applejack, gdy wchodzi ona do Galerii Kopyt, przypomina przez chwilę kapelusz Indiany Jonesa.

Samodzielna Dzielna Do

  • Na początku odcinka po rozmowie z Fluttershy widać, jak wokół głowy Rainbow Dash latają ptaszki. Jest to stary motyw wykorzystywany w wielu kreskówkach (min: "Królik Bugs" czy "Tom i Jerry"), kiedy to główny bohater po mocnym uderzeniu doznaje uszczerbku i kręcą się nad jego głową gwiazdki czy ptaki.
  • Pierścień przeznaczenia jest aluzją do pierścienia z Władcy Pierścieni.
  • A. K. Yearling jest nawiązaniem do słynnej pisarki - J. K. Rowling.
  • Scena z czerwoną linią rysowaną na mapie jest nawiązaniem do serii filmów z Indianą Jonesem.
  • W czasie walki Dzielnej Do z kotami słychać krzyk Wilhelma. Potem krzyk ten pojawił się jeszcze raz.
  • Doktor Caballeron jest łudząco podobny do doktora Rene Belloq z filmu "Poszukiwacze Zaginionej Arki".
  • Rzędy pierścieni w fortecy przypominają wieżę Hanoi.
  • Zagłębie Tenochtitlan, o którym wspomina Rainbow Dash, jest aluzją do Tenochtitlan w Meksyku.
  • A wspomniana przez Twilight cesarzowa Quetzalcoatl jest postacią z mitologi plemion Mezoameryki.
  • Gdy świątynia się rozpada Ahuizotl krzyczy "Dzielna Do, ty mnie jeszcze popamiętasz!" - przypomina to słowa "Ну, погоди!" (ros. "Ja ci pokażę!") z rosyjskiego serialu animowanego "Wilk i Zając"
  • Pod koniec odcinka, gdy Rainbow Dash dostaje książkę, na okładce, na której jest ona z czapką baseballową, to aluzja do jednego z bohaterów z filmu "Indiana Jones i świątynia Zagłady". Wan "Short Round" Li w filmie miał czapkę ma głowie i podobnie co Rainbow Dash wprowadzała swojego idola w kłopoty.
  • Rainbow uderzając się w twarz przypomina Skippera z Pingwinów z Madagaskaru (mają nawet podobne charaktery).

Przyjaźń uskrzydla

  • Oryginalny tytuł odcinka to nawiązanie do przysłowia "Fight to the Finish" („Walka do końca”).
  • Motyw niesienia flagi na Equestriańskich Igrzyskach to aluzja do tradycji niesienia flagi w dniu otwarcia Igrzysk Olimpijskich przez zawodników różnych krajów.
  • Piosenka "Hearts Strong as Horses" to nawiązanie do klasycznych piosenek z dawnych animacji Disneya.
  • Scena, gdy Scootaloo wspina się po platformie wydawać się mogło z nadkucykowym wysiłkiem to aluzja do scen treningu z filmu Rocky 4, gdy to główny bohater również ćwiczył aż osiągnął mistrzostwo.

Superkucyki

  • Nazwa "Power Ponies" jest nawiązaniem do Power Rangers.
  • W odcinku słychać Krzyk Wilhelma.
  • Komiks o Maniaczce, Końtropolis i całe uniwersum Superkucyków nawiązują do uniwersum Marvela i DC.
  • Historia genezy Maniaczka przypomina historię powstania Jokera z filmu "Batman" z 1989 reżyserii Tima Burtona, podobnie jak Joker, Maniaczka również wpadła do zbiornika z chemikaliami, które ją przemieniły w antagonistę.
  • Maniaczka przed przemianą wyglądała podobnie do kucyka Firefly pochodzącego z poprzednich generacji z tą różnicą, że antagonistka nie była pegazem.
  • Motyw elektrycznej kuli zasilającą super-broń przywodzi na myśl podobną kule energii z kreskówki o Spider-manie, gdzie to doktor Octopus (którego również Maniaczka przypomina) wykorzystał ją do zasilenia swojej broni do zniszczenia Spider-mana.
  • Każdy z Superkucyków jest inspirowany z komiksów Marvela i DC Comics m.in.[2]
    • MARVEL:
      • Twilight Sparkle / Masked Matter-Horn: Cyklop z serii X-Men.
      • Rainbow Dash / Zapp: Thor (choć nie zostało to oficjalnie potwierdzone przez twórców jako inspiracja, można też zauważyć pewne podobieństwa do Storm z serii X-Men).
      • Fluttershy / Saddle Rager: Hulk.
    • DC
      • Pinkie Pie / Fili-Second: Flash.
      • Rarity / Radiance: Green Lantern (Zielona Latarnia).
      • Applejack / Mistress Mare-Velous: Wonder Woman z komiksów DC.
      • Spike / Humdrum: Robin.
  • Maretropolis jest aluzją do Metropolis z DC Comics
  • Komiks przenoszący postacie żywe do alternatywnej rzeczywistości jest aluzją do Dziennika Toma Riddle'a z filmu "Harry Potter i Komnata Tajemnic". Książka przeniosła Harry'ego do świata opisywanego w dzienniku (wspomnień Riddle'a), tak komiks przeniósł bohaterki do świata komiksu.
  • Kucyk na neonie fabryki szamponów pojawiał się wcześniej w butiku Rarity. Między innymi w odcinku Kucyki i psy.

Nietoperze!

  • Motyw Flutterwampir przywodzi na myśl motyw Hrabiego Drakuli.
  • Początek piosenki Bats przywodzi na myśl piosenkę This is Halloween z filmu Nightmare before Christmas.
  • Sposób porozumiewania się Mane 6 sygnałami świetlnymi przypomina sygnał świetlny z filmu "Batman" którym bohater był wzywany.
  • Pinkie Pie parodiuje piosenkę "Winter Wrap Up" śpiewając "Fruitbat Round-Up".
  • Jedna ze scen odcinka jest parodią sceny z filmu "Obcy".

Rarity podbija Manehattan

  • Rarity na początku odcinka wspomina o zaproszeniach na musical na Siodwayu. Jest to aluzja do Broadwayu, ulicy w Nowym Jorku znanej z wystawiania sztuk teatralnych i właśnie musicali.
  • Kot, który jest znaczkiem kucyka, któremu Rarity wkłada w kapelusz kwiatek przypomina mem Grumpy Cat
  • Ubarwienie taksówkarzy i ich wozów przypomina barwy prawdziwych nowojorskich taksówek.
  • Imię Coco Pommel dosłownie nawiązuje do słynnej projektantki Coco Chanel.
  • Most, przez który przejeżdżają kucyki w drodze do Manehattanu przypomina most Manhattan Bridge.
  • Statua, którą zwiedzają kucyki jest aluzją do Statuy Wolności.
  • Kucyk w oknie przypomina wydawcę gazety J. Jonah Jamesona z serii komiksów Marvela o Spider-Manie.
  • "Hinny of the Hills" to aluzja do "Heidi, dziewczyna z gór".
  • Znaczek Coco Pommel jest aluzją do kapelusza projektu Coco Chanel.
  • Tytuł odcinka ma nawiązanie do filmu "Muppety podbijają Manhattan", może też to mieć związek z jedną z piosenek Leonarda Cohena "First We Take Manhattan".
  • Podobnie nazywa się też odcinek serialu "Detektyw Monk": "Monk podbija Manhattan" ("Mr. Monk Takes Manhattan").
  • Billboardy na Bridlewayu parodiują plakat musicalu "Cats", oraz logo Coca-Coli.
  • W piosence Generosity, a dokładnie pod jej koniec Rarity wykonuje obroty wokół lampy, niczym Gene Kelly w "Singin' in the Rain".
  • W tym odcinku pojawiają się kucyki podobne do bohaterów serialu "Mad Man".

Pinkie Apple Pie

  • Scena, w której Apple Bloom śpiewa krótką piosenkę, a następnie gubi mapę, jest nawiązaniem do fanowskiej serii filmików "Ponylicious", zapoczątkowanych przez "Twilightlicious".
  • Gdy Pinkie przewraca Applejack, ma to związek z serią Kubusia Puchatka, gdzie tytułowego bohatera przewracał Tygrysek.
    • W tej konkretnej scenie jest jeszcze jedna aluzja: za krzakami przez ułamek sekundy widać postać przypominającą Slender Mana.
  • W pontonie Pinkie wykonuje znanego mema, "Kaczą Twarz".
  • Dźwięki, gdy w piosence "Apples to the Core" na jabłoni pojawiają się jabłka przypominają dźwięki ze znanej gry "Minecraft", gdy podniesie się przedmiot z ziemi.

Rainbow Falls

  • Kucyk masujący Spitfire jest karykaturą jednego z bohaterów serii filmów Rocky.
  • Muzyka z treningu Wonderbolts ma nawiązanie do piosenki z pierwszego filmu Rocky z 1974 roku.
  • W pewnym momencie widać kucyka, który przelatuje tak jak Derpy w odcinku ''Ponaddźwiękowe Bum''.

O jednego za dużo

  • Oryginalny tytuł odcinka – Three’s a Crowd – dosłownie nawiązuje do angielskiego przysłowia "Two is company, three's a crowd" (We dwóch przyjemnie, troje to już tłok), które oznacza, że obecność trzeciej osoby przeszkadza parze w przyjemnym byciu razem.
  • Three's a Crowd to również tytuł amerykańskiego sitcomu.
  • Fluttershy wykonuje taki sam wyraz twarzy, jak w odcinku Mistrzyni spojrzenia.
  • Podczas piosenki "Glass of Water", jest scena gdzie Twilight jest ubrana jak Harry Potter, Cadance przypomina Hermionę a Discord Dumbledore'a.
  • W czasie tej samej piosenki Discord przybiera postać "Damy z Latarnią" z logo Columbia Pictures
  • Discord w czasie piosenki pociera lampę nawiązując do filmu "Alladyn" w którym z lampy wyłaniał się dżin spełniający życzenia.
  • Stworzenie atakujące Cadance i Twi, nazwane zostało Tatzlwurm. Jest to z pewnością nawiązanie to Tatzelwurma, legendarnego stworzenia z folkloru alpejskich górali.
  • Twilight zakłada kostium Star Swirla Brodatego. Miała go już na sobie w odcinku "Luna odmieniona".
  • W pewnym momencie piosenki Discord udaje potwora z Loch Ness.
  • Discord nawiązuje też do takich produkcji jak: Horton Słyszy Ktosia, Pinokio, Alladyn, Gwiezdne Wojny.
  • Podczas podróży po lekarstwo dla Discorda, Twilight i Cadence ciągną "chorego" w rydwanie przypominającym tron Kserksesa I w filmie i komiksie "300".
  • Discord naśladuje wygląd Toma Cruise'a z filmu "Ryzykowny Interes" i Johnny'ego Deppa z filmu "Las Vegas Parano".
  • W pewnym momencie piosenki Discord parodiuje reklamę cukierków Ricola.
  • Maretania to nawiązanie do Mauretanii.
  • Abisynia to historyczna nazwa Etiopii.
  • Gdy Twilight i Cadance pokonują Tatzlwurma słychać krzyk Wilhelma.

Honor Pinkie

  • Cheese Sandwich, grany przez "Weird Ala" Yankovica w odcinku śpiewa piosenki nawiązujące do jego oryginalnych utworów w stylu polki.
  • Wygląd Cheese Sandwicha jest odwzorowaniem wyglądu i stylu Yankovica.
  • Piosenka Pinkie the Party Planner jest aluzją do piosenki Belle z "Pięknej i Bestii".
  • Kwestia Pinkie 3:10 to Goof-off jest aluzją do tytułu westernu "3:10 do Yumy".
  • W kowbojskim stroju Cheese Sandwich wygląda zupełnie jak Clint Eastwood z westernu.
  • Piosenka Pinkie's Lament jest aluzją do piosenki Don't Cry for Me Argentina z musicalu "Evita".
  • Make a Wish jest aluzją do Raise Your Glass w wykonaniu Pink.
  • W "Wyjściu smoka" Pinkie miała przy sobie gumowego kurczaka bardzo podobnego do Bonelessa.

Proste życie

  • W scenie, kiedy Rarity prezentuje program Dni Ponyville, w tle słychać Jezioro Łabędzie. Ta sama melodia pojawiła się też w odcinku "Ponaddźwiękowe Bum", gdzie Rarity tańczyła do tej muzyki.
  • Koniec muzyki, słyszanej podczas pierwszego występu Applejewel został wzięty z urugwajskiego tanga "La Cumparsita".

Fluttershy ma głos

  • Oryginalny tytuł odcinka nawiązuje do kontrowersyjnej grupy Milli Vanilli, która znana jest między innymi ze skandalu, gdzie okazało się, że nie wszyscy oficjalni członkowie zespołu śpiewali naprawdę, a jedynie poruszali ustami do śpiewu innych osób.
  • W odcinku pojawiają się aluzje do odcinków "Końska plotka" czy "Dzień Serc i Podków".
  • Na początku odcinka pojawia się jackalope - mityczne, północnoamerykańskie zwierzę. Jest tu przedstawiony jako królik z rogami jelenia.
  • Pinkie wspinając się po ścianie do Fluttershy, przypomina Spider-Mana.

Nauka z Twilight

  • Restauracja, w której Twilight je ze Znaczkową Ligą jest nawiązaniem do barów szybkiej obsługi, jednak trudno stwierdzić, jaką sieć parodiuje nazwa Siano-Burger.
  • Przez moment widać projekt skrzynki na sześć kluczy, widzianej w "Księżniczka Twilight Sparkle".
  • W tle bardzo często można dostrzec kucyka będącego sponifikowaną wersją Philipa J. Fry z animowanego serialu "Futurama".

Nielekko być bryzusiem

  • Tytuł nawiązuje do zefirków z G3.
  • W odcinku Ponaddźwiękowe Bum Rainbow Dash uczyła Fluttershy głośnego dopingu. Tutaj Fluttershy uczy całej reszty przyjaciółek cichego dopingu.
  • Przed przelotem bryzusiów widać wśród zebranych kucyków orkiestrę mariachi.
  • Gdy Seabreeze usiłuje samemu dotrzeć do portalu, mija Doctora Hoovesa, który przechadza się w towarzystwie Rose i nosi na nosie okulary 3D. Jest to aluzja do Doctora Who, gdzie Dziesiąty Doktor w jednym z odcinków nosił takie okulary oraz do jednej z jego towarzyszek, która miała na imię Rose.

Lekcja samodzielności

  • Angielski tytuł nawiązuje do piosenki Someone to Watch Over Me.
  • Bagna Płonących Gejzerów nawiązują do filmu „Narzeczona dla księcia”.
  • W odcinku pojawia się mitologiczny stwór - Chimera.
  • Jedna z głów chimery, węża, nawiązuje do Kaa, jednego z antagonistów z filmu „Księga Dżungli” z 1967 roku.
  • Wózki z ciastami przypominają wóz dr. Schulza z filmu „Django”.

Maud Pie

  • Hełm, który zakłada Maud ratując Pinkie Pie przypomina pikielhaubę.
  • Maud mówi, że chce zdobyć "kamienioktorat z nauki o kamieniach". Nawiązuje to do doktoratu, stopnia naukowego na uczelniach wyższych.
  • Fragment, w ktorym Rainbow opisuje Maud nawiązuje do wypowiedzi Winstona Churchilla z 1939 roku o sytuacji Rosji w II Wojnie Światowej.
  • Kolorowanka, którą robi Pinkie, nawiązuje do sceny z serialu Marta Mówi, gdzie jeden z jego bohaterów kolorował podobną.
  • W pewnym momencie w bibliotece Twilight można zobaczyć projekt skrzynki, który widzieliśmy w odcinku "Księżniczka Twilight Sparkle" (podobnie jak w Nauka z Twilight).

Oklaski dla Sweetie Belle

  • Angielski tytuł odcinka - For Whom the Sweetie Belle Toils jest nawiązaniem do powieści Ernesta Hemingwaya For Whom the Bell Tolls (pol. Komu bije dzwon).
  • Odwiedziny Luny w śnie Sweetie nawiązują do "Bezsenności w Ponyville, gdzie Luna odwiedziła sen Scootaloo.
  • Wycieczka Luny i Sweetie po przeszłości, teraźniejszości i przyszłości jest aluzją do „Opowieści Wigilijnej” Karola Dickensa
  • W czasie snu Sweetie dostaje sponifikowanego Oscara®, a cała akcja z perspektywy widza wygląda jak ceremonia Akademii®.
  • W czasie ucieczki kucyków z gali rozdania "kucykowych" Oscarów® z powodu deszczu słychać krzyk Wilhelma.
  • W polskiej wersji językowej, podczas podróży Znaczkowej Ligi pociągiem do Canterlotu, Sweetie Belle mówi pod koniec Ja wolę Fasolki. „Fasolki” to dziecięcy zespół wokalno-taneczny z Warszawy, który powstał dla potrzeb Telewizji Polskiej w 1983 roku.

Wiara czyni cuda

Skrzydlata wiedza

  • Angielski tytuł odcinka nawiązuje do znanych słów powtarzanych podczas próby mikrofonu.
  • Imię "Generał Firefly" jest nawiązaniem do kucyka z pierwszej generacji o tym samym imieniu.
  • Twilight wspomina, że ulubioną akrobacją lotniczą Księżniczki Celestii jest "Icaranian Sun Salutation". To aluzja do mitu o Ikarze, który podleciał za blisko Słońca (które w Equestrii reprezentuje Celestia), przez co woskowe skrzydła się roztopiły.
  • Rap Pinkie Pie jest utrzymany w klimatach z lat 80-tych.
  • Mundur noszony przez Rarity nawiązuje do strojów żołnierzy z czasów wojen napoleońskich.
  • Strój Firefly założony przez Pinkie przypomina amerykańskie mundury z połowy XIX w.
  • Scena w której Big Mac otrzymuje walizkę złota (świecącego mocnym żółtym blaskiem), które nie jest ukazane przypomina scenę z filmu Pulp Fiction.

Targi wymiany

  • Przedstawiony w odcinku pies to Ortros – w mitologii greckiej dwugłowy pies Geriona.
  • Podczas pierwszej sceny Rarity i Applejack można zobaczyć dwójkę kucyków przypominających bohaterów gry BioShock Infinite.
  • Scena, w której Rainbow Dash i Fluttershy próbują przeprowadzić ortrosa przez zatłoczoną drogę jest nawiązaniem do gier z serii Frogger.
  • Jeden z handlarzy wygląda jak Kratos, główna postać serii gier God of War.

Inspiracja, manifestacja

  • Scena odnalezienia księgi przez Spike'a jest nawiązaniem do filmu "Alladyn", gdzie główny bohater odnajduje magiczną lampę.
  • Rarity mówi "I'm so excited!", na co Spike jej odpowiada "I'm so scared.". Jest to nawiązaniem do serialu młodzieżowego "Byle do dzwonka".
  • Postać lalkarza Claude'a, jak i jego sposób wypowiedzi nawiązują do postaci aktora komediowego W.C. Fields'a.

Igrzyska w Equestrii

  • Gdy Spike widzi statuę na jego cześć, naśladuje Barbrę Streisand z jednego z jej musicali.
  • Słowa Twilight "Equestria, we have a problem" są nawiązaniem do słynnych słów "Houston, we've had a problem here" Johna Swigerta, członka załogi Apollo 13.
  • Zapalenie znicza nawiązuje do prawdziwej tradycji zapalenia znicza olimpijskiego, wywodzącej się jeszcze ze starożytności.
  • Spike w odcinku miał problemy z zapaleniem znicza. Co ciekawe, pewien problem ze zniczem był również w trakcie otwarcia Zimowych Igrzysk Olimpijskich w Vancouver w 2010 r. kiedy jedno z ramion znicza nie zadziałało.
  • Na igrzyskach olimpijskich zdarzały się również wpadki z hymnami, podobne do wpadki Spike'a. Na Zimowych Igrzyskach Olimpijskich w Sapporo w 1972 r., gdy Wojciech Fortuna wygrał konkurs skoków narciarskich, okazało się, że japońska orkiestra nie miała nut polskiego hymnu i nie potrafiła go zagrać.

Królestwo Twilight

Część 1

  • Tirek jest aluzją do swojego odpowiednika z G1.
  • Discord siedzący na szkatułce przyjmuję pozę Myśliciela.
  • Discord korzysta ze skutera Blythe Baxter, głównej bohaterki serialu Littlest Pet Shop.
  • Discord dzieli swoją głowę na dwie części, by uniknąć ognistej kuli od Tireka. Jest to nawiązanie do głównego antagonisty Terminatora 2, T-1000.
  • Discord w mundurze wojskowym na tle flagi Equestrii przypomina portret generała George'a Pattona, autorstwa George'a C. Scotta z filmu biograficznego "Patton", z kolei fajka i okulary to znaki rozpoznawcze generała Douglasa MacArthura.
  • Kucyk niosący pomarańcze, stał się pierwszą ofiarą Tireka. Jest to nawiązanie do filmu "Ojciec Chrzestny".
  • Kiedy Pinkie pyta Discorda, skąd wie jak się czuje Twilight, Pan Chaosu, podczas tłumaczenia używa słów "woe is me." To nawiązanie do cytatu z "Hamleta" Williama Shakespeare'a.
  • Wysysanie znaczka przez Tireka przypomina zachowanie Dementorów z filmu i książki "Harry Potter i więzień Azkabanu".
  • Przedstawienie się Tireka I am Lord Tirek nawiązuje do przedstawienia się Lorda Voldemorta w "Harry'm Potterze i Komnacie Tajemnic".
  • Słowa Discorda "Tirek, I presume?" nawiązują do słynnych słów "Doctor Livingstone, I presume?" ("Doktor Livingstone, jak mniemam?"") Henry'ego Stanley'a gdy odnalazł słynnego podróżnika Davida Livingstone'a w środku Afryki.
  • Discord lecący przy pomocy parasolki przypomina tytułową bohaterkę z filmu "Mary Poppins", ktora potrafiła się przemieszczać w taki sam sposób. Draconequus ma nawet podobny do niej strój.

Część 2

  • Kiedy księżniczki przekazują magię Twilight, formują z niej kulę energii, przypominającą technikę Genki-Dama z anime "Dragon Ball Z".
  • Kiedy Tirek pokazuje księżniczkom, że żaden pegaz, ziemski kucyk czy jednorożec go nie powstrzyma, ukazuje sylwetki przedstawicieli 3 ras w pomarańczowych kulach. Przywodzą one na myśl Smocze Kule z mangi oraz anime "Dragon Ball".
  • Kiedy Discord odpowiada Tirekowi, czy schwytał wszystkie przyjaciółki Twilight, mówi: "and her little dragon, too!". Jest to aluzja do kwestii z "Czarodzieja z Oz" z 1939 roku, która brzmiała "...and your little dog, too!" .
  • Pojedynek pomiędzy Twilight a Tirekiem przypomina styl wykorzystywany w serialach typu anime.
  • Tęczowe moce bohaterek są nawiązaniem do Tęczy Światła, która pokonała Tireka w G1.
  • Okrągłe ułożenie tronów w zamku Twilight przypomina Okrągły Stół w Camelocie.
  • Medalion Tireka przypomina symbol Insygniów Śmierci noszony przez ojca Luny Lovegood w filmie „Harry Potter i Insygnia Śmierci”.

Przypisy

  1. Dave Polsky o zbieżności inicjałów
  2. Twitter Jima Millera

Więcej w Fandom

Losowa wiki