Fandom

MLPW

Kryształowe Królestwo

1161stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij
312 l08 ext crystal empire downshot with stadium.jpg

Rzut z góry. W centrum widoczny Kryształowy Pałac, a za nim namiot stadionu

Kryształowe Królestwo (ang. Crystal Empire - dosł. Kryształowe Imperium, Kryształowe Cesarstwo także Crystal Kingdom) — kraina w serialu, położona na arktycznej północy Equestrii i zamieszkiwana przez kryształowe kucyki. Miejsce te zniknęło na tysiąc lat przed głównym nurtem akcji, by w 3 sezonie pojawić są na nowo.

Kraina została wprowadzona do uniwersum MLP w trzecim sezonie. Władzę nad Królestwem sprawują Księżniczka Cadance i Shining Armor. Wcześniejszym, znanym władcą był Król Sombra.

Historia

The Crystal ponies S3E01.png

Na arktycznej północy Equestrii ponad 1000 lat temu istniało Kryształowe Królestwo, zamieszkiwane przez kryształowe kucyki. Zarówno kryształowe kucyki, jak i ich historia i obyczaje, różniły się od reszty krainy. Jednak ich spokój zakłócił pewien niegodziwy król zwany Sombra, który przejął władzę nad królestwie i wprowadził tam swoje rządy.

The Crystal Ponies in despair S3E01.png

Tamtejsze kucyki zostały zniewolone i zmuszone do ciężkiej pracy. Król zakładał im ciężkie kajdany. Zmienił się również wygląd Królestwa - magia tyrana sprawiła, że niegdyś promieniujące blaskiem, różnokolorowe kryształy przybrały czarny kolor. Król został jednak obalony przez Księżniczkę Celestię i Księżniczkę Lunę. Te zamknęły go w lodach arktycznej północy, ale to i tak nie powstrzymało niegodziwca od rzucenia uroku na królestwo. Chociaż został obrócony w cień, zdążył pociągnąć za sobą całe Królestwo.

S03E01 Król zmienia się w cień.png

Wraz z królestwem z powierzchni Equestrii zniknęła cała zapisana wiedza na jego temat - nie ostało się nic, co dawałoby informację o jakiejkolwiek historii czy kulturze. Kucyki, które tam mieszkały również rozpłynęły się w powietrzu.

Kryształowe Królestwo odeszło w zapomnienie, aż pewnego dnia, 1000 lat później, pojawiło się na nowo.

Gdy tylko Królewskie Siostry zostały o tym poinformowane, zdały sobie sprawę z czyhającego na Equestrię niebezpieczeństwa. Kryształowe Królestwo nie mogło powrócić bez króla Sombry, który zagrażał całej Equestrii. Władczynie natychmiast wysłały do królestwa Księżniczkę Cadance i Shining Armora, którzy mieli zapewnić ochronę temu Królestwu. Została nad nim utworzona magiczna bariera, oddzielająca je od zimnej Arktyki i czyhających tam niebezpieczeństw. Małżeństwo zamieszkało w kryształowym pałacu, nie mając jednak czasu na zapoznanie się z mieszkańcami Królestwa. Księżniczka Celestia posłała więc po swoją wierną uczennicę Twilight
S3E01 - Crystal Empire.png
Sparkle oraz jej przyjaciół, aby pomogli parze chronić królestwo. Wtedy okazało się, że czary Króla Sombry są potężniejsze, niż przypuszczano. Kryształowe kucyki nie były w stanie przypomnieć sobie absolutnie niczego o swojej krainie sprzed panowania tyrana. W dodatku było coś niepokojącego w ich wyglądzie - trudno było doszukać się chociażby namiastki oczekiwanego, kryształowego blasku grzyw czy sierści.
Snapshot20120714121131.jpg

Twilight z pomocą przyjaciół postanowili dowiedzieć się czegoś o królestwie od kryształowych kucyków, jednakże po nieudanej próbie doszli do wniosku, że kucyki nie pamiętają nic od czasu panowania złego króla. Kucyki znalazły jednak na własną rękę bibliotekę Kryształowego Królestwa. W końcu udało im się uzyskać informacje na temat obrony Królestwo sprzed ponad 1000 lat. W tym celu zorganizowano Kryształowy Jarmark.

Crystal Empire surrounded by King Sombra.png

Do uroczystości potrzebne było jednak Kryształowe Serce, które miało być naładowane miłością i przyjaźnią kucyków. Twilight wyrzeźbiła je w skale, jednak Rainbow Dash usłyszała od bibliotekarki, że istnieje prawdziwe Serce, które zostało ukryte przez króla Sombrę 1000 lat temu. Jarmark pełnił swoją rolę - duch miłości i przyjaźni rozwijał się, magia króla Sombry słabła, a kryształowe kuce przypominały sobie przeszłość. Kryształowe Serce było kluczowym elementem - to ono podtrzymywało nadzieję, że tyran nie powróci już nigdy. Kiedy główne bohaterki zdały sobie sprawę ze swojej pomyłki, Twilight razem ze Spikiem postanowiła wyruszyć na poszukiwanie prawdziwego Serca. W tym samym czasie reszta przyjaciółek miała odciągać kuce od fałszywego artefaktu, sprawiając, że Jarmark będzie trwał, a Księżniczka Cadance podtrzymywać swoją magiczną ochronę.

Sombra using dark magic S3E2.png

Kucyki jednak chciały koniecznie obejrzeć zaginione serce, więc pilnowanie fałszywego stawało się coraz trudniejsze. Tymczasem Twilight i Spike przeszukiwali całe królestwo z nadzieją znalezienia artefaktu. Niestety, nie przynosiło to skutku. W końcu lawendowa klacz wpadła na pomysł wejścia do pałacu. Mimo, że byli coraz bliżej celu, artefakt wciąż był nieuchwytny. Księżniczce coraz trudniej było odpędzać swoją magią Króla Sombrę. Wtedy Twilight pomyślnie naśladowała magię złego jednorożca, otwierając tym samym przejście w sali tronowej. Podążając schodami dotarła do zaczarowanych drzwi, które przeniosły ją do najgorszego koszmaru. Król Sombra zaczarował je tak, aby pokazywały największe lęki. Jednak z pomocą Spike'a klaczy udało się wydostać z tej pułapki i kontynuować drogę. Wyczerpana Cadance nie była już w stanie utrzymywać bariery, więc jedyna ochrona Królestwa zniknęła.

Crystals forming.png

Niegodziwy król wdarł się do tej krainy, powodując panikę kryształowych kucyków, które nie chciały przeżywać zniewolenia na nowo. W dodatku falsyfikat amuletu został odkryty, przez co zgasła ostatnia iskierka nadziei w królestwie. Mimo to Twilight udało się dotrzeć do prawdziwego Kryształowego Serca. Niestety, była zbyt nieostrożna i magia Króla Sombry uwięziła ją. Postanowiła powierzyć dostarczenie artefaktu Spike'owi, chcąc uratować Królestwo. Jej asystent zabrał Serce i pospieszył na ratunek. Chociaż było ono blisko wpadnięcia w posiadanie złego jednorożca, Księżniczka Cadance

uratowała je.
S3E02 - Aurora 1.png
Kryształowe kucyki zasiliły je swoją miłością, wypędzając tyrana i zapewniając trwałą ochronę tej krainie. Wtedy też grzywy wszystkich przebywających tam kuców zaiskrzyły się niczym kryształy, przywracając ostatecznie Królestwu jego dawną świetność. Shining Armora oraz Księżniczkę Cadance ogłoszono władcami Kryształowego Królestwa, z nadzieją, że będą oni rządzić sprawiedliwie i ochronią kraj przed niebezpieczeństwami, utrzymując tam miłość i przyjaźń.

Kryształowe Królestwo jest także miejscem akcji odcinka Kucykowe dyscypliny. Królestwo gości inspektora Equestriańskich Igrzysk, który ma zdecydować, gdzie odbędą się one następnym razem.

Inne wizerunki

180px-''Adventures In The Crystal Empire '' Region 1 DVD Cover.jpg

Przygody w Kryształowym Imperium - DVD

Kryształowe Imperium to nazwa linii zabawek. Serię reklamuje logo: "Witaj w Kryształowym Imperium, magicznym miejscu pełnym sekretów! Tutaj kucyki błyszczą i iskrzą!". Zestaw Kryształowa Moda Księżniczka Cadance & Shining Armor, zawiera na opakowaniu tekst: "Księżniczka Cadance i Shining Armor dzielą wielką odpowiedzialność! Razem rządzą Kryształowym Imperium!" . Z kolei inna linia zabawek, Kolekcja Kryształowych Księżniczek, pisze: "Księżniczka Celestia i Księżniczka Luna wierzą, że Księżniczka Cadance przyniesie Kryształowemu Imperium szczęście!". Natomiast pojedyncza zabawka Fluttershy ma na opakowaniu napisane: "Fluttershy urządza przyjęcie z herbatką by zaprzyjaźnić się z kryształowymi kucykami - są tak samo nieśmiałe jak ona!"[1]

Galeria

Crystal Empire tower NY Comic Con 2012 preview.png

Przypisy

  1. Artykuł na Equestria Daily

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Kryształowe Królestwo

  • Kryształowe Imperium

    22 wiadomości
    • e ortografia
    • E interpunkcja. :D Najpierw siebie trzeba nauczyć, potem kogoś.
  • sezon 3

    2 wiadomości
    • kurcze dzisiaj sezon 3 po Polsku się zaczyna xD
    • Łał ale super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Więcej w Fandom

Losowa wiki