FANDOM

S01E23 Księżniczka Celestia w blasku Słońca.png

Księżniczka Celestia wznosi słońce

Letnie Święto Słońca, także Ceremonia Letniego Słońca (ang. Summer Sun Celebration) — doroczna uroczystość, której głównym elementem jest publiczne wzniesienie słońca na nieboskłon przez Księżniczkę Celestię. Odbywa się w najdłuższym dniu roku.

Święto zostaje po raz pierwszy wspomniane w odcinku "Przyjaźń to magia - część 1". Twilight czyta o legendzie Nightmare Moon, która ma powrócić i sprowadzić wieczną noc "w najdłuższy dzień tysiąclecia"(przesilenie letnie). Księżniczka Celestia wysyła Twilight aby nadzorowała przygotowania do uroczystości w Ponyville, gdzie będzie obchodzone w tym roku, informując ją również by zdobyła kilku przyjaciół.

Inne obchody Letniego Święta Słońca możemy odnaleźć w odcinku "Z kronik Znaczkowej Ligi", gdzie we wspomnieniach Twilight Sparkle możemy zobaczyć, jak dokładnie wygląda ta celebracja. W jej trakcie, wśród dźwięków fanfar, Księżniczka podnosi słońce na niebo, wywołując zachwyt poddanych. To właśnie olśniewająca celebracja popchnęła młodą Twilight do studiowania magii.

Pod koniec drugiej części odcinka "Księżniczka Twilight Sparkle" również pojawia się to święto, w którym po raz pierwszy uczestniczyła Księżniczka Luna. Opuściła ona księżyc a Księżniczka Celestia przywołała słońce. Na zakończenie, Twilight wzleciała w niebo i wyczarowała wielką gwiazdę, która bardzo przypominała Ponaddźwiękowe Bum autorstwa Rainbow Dash. Na początku pierwszej części odcinka widzimy jak kucyki dekorują Canterlot na Letnie Święto Słońca.

Galeria

Obrazy z odcinka "Z kronik Znaczkowej Ligi"Obrazy z odcinka "Księżniczka Twilight Sparkle"

Więcej z Fandomu

Losowa wiki