Fandom

MLPW

Las Everfree

1176stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
Droga prowadząca do Lasu Everfree.png

Droga prowadząca do Lasu Everfree

Las Everfree jest tajemniczym miejscem poza Ponyville. Po raz pierwszy ukazany w odcinku "Przyjaźń to magia, część 2". Znajdowały się tam Klejnoty Harmonii, zanim zostały odnalezione przez Twilight Sparkle i jej przyjaciółki. Jest to także miejsce, gdzie mieszka Zecora i wiele innych różnych stworzeń, w tym liczne potwory. Znajduje się niedaleko domu Fluttershy.

Historia

Z Lasem Everfree mamy styczność po raz pierwszy w odcinku "Przyjaźń to magia, część 2", kiedy to Twilight Sparkle czyta książkę Klejnoty Harmonii: krótki przewodnik. Dowiadujemy się z niej, że ostatnią znaną lokalizacją Klejnotów Harmonii jest starożytny zamek królewski Księżniczki Celestii i Księżniczki Luny, a znajduje się on w miejscu zwanym Lasem Everfree. Kiedy kucyki po raz pierwszy wkraczają do lasu, Applejack wspomina - "It ain't natural, folks say it don't work the same as Equestria." (pl. dub. - "To okropne miejsce. Tu wszystko jest inaczej niż w Equestrii."). Fluttershy, Applejack i Rainbow Dash w odcinku "Końska plotka" stwierdzają, że las jest "just ain't natural" (pl. dub. - "Jest tak dziwnie!"): rośliny rosną bez niczyjej pomocy, zwierzęta dbają o siebie same, a chmury poruszają się bez interwencji kucyków.

Fluttershy, która mieszka w chatce blisko krawędzi lasu, mówi do członków Znaczkowej Ligi w odcinku "Mistrzyni spojrzenia", że las jest "much too dangerous. It's filled with far too many strange creatures" (pl. dub. - "bardzo niebezpiecznie i jest tam wiele nieprzyjaznych stworów.") Należą do nich Patyko-Wilki, Mantykora, Wąż morski, Niedźwiedzice, Parasprite'y, Smoki i Kokotris, które zobaczymy odpowiednio w odcinkach "Family Appreciation Day", "Przyjaźń to magia, część 2", "Chwalipięta", "Rój stulecia", "Sowa mądra głowa" i "Mistrzyni spojrzenia". Bogactwo potworów wyjaśnia dlaczego kucyki są podejrzliwe w związku z tym, że Zecora ma las za swój dom, uważając to za jeden z powodów dla którego boją się jej w odcinku "Końska plotka". Las jest też lokalizacją królewskiego zamku, w którym znajdowały się Klejnoty Harmonii, zanim zostały odnalezione przez Twilight Sparkle i jej przyjaciółki.

Las jest także kilka razy wspominany jako miejsce wygnania: kiedy Rainbow Dash panikuje przed swoim występem w odcinku "Ponaddźwiękowe Bum", rozważa możliwość wygnania do Lasu Everfree, gdyby jej się nie udało zrobić go dobrze. Twilight Sparkle w odcinku "Ptaszek na uwięzi" również rozważa możliwość wygnania i uwięzienia w Lasie Everfree jej oraz Fluttershy za to, że porwały feniksa Księżniczki Celestii - Filominę.

Las Everfree gra również główną rolę w odcinku "Księżniczka Twilight Sparkle". To właśnie z lasu pochodzą tajemnicze chwasty atakujące Ponyville. Jak się okazało, więcej niż tysiąc lat temu Discord zasiał czarne nasiona, które miały obalić Celestię i Lunę, lecz moc Drzewa Harmonii nie pozwalała cierniom wykiełkować. Podczas, kiedy przyjaciółki rozmawiają z wezwanym przez Klejnoty draconequusem, pojawia się Zecora razem z bagażami, która twierdzi, że w tej chwili nawet dla niej las jest niezwyciężony. Następnie bohaterki wyruszają właśnie do Lasu Everfree by odnaleźć legendarne Drzewo Harmonii. Podczas wędrówki spotykają dzikiego krokodyla, który żyje na bagnach i atakuje kucyki. Na szczęście, przy pomocy czarnych lian kucyki związują krokodyla. Później odsyłają Twilight do domu i same kontynuują wędrówkę. Po chwili odnajdują też Drzewo lecz nie mogą nic zrobić bez Księżniczki. Tymczasem Twilight wpada w pułapkę. Duszące kwiaty, rozpylają trujący pył, przez co alikorn opada z sił. Z pomocą przychodzą przyjaciółki, które unicestwiają roślinę. Wszyscy docierają do Drzewa, a Twilight aktywuje jego moc uwalniając przy okazji Księżniczkę Celestię i Lunę.

W Lesie Everfree znajduje się dawny zamek Księżniczek, pełen zapadni i różnych tuneli. Krąży również legenda o kucyku cienia, który zamieszkuje ów zamek. Wszystko to mogło mieć związek z tym, iż siedziba mieści się właśnie w Lesie Everfree.

Las Everfree jest także miejscem, gdzie rośnie duża ilość kwiatów, wśród których są takie, że po kontakcie z nimi główne bohaterki chorują. Zecora była w stanie wyleczyć Twilight Sparkle i jej przyjaciółki za pomocą roślin leczniczych najprawdopodobniej znalezionych w lesie.

To z lasu Everfree pochodzą nasiona Zap-jabłek.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki