Fandom

MLPW

Lista aluzji/Sezon 3

< Lista aluzji

1161stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Kryształowe Królestwo

Część 1

  • Kostium Pinkie Pie, kiedy próbuje się dowiedzieć czegoś o kryształowych kucykach, jest podobny do stroju agenta Sama Fishera ze słynnej serii gier Splinter Cell.
  • Nazwa odcinka nawiązuje do filmu animowanego ze studia Walta Disney'a Atlantis: The Lost Empire (pol. Atlantyda. Zaginiony ląd).
  • Motyw brakującej strony z książki o historii Kryształowego Królestwa nawiązuje do filmu animowanego Walta Disneya Atlantis: The Lost Empire (pol. Atlantyda. Zaginiony ląd), w którym też brakowało strony (w Dzienniku Pasterza). Obydwie brakujące kartki zawierały informacje o reliktach, które chroniły miasto.
  • Pałac w centrum Kryształowego Królestwa przypomina Wieżę Eiffla w Paryżu.
  • Kryształowe Królestwo może być aluzją do Isengardu z "Władcy Pierścieni".

Część 2

  • Pojedynki Pegazów obchodzone w kryształowym Królestwie są niemal identyczne jak średniowieczne pojedynki rycerskie. Z tą różnicą, że z racji braku jeźdźca kopie są umocowane do "rumaka".
  • Kryształowe Serce spełnia te funkcje, co Serce Atlantydy w disneyowskim filmie "Atlantyda. Zaginiony Ląd". Chroniło Atlantów, którzy je zasilali i tak samo jak w Kryształowym Królestwie Serce zostało ukryte.
  • Ubrania oraz grzywy Kryształowych Kucyków są podobne do starożytnych Greków.
  • Kolorowe zjawisko pod koniec odcinka to zorza polarna.

Wszędzie Pinkie Pie

  • Rainbow Dash czyta taką samą książkę, co w odcinku Czytaj i płacz.
  • Jedna ze zduplikowanych Pinkie Pie robi twarz Pinkie Pie z G3.
  • Kiedy Pinkie mówią, że są prawdziwe, jest to nawiązanie do słynnej sceny z filmu Spartacus.

Zgniłe jabłko

  • Dyniowy powóz jest odniesieniem do Kopciuszka.
  • Muzyka w czasie tworzenia nowej platformy jest nawiązaniem do motywu z serialu "Drużyna A".
  • Zachowanie Babs Seed jest w psychologii znane jako mechanizm obronny identyfikacji z agresorem.

Pojedynek na czary

  • Saddle Arabia jest aluzją do Arabii Saudyjskiej (po angielsku Saudi Arabia).
  • Kiedy wózek z jabłkami spada na Shoeshine wydaje ona Krzyk Wilhelma.
  • Motyw z miastem pod kopułą pojawił się w książce Stephena Kinga "Pod Kopułą" oraz w filmie "Simpsonowie: Wersja kinowa".
  • Trening, jaki Zecora daje Twilight, jest nawiązaniem do treningu Luke'a Skywalkera z Yodą w filmie "Gwiezdne Wojny: Imperium Kontratakuje".
  • Moment, w którym Pinkie próbuje coś powiedzieć, ale odcinek kończy się w tej samej chwili jest nawiązaniem do jednego z odcinków Family Guy, gdzie Brian pyta Meg, co słychać, a zakończenie odcinka następuje równo z jej otwarciem ust. Jest to też nawiązanie do jednego z odcinków Disneyowskiej kreskówki Fineasz i Ferb, w którym Fretka pyta się Jeremiasza, dlaczego ją lubi, lecz kiedy ten miał odpowiedzieć, odcinek się skończył.

Bezsenność w Ponyville

  • Tytuł odcinka jest nawiązaniem do filmu "Sleepless in Seattle" (Bezsenność w Seattle)
  • Legenda o bezgłowym koniu, jest nawiązaniem do legendy o jeźdźcu bez głowy.
  • Piosenka jaką śpiewała Sweetie Belle jest wzorowana na Amerykańskiej piosence "99 Bottles of Beer" (pol. "99 butelek piwa").
  • Namiot, który rozstawiła Rarity bardzo przypomina namioty czarodziejów z filmu "Harry Potter i Czara Ognia".

Akademia Wonderbolts

  • Pod koniec odcinka Rainbow Dash salutuje do pustego czoła. Jest to aluzją do sposobu salutowania w armii amerykańskiej. Amerykanie nie salutują do symbolu narodowego, a właśnie do pustego czoła.
  • Cały odcinek jest nawiązaniem do słynnego filmu Top Gun.
  • Podzielenie na drużyny czerwoną i niebieską jest nawiązaniem do gry Team Fortress 2 oraz zdobywanie flagi drużyny przeciwnej do trybu gry "Zdobądź flagę" tej oto gry.
  • Przywitanie Spitfire przypomina powitanie armii amerykańskiej (zawsze na początku dołują kadetów).

Zjazd rodziny Apple

  • Obraz wiszący w domu Applejack i jej rodziny jest aluzją do obrazu Granta Wooda pt. American Gothic
  • Apple Bloom wydaje Krzyk Wilhelma, gdy w czasie biegu zaczyna jej kręcić się w głowie i traci równowagę.
  • Dwie spadające gwiazdy (na początku, gdy Applejack patrzy się w okno i na końcu) są nawiązaniem do rodziców bohaterki, którzy prawdopodobnie nie żyją.
  • Babcia Smith, Apple Bloom i Applejack niosą kubły z farbą, tak jak bamberki wiadra z wodą.

Spike do usług

  • Scena, w której Spike pokonuje olbrzymiego przeciwnika przy pomocy rzuconego kamienia, jest aluzją do biblijnego pojedynku Dawida z Goliatem.

Tylko spokojnie, Fluttershy

  • Oryginalny tytuł odcinka jest nawiązaniem do brytyjskich plakatów z II wojny światowej z koroną i napisem „Keep Calm and Carry On”.
  • Discord siedzący na fotelu w cylindrze nawiązuje do internetowego memu "Like a Sir"
  • Tańczące świeczki są nawiązaniem do „Pięknej i Bestii” Disney'a, gdzie w podobny sposób świeczki witały Bellę, gdy zgłodniała.
  • Kiedy Discord sieje chaos w domu Fluttershy słychać Krzyk Wilhelma .
  • Pierwotny tytuł odcinka Fluttershy's Home for Reformed Draconequi jest nawiązaniem do serialu Dom dla Zmyślonych Przyjaciół Pani Foster.

Kucykowe dyscypliny

  • Organizacja wielkich zawodów i losowanie miasta są aluzją do Igrzysk Olimpijskich.
  • Listonosz w Kryształowym Królestwie ma buty ze skrzydełkami, podobnie jak Hermes, posłaniec bogów w mitologii greckiej.
  • Panna Peachbottom wspomina, że zamek w Kryształowym Królestwie nawiązuje do stylu neogotyckiego.

Sposób na zaklęcie

  • Piosenka, którą śpiewa Twilight na samym początku, jest parodią piosenki "Good Morning" z musicalu "Deszczowa piosenka".
  • Kiedy Twilight idzie na górę, Spike przybiera taką samą postać, jak kot ze Shreka 2.
  • Gdy Spike ma założone okulary, tańczy taniec podobny do tańca Gangnam Style.
  • W piosence A True, True Friend, od chwili kopnięcia przez Rainbow Dash pierwszej chmury do całkowitego oczyszczenia nieba upływa 10 sekund, czyli tyle samo, ile w pierwszym odcinku.
  • Gdy Twilight wpada na pomysł jak dokończyć zaklęcie w jej oczach pojawia się ten sam błysk co w odcinku "Przyjaźń to magia, część 2"
  • Kiedy Twilight wyparowała, było to bardzo podobne do odcinka "Gdzie jest Pepe?" z serialu "Fineasz i Ferb", gdzie Pepe po trafieniu go przez wiele promieni na raz zostawił czarny ślad identyczny do tego zostawionego przez jednorożca.
  • Miejsce, do którego się przeniosła po wypadku wymienionym wyżej i spotkała Celestię, przypomina moment z ostatniej części Harry'ego Pottera, który po ugodzeniu zaklęciem znajduje się w tajemniczej sferze i również spotyka swego mentora.
  • Pinkie Pie pijąca wodę z szklanki i wypluwająca ją przywodzi na myśl Króla Juliana z filmu "Madagaskar", gdzie lemur podobnie wypija wodę i ją wypluwa.
  • Koronacja Twilight Sparkle jest odniesieniem do ustanowienia Mallory Hagan Miss Ameryki 2013.

Więcej w Fandom

Losowa wiki