Fandom

MLPW

Kryształowe Królestwo (odcinki)

1175stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja2 Udostępnij

Kryształowe Królestwo (ang. The Crystal Empire) — pierwszy, dwuczęściowy odcinek trzeciego sezonu oraz pięćdziesiąty trzeci i pięćdziesiąty czwarty ogółem.

Gdy na Arktycznej Północy Equestrii powróciło po tysiącu latach Kryształowe Królestwo, Księżniczka Celestia powierzyła Twilight i jej przyjaciółkom misję obrony królestwa przed Królem Sombrą, byłego tyrana imperium, który rzucił na nie przekleństwo. Jedynym ratunkiem dla królestwa, było jedynie Kryształowe Serce, które król ukrył gdzieś w królestwie, więc Twilight i Spike wyruszyli na poszukiwania magicznego artefaktu.

Streszczenie

Na Arktycznej Północy Equestrii znienacka pojawiło się Kryształowe Królestwo. Niestety, czeka na nie pewne niebezpieczeństwo. Zły Król Sombra, jednorożec, który zawładnął wcześniej Królestwem i zniewolił tamtejsze kucyki, potem został zamieniony w cień przez księżniczki, niestety powrócił. Księżniczka Celestia potrzebuje pomocy Twilight Sparkle i jej przyjaciółek, aby uchronić nowo powstałe Królestwo przed nadchodzącym zagrożeniem. Księżniczka prosi Twilight, żeby tylko ona uratowała Królestwo, aby zdać test. Twilight jednak ma wątpliwości, czy jej się to uda, jednak z przyjaciółkami wybiera się do Królestwa. Kiedy kucyki zajmują się sprawami dotyczącymi ochrony Królestwa, przed Królem Sombrą ochrania je Księżniczka Cadance, która jest coraz słabsza, przez ciągłe czarowanie.

Podczas gdy przyjaciółki starają się zająć kryształowe kucyki na targach, Twilight Sparkle poszukuje ukrytego Kryształowego Serca. Jest ono bowiem kluczem do uchronienia Królestwa od grożącej mu zagłady.

S03E02 Shinig Armor i Mane 5 jako kryształowe kucyki.jpg

Mane 5 i Shining Armor przemienieni w Kryształowe Kucyki

Twilight zostaje uwięziona, więc każe Spike'owi dostarczyć serce. Niestety smok potyka się. Na szczęście Księżniczka Cadance wzlatuje w powietrze dzięki Shining Armorowi i chwyta serce, a przy okazji też Spike'a. Moc kryształowego serca pokonuje Króla Sombrę, a kryształowe kucyki zyskują nowych władców. Księżniczka Celestia jest zadowolona z Twilight, ponieważ bardziej ją obchodziło Królestwo niż ona sama. Twilight zdała swój test. Księżniczka jest z niej dumna.

Opis fabuły

Odcinek zaczyna się w zamku Canterlot, gdzie widzimy Księżniczkę Celestię porządkującą dokumenty. Nagle do komnaty wbiega królewski strażnik, informując ją, że "to do nas wróciło" Księżniczka od razu wie, o co chodzi i każe wezwać Księżniczkę Cadance i Shining Armora. Strażnik wypełnia jej rozkaz. Po chwili Celestia zaczyna pisać list do Twilight...Uczennica traktuje to bardzo poważni i panikując szuka wszystkich potrzebnych materiałów. Spanikowana chce nawet, by Spike przepytał ją z wszystkiego, czego się nauczyła. Ten jednak każe jej opanować się, mówiąc że to tylko zwykły test. Tego Twilight nie wytrzymała. Zdenerwowana nakrzyczała na Spike 'a i nawet wysadziła w powietrze bibliotekę. Applejack twierdzi, że przyjęła to nie najgorzej, jak na nią. Następna scena odbywa się w zamku, gdzie Luna pyta się siostry, czy na pewno nie może pójść tam z nimi. Ta jednak odpowiada, że Cadance i Shining Armor są już na miejscu, a reszta dołączy wkrótce. Luna odpowiada, że moc królestwa jest zbyt potężna, i nie powinno znowu upaść. Celestia zapewnia jednak, że Twilight da radę. Po chwili uczennica księżniczki przychodzi do zamku z wypchanymi po brzegi torbami. Kiedy Twilight już to wyciągała, kiedy jednak księżniczka powiedziała, że ma dla niej inny sprawdzian. Chodzi o Kryształowe Królestwo. Twilight nigdy o nim nie słyszała, i zaczęła gorączkowo przeglądać swoje książki. Księżniczka odpowiada, że mało kto pamięta o jego istnieniu. Wyjęła z gabloty różowy kryształ zapewniając, że sama wie o nim niewiele. Nagle z klejnotu wyłania się realistyczna makieta królestwa. Celestia opowiada Twilight historię królestwa,dodając, że gdy w królestwie zapanują nadzieja i miłość, będzie to z korzyścią dla całej krainy. Księżniczka prosi Twilight, by pomogła jej ocalić królestwo. Jednorożec jednak nie wierzy w siebie, w końcu jednak się zgadza. Celestia ostrzega jednak, że tylko ona bez pomocy przyjaciół może pomóc. Twilight odpowiada, że zrozumiała. Po chwili opuszcza zamek z niepewną miną i zaczyna śpiewać piosenkę.

Ciekawostki

  • Podczas rozmowy z Luną, Księżniczka Celestia mówi, że Twilight "będzie gotowa" gdy zda jej test. Możliwe, że już wtedy Księżniczki miały wobec niej plany - o jej przemianie w księżniczkę.
  • Księżniczka Cadance miała taką samą fryzurę (chodzi o formę kryształowego kucyka) co w odcinku "Ślub w Canterlocie część 2".
  • Pod koniec odcinka, gdy Mane 6 wracają pociągiem do Ponyville, Księżniczka Luna trzyma książkę Star Swirl'a Brodatego, którą otrzyma pocztą Twilight Sparkle w odcinku "Sposób na zaklęcie".
  • W momencie, gdy Cadance zniszczyła fałszywe kryształowe serce, widać było, że jej znaczek zaświecił się kolorem aury jej rogu, czyli błękitem.
  • Uczesanie grzywy Shining Armora nie zmieniło się, w przeciwieństwie do innych kucyków.

Galeria

Vlcsnap-2012-09-27-14h16m20s165.png

Zobacz również

Sezon siódmy Celestial AdviceAll Bottled UpA Flurry of EmotionsRock Solid FriendshipFluttershy Leans InForever FillyParental GlideanceHard to Say Anything
Filmy pełnometrażowe My Little Pony: Film

Przypisy

  1. 1,0 1,1 Wpis na EqD

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Kryształowe Królestwo (odcinki)

  • Wyjaśnijcie mi, proszę...

    9 wiadomości
    • Problem to odkopywanie wątków.
    • odkopny
  • PIERWSZA KRYSZTAŁOWA KRÓLOWA

    36 wiadomości
    • Dominika4496 napisał(a): Moim zdaniem pierwszą królową kryształków (kryształowych kuców) nie była Kryśka (Chrysalis) tylko tajemni...
    • MORELA napisał(a):zamknjy już ten wiątek dobrze Wątek jest z lipca, więc sądze, że można.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki