Fandom

MLPW

Książę Blueblood

1166stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Książę Blueblood (ang. szlachta, dosł. błękitna krew) — jednorożec, szlachcic. Z początku był obiektem westchnień Rarity, jednak wkrótce okazał się nie być takim jakim go sobie wymarzyła. Jest siostrzeńcem Celestii i Luny.     

Przedstawienie w serii

Osobowość

Książę Blueblood występuje na początku w piosence At the Gala w fantazji Rarity, w odcinku "Biletomistrzyni", gdzie przedstawiony zostaje jako siostrzeniec Księżniczki Celestii i Księżniczki Luny. Rarity ma nadzieję, że szybko się w sobie zakochają, ożenią i będą żyli długo i szczęśliwie. W odcinku "Niezapomniany wieczór" Rarity spotyka Księcia Blueblooda osobiście, a on fizycznie pojawia się po raz pierwszy. Rarity oczekuje, że Książę będzie taki, jak w jej śnie, jednak on okazuje się być egocentryczny i snobistyczny. Nie obchodzi go nikt, poza nim samym. Jego egocentryczna natura zostaje przedstawiona gdy:

  • Rarity liczy na to, że Książę da jej różę, jednak on urywa ją dla siebie.
  • Przynosi poduszkę tylko dla siebie, by siedzieć na zamkowym dziedzińcu, pozostawiając Rarity bez wygodnego miejsca.
  • Oczekuje, by Rarity otwierała przed nim drzwi.
  • Używa derki Rarity, by zakryć plamę na podłodze i nie ubrudzić sobie kopyt.
  • Oczekuje, żeby to ona płaciła za jedzenie kupione od Applejack.
  • Kiedy tort Applejack upada, Książę zasłania się Rarity by nie ubrudzić swojej wypielęgnowanej sierści.

Podsumowując, Książę Blueblood oczekuje, że wszyscy będą go traktować po królewsku, a rycerskie obyczaje są mu obce.

S01E26 Spór o zapłatę.png

Książę Blueblood z Rarity

Przez cały czas trwania Gali Grand Galopu, Rarity stara się towarzyszyć Księciu, jednak jego egocentryczny charakter doprowadza ją do szaleństwa. Po tym jak wykorzystuje ją by uchronić się przed spadającym tortem Applejack, Rarity pęka i mówi mu, że jest "najbardziej nieczarującym księciem jakiego poznała", a w odwecie strząsa z siebie kawałki ciasta prosto na niego. Po chaosie, który zapanował na Gali, Rarity i jej przyjaciółki opuszczają uroczystość. Na schodach Rarity spada z kopyta jeden z jej szklanych pantofelków, a Pinkie Pie zauważa, że teraz jej książę na pewno ją znajdzie. Rarity panicznie bojąc się tej myśli niszczy pantofelek i szybko ucieka. Blueblood występuje też w odcinku "Gwiazda salonów", w czasie piosenki "Becoming Popular (The Pony Everypony Should Know)".

Królewskość

Lauren Faust twierdzi, że siostrzeniec Celestii i Luny nie miał żadnego imienia, aż do odcinka "Niezapomniany wieczór". Mówi też, że jest dalekim dalekim, dalekim, dalekim, dalekim, dalekim, dalekim (i prawdopodobnie jeszcze dalszym) siostrzeńcem od strony matki Celestii i Luny. Pierwotnie nie miał być związany z rodziną królewską, a jedynie posiadać tytuł szlachecki. Ostatecznie, Blueblood został księciem na życzenie Hasbro[1].

W pewnym francuskim magazynie o MLP był przedstawiony książę Blueblood, lecz nazywany tam był Vladimirem. Pokazany jest także mały kucyk, siostrzeniec Księżniczki Celestii, Książę Leon, który jest łudząco podobny do Blueblooda/Vladimira.

Wystąpienia

Książę Blueblood pojawił się w odcinkach takich jak „Biletomistrzyni”, „Niezapomniany wieczór”, „Gwiazda salonów” oraz „Igrzyska w Equestrii”.

Cytaty

Mnie nie wolno dotykać pospolitych słodyczy!
Niezapomniany wieczór
Nie zbliżaj się! Wypielęgnowałem się!
Niezapomniany wieczór

Ciekawostki

  • Ma sylwetkę alikorna.

Gry

Jest jedną z postaci aplikacji MLP na platformy mobilne.

Galeria

S01E26 Blueblood z różą.png

Przypisy

  1. Lauren Faust mówi o genealogii Księcia Blueblooda

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Książę Blueblood

  • Luna i Celestia mają jeszcze jedną siostrę?

    5 wiadomości
    • W porządku, ale tym stwierdzeniem możesz zmylić innych. :)
    • Uważam tylko, że to ciekawe. Pozatym skoro jest taka możliwość to nie chcę udawać, że może tak nie być :)
  • Rodzina księcia

    10 wiadomości
    • Sarnna napisał(a):A Crashie Ci odpowiedziała, że nie wiemy i temat jest wyczerpany. Nie mam facebooka.
    • Zacytowałaś zły post. ;-; W takim razie powiem Ci, że każdy kto lajkuje sam siebie na fb jest mocno wyśmiewany, a także istnieje nie je...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki