FANDOM

Księżniczka Ember — młoda smoczyca, postać epizodyczna, księżniczka Smokolandii (ang. Dragonlands). Swój debiut ma w odcinku "Turniej Ognia".

Wygląd

Ember ma ciało pokryte łuskami w trzech odcieniach niebieskiego, granatowe kolce, białe rogi na policzkach, skrzydła w kolorze fioletowym przechodzącym w bladoniebieski i czerwono - pomarańczowe oczy. Jest dosyć mała i szczupła w porównaniu do innych smoków.

Charakter

Smoczyca jest uparta i ambitna. Bardzo chciała, by jej ojciec nie uważał ją za słabą, więc postanowiła rywalizować w zawodach o tytuł Smoczego Lorda i nic nie mogło jej powstrzymać. Potrafi być miła, łagodna i pomagać innym smokom albo nawet kucykom, mimo tego, że smoki wychowywane są na samolubne i brutalne. Jak sama przyznała, ciężko jej mówić o swoich uczuciach.

Przedstawienie w serii

Ember pojawia się pierwszy raz w odcinku "Turniej Ognia", gdy jej ojciec ogłasza Turniej Ognia, czyli zawody mające wyłonić nowego Lorda Smoków. Choć smocza księżniczka chce wystartować, dostaje zakaz od swojego taty, ponieważ on uważa córkę za małą i słabą. Później okazuje się, że jednak startuje. Ponieważ jedną z konkurencji jest lot wśród spadających głazów, Spike oferuje Ember pomoc. Ona ma lecieć, a on siedząc jej na grzbiecie będzie ostrzegał ją o lecących kamieniach. Smoczyca odkrywa, że na terenie smoków są kucyki, czyli Twilight Sparkle i Rarity, które wspierają Spike'a. Księżniczka widzi jaką przyjaźnią darzą siebie te istoty i jest tym zaciekawiona. Później widzi też jak Spike ratuje jedną ze swoich przyjaciółek i dziwi się, że smok był bliski poświęcenia wszystkiego dla dobra bliskiej osoby. Mimo udanej współpracy w smoczych zawodach, Ember tłumaczy mniejszemu smokowi, że tylko jedno z nich może wygrać, więc rozdzielają się.

Gdy Spike jest już o krok od zdobycia berła, które jest celem zawodów, zostaje zaatakowany przez Garble'a. Na szczęście Ember go ratuje i pomaga zdobyć berło. Choć po wygraniu konkursu Spike zostaje Lordem Smoków, oddaje berło Ember, by mogła udowodnić ojcu, że jest mądra i silna, co się oczywiście udaje i to ona otrzymuje ten zaszczytny tytuł. Po tych wszystkich przygodach zostaje przyjaciółką Spike'a.

W odcinku "Rada Celestii" Ember pojawia się w symulacji stworzonej przez Twilight Sparkle.

Galeria

S06E05 Ember macha do smoków

Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)