Wikia

MLPW

Królowa Chrysalis

889stron na
tej wiki
Dyskusja0
Królowa Chrysalis

Królowa podmieńców

Królowa Chrysalis ID
Podmieniec
Female picto
Klacz
Głos
Wygląd
Grzywa
 
#0F546C
Sierść
 
#242424
Oczy
 
#51C130

Królowa Chrysalis (z ang. poczwarka) — królowa podmieńców, antagonistka, postać epizodyczna. Jedyny raz pojawia się w odcinkach Ślub w Canterlocie część 1 i część 2. Potajemnie zajmuje miejsce Księżniczki Cadance, by karmić się miłością Shining Armora i zawładnąć nad Equestrią.

Powstanie

Na pomysł powstania Chrysalis wpadli Meghan McCarthy, Rob Renzetti i Lauren Faust. W odcinku jest nazywana "królową podmieńców", a Chrysalis tylko w skrypcie. Została zaprojektowana przez Rebeccę Dart, główną projektantkę postaci dla drugiego sezonu. Rebecca została zainspirowana pracą mangi, artystów Junko Mizuno i Hideshi Hino po przeczytaniu nazwy "Chrysalis".

Wygląd

Podobnie jak jej poddani, ma ciemną sierść i nie posiada znaczka. Jej ciało różni się od budowy zwyczajnego kucyka. Ma postrzępione niebiesko-zielone skrzydła i nogi z dziurami, wampirze kły i powykrzywiany róg. Grzywę ma koloru morskiego, która również ma dziury na końcach. Jest długa, postrzępiona i w nieładzie. Jej oczy są koloru zielonego. Jest większa od normalnych kucyków, a także od swoich poddanych. Nosi dość małą koronę na grzywie, z czterema błękitnymi kulkami.

Zdolności

S02E25 Przemiana Królowej Chrysalis

Przemiana Królowej

Jest zmiennokształtna, potrafi zmienić się w danego kucyka i czerpać moc z miłości innego kucyka do niego. Potrafi również hipnotyzować kucyki, a potem wykorzystywać do niecnych celów.

Przedstawienie w serii

Pod postacią Księżniczki Cadance

Pierwsze pojawienie się

Mam nadzieję, że nie przeskodziłam wam w niczym ważnym.

S02E25 Chrysalis zastanawia się..co robi Twilight

Chrysalis zastanawia się..co robi Twilight

Chrysalis występuje po raz pierwszy w odcinku "Ślub w Canterlocie". Na początku odcinka nikt nie wie kim ona jest. Kiedy to spotyka się pierwszy raz z Twilight Sparkle nie rozpoznaje jej. Twilight, wręcz przeciwnie. Cadance była w młodości jej opiekunką. Zapamiętała ją jako miłego i kochającego kucyka, a Chrysalis pod postacią księżniczki zachowuje się odmiennie. Początkowo nie zwraca na nią uwagi.

Krytykowanie starań przyjaciółek Twilight

S02E25 Chrysalis nie odpowiadają suknie druhien

"A te powinny mieć inny kolor"

Potem idzie do Applejack sprawdzić co z tortem i innymi przekąskami. AJ wita ją po imieniu, jednak ona każe jej się zwracać do niej "Księżniczka Mi Amora Cadenza". Twilight wtedy przewraca oczami. Applejack proponuje jej skosztowanie jej wypieków. Chrysalis udaje, że jej to bardzo smakuje, jednak w rzeczywistości jest to dla niej okropne. Kiedy AJ chce wręczyć jej swoje wypieki, by zjadła je potem, ona wyrzuca je do śmietnika, tak, że widziała to tylko Twilight. Przychodzi potem do Rarity sprawdzić co z jej sukienką ślubną. Jej druhny chwalą jej sukienkę, wtedy ona odwraca się i patrzy na nie złym wzrokiem. Każe Rarity wprowadzić wiele poprawek, ogólnie bardzo ją krytykuje i nic jej się nie podoba. Używa sarkastycznej uwagi, co do przyjęcia Pinkie Pie, że wygląda to jak impreza urodzinowa dla 6-latka.

Idealne? Gdyby to było przyjęcie urodzinowe dla sześciolatki.

Twilight potem idzie do swoich przyjaciółek i podsumowuje jej zachowanie. Nie tak zapamiętała sobie Cadance.

Założę się, że wiem o czym myślicie! Cadance jest najgorszą panną młodą na świecie.

Twilight postanawia iść do brata by go przekonać, by nie żenił się z
S02E25 - Cadance's 'Healing Spell'

”Cadence" hipnotyzuje Shining Armora

Cadance. Krzyżuje jej plany jednak sama Cadance i zabiera go na tyły. Zaczynają się kłócić. Kiedy Shining Armor się jej sprzeciwia ona używa swojej innej magii. Twilight to wszystko widzi i krzyczy:

Ona nie jest po prostu nieuprzejma. To zło wcielone!

Twilight biegnie do dworku, gdzie zatrzymały się jej przyjaciółki, a kiedy wchodzi do środka, zastaje je w sukniach druhen. Wyjaśniają, że Cadance wybrała je na swoje nowe druhny, jednak nikt nie wie gdzie podziały się poprzednie

Próba zdemaskowania Chrysalis

Następnego dnia odbywa się próba ceremonii. Kiedy to już na sali pojawia się Chrysalis, w postaci Cadance, Shining Amor zwraca się do swojej druhny o pierścionek, zauważa jednak, że jego siostra jest nieobecna. Wtedy właśnie do sali wbiega rozzłoszczona Twilight. Ogłasza wszystkim, że Cadance jest zła oraz, że nie zasługuje na jej brata.

Jestem tu! Nie zamierzam stać u jej boku! Ty też nie powinieneś!

45c

"Dlaczego mi to wszystko robisz?! "

Ignoruje ona Applejack i Fluttershy, które chcą jej przeszkodzić, jednak Twilight kontynuuje swój wywód. Chrysalis czuje się zagrożona oskarżeniami Twilight, więc postanawia się rozpłakać i wybiega z sali. Twilight jest zadowolona z efektu jaki otrzymała, Shining Armor jednak wygarnia jej co o tym myśli. Wyjaśnia, że zaklęcie Cadance pomagało mu zwalczać migreny, których dostawał od utrzymywania bariery ochronnej, że odprawiła stare druhny, ponieważ chciały być na tym stanowisku tylko po to, by znajdować się blisko rodziny królewskiej oraz że jej niemiłe zachowanie spowodowane jest tylko i wyłącznie nadmiernym stresem związanym z przygotowaniami[1]

Początkowe pozbycie się Twilight

Chrysalis in her Cadance disguise

Pierwsze ujawnienie się innej Cadance

Wszyscy odwrócili się od Twilight. Ona załamana zostaje sama na sali. Jest zasmucona tym co zrobiła. Nagle przychodzi do niej księżniczka Cadence i zaczyna ją głaskać po głowie. Twilight przeprasza za wszystko. Księżniczka jednak ma dobrą minę..do złej gry. Cadance zmienia swój wyraz twarzy na bardziej złowrogi i odpowiada, że pożałuje tego co zrobiła. Pierścień zielonego ognia otacza przerażoną Twilight. Końcowa scena przedstawia Cadance, która odchodzi z złowieszczym uśmiechem na twarzy i zerka przez ramię jak Twilight zapada się pod ziemię.

Jaskinia i odnalezienie prawdziwej Cadance

Twilight zostaje uwięziona w jaskiniach pod ziemią. Używa swojego rogu do oświetlania tego mrocznego miejsca. Nagle w odbiciu kryształów, pojawia się Cadance i wyjaśnia Twilight, że jest w jaskiniach dawno zapomnianych przez Canterlot. Chrysalis w końcu objaśnia jej plany wobec brata Twilight.

W jaskiniach Canterlotu: miejscu spoczynku chciwych jednorożców, które szukały tutaj drogocennych kamieni, a teraz to twoje więzienie.

66

This Day Aria, na zdjęciu Chrysalis

Twilight zaczyna się denerwować i zaczyna strzelać swoją magią w Księżniczkę. Ona jednak jest tylko odbiciem i jednorożec ciągle chybia. W efekcie udało jej się zburzyć jedną ze ścian, za która siedziała prawdziwa Księżniczka Cadance.

Ślub

Tymczasem Królowa śpiewa piosenkę o ślubie. Śpiewa o tym, że chce poślubić Shining Armora mimo, że nie darzy go żadnymi uczuciami, natomiast prawdziwa Cadance kocha go nad życie i za wszelką cenę musi go uratować. W czasie piosenki ukazane są przygotowania oszustki do ślubu oraz próby ucieczki Cadance i Twilight. Kiedy już Chrysalis i SA mają zostać małżeństwem, ceremonie przerywa Twilight, krzycząc "STOP!". Chrysalis jest zła.

Uch! Dlaczego ta mała wciąż wchodzi mi w paradę? [płacze] Dlaczego ona rujnuje mój wielki dzień?

Nagle pojawia się prawdziwa Cadance i oznajmia:

Dlatego, że to nie jest twój wielki dzień, tylko mój.

95

Chrysalis postanawia się zdemaskować

Chrysalis jest zdziwiona jak ona się wydostała z jaskini. Księżniczka Cadance wyjaśnia zgromadzonym, że oszustka to tak naprawdę Podmieniec - potrafi przybrać formę kucyka, którego kochasz i żywi się jego miłością do ciebie.

Pod swoją postacią

Zdemaskowanie się

Chrysalis2

Prawdziwa Chrysalis

Chrysalis w końcu postanawia się ujawnić. Wyjaśnia, że żywi się miłością Shining Armora do Cadance, a w ten sposób osłabia barierę ochronną, aby jej poddani mogli przejąć Canterlot, a potem całą Equestrię. Trzyma ją również z daleka od ukochanego. Księżniczka Celestia przerywa przemowę Chrysalis i mówi jej, że nawet jeśli Shining Armor jest bezsilny, to ona wciąż ma wystarczająco dużo mocy, by ją pokonać. Celestia wystrzeliwuje magiczne światło prosto w Królową, która odpowiada jej tym samym. Ostatecznie Chrysalis udaje się pokonać Celestię. Upada na podłogę. Królowa zauważa, że miłość Shining Armora do Cadance jest tak wielka, że uczyniła ją potężniejszą od Celestii. Twilght i jej przyjaciółki uciekają po Klejnoty Harmonii.

Atak na królestwo

Podmieńce zaczęły atak na królestwo. Wtedy łapią Twilight i jej przyjaciółki. Scena z powrotem przenosi się do sali weselnej, gdzie Księżniczka Celestia uwięziona jest w wielkim, zielonym, maziowatym kokonie. Cadance przytwierdzona jest do podłogi tą samą substancją. Chrysalis zachwycona swoim zwycięstwem śpiewa krótką piosenkę. Twilight korzysta z okazji, kiedy Królowa jest zajęta i uwalnia Cadance.

A co to pomoże? Moi podmieńcy są już teraz wszędzie!

Pokonanie przez miłość

Images (057)

Pokonanie przez miłość

Magia Cadance łamie zaklęcie Królowej i daje Shining Armorowi siłę miłości z której Królowa drwi sobie, lecz potem pod wpływem tej mocy zostaje wydalona z Canterlotu wraz z podmieńcami gdzie w tle słychać jej krzyk. Więcej Królowej Chrysalis nie widzieliśmy.

Zabawki

Występuje w zestawie Royal Surprise Set (z ang. królewska niespodzianka), wraz z Księżniczką Celestią i Twilight Sparkle.

Przedstawienie w komiksie

Komiks z królową Chrysalis

Komiks z królową Chrysalis

Królowa Chrysalis pojawiła się w pierwszych czterech numerach komiksu serii głównej od wydawnictwa IDW (w Polsce wydanych przez Egmont), składających się wspólnie na historię pod tytułem „Powrót Królowej Chrysalis”. Po wydarzeniach ze Ślubu w Canterlocie, Chrysalis próbuje się zemścić. Urządza małą inwazję na Ponyville, zamykając wszystkich mieszkańców (poza główną szóstką i Spikiem) w kokonach i zastępując ich podmieńcami. Głównym bohaterkom udaje się pokonać podmieńce, ale cały plan okazuje się jedynie dywersją, mającą na celu porwanie Znaczkowej Ligi i zwabienie Twilight do siedziby Królowej, gdzie będzie mogła wykraść jej moc, w momencie, gdy kometa „Sekretariat” ustawi się w odpowiednim miejscu na niebie. Owa siedziba była miejscem, do którego została wyrzucona Chrysalis i jej podmieńcy po Ślubie w Canterlocie. Wcześniej było zamieszkane przez rasę przesłodkich, kochających wszystko kociaczków, lecz podmieńce bezlitośnie wyssały z nich energię dla siebie.[2][3]

W końcu Królowa i główna szóstka spotykają się. Podmieńcy w końcu odnoszą zwycięstwo, a Twilight nie jest w stanie pokonać Chrysalis nawet pomimo zwiększonej mocy. Udaje się jej za to wzbudzić podziw antagonistki, więc Królowa zamiast po prostu wyssać moc, stawia ultimatum: nie skrzywdzi przyjaciółek Twilight, jeśli zgodzi się ona u niej służyć i uczyć magii. Główna jednorożec, stawiając przyjaźń na pierwszym miejscu, godzi się na ten układ. Jednak na jaw wychodzi pewne wcześniejsze niedopowiedzenie – Chrysalis nie skrzywdzi kucyków, ale ma to zrobić Twilight po swojej przemianie w pozbawionej emocji służebnicę Królowej. Jednorożec stawia ostatnią próbę oporu, czerpiąc dodatkową moc ze swoich przyjaciółek, raz jeszcze krzyżując plany podmieńców. Cały rój zostaje uwięziony w jednej z komnat w zamku i aby się wydostać, muszą odpowiedzieć na pytanie, jakie słowo rymuje się z „cietrzew”, w międzyczasie słuchając niekończącej się piosenki od magicznego avatara Pinkie Pie.[4]

W numerze 10 serii głównej na festiwalu można znaleźć kartonową planszę z postaciami Discorda i Chrysalis, w której wycięto otwory na głowy, aby kucyki mogły sobie robić zdjęcia, udając tę dwójkę.[5]

Gry

Królowa Chrysalis pojawia się w grze mobilnej MLP, najpierw pod postacią Cadance, później pod swoją własną.

Ciekawostki

  • Królowa Chrysalis ma taki sam wzrost co Księżniczka Celestia.
  • Jako jedynej, raz udało jej się pokonać Celestię.
  • Posiada kły jak Król Sombra.
  • Jej magiczna aura wokół rogu jest zielona i regularna, jakby od linijki.
  • Kiedy lata z jej skrzydeł wydobywa się odgłos przypominający bzyczenie.
  • Gdy przemieniła się w Cadance nadal miała zieloną aurę na rogu choć naprawdę Cadance ma błękitną.
  • Nie wiadomo dlaczego księżniczka Celestia nie rozpoznała jej, mimo innej aury na rogu.

Cytaty

Masz rację, księżniczko. Jestem królową podmieńców: do mnie należy zdobywanie pokarmu dla moich poddanych. W Equestrii jest więcej miłości niż w jakimkolwiek innym miejscu. Moi poddani podmieńcy będą mogli pochłaniać ją całą i pozyskiwać więcej energii, niż udawało nam się to dotąd!
— Ślub w Canterlocie, część 2
Może i nie jest moim mężem, ale teraz jest mi całkowicie poddany.
— Ślub w Canterlocie, część 2
Miłość Shining Armora do ciebie jest jeszcze mocniejsza niż myślałam. Karmienie się nią uczyniło mnie silniejszą nawet od Celestii!
— Ślub w Canterlocie, część 2
Mówiłaś coś? Chyba widzicie, że przyjęcie jest odwołane, prawda? Już! Jedzcie! [śmieje się] Jakie to zabawne: Twilight podejrzewała mnie przez ten cały czas. Szkoda, że byłyście tak przejęte weselem, że nie zauważyłyście, że te podejrzenia są słuszne. [śmieje się]
— Ślub w Canterlocie, część 2

Galeria

640px-660px-Chrysalis pleased

Rodzina królewska Księżniczka CelestiaKsiężniczka LunaKsiężniczka CadanceShining ArmorKsiążę Blueblood
Rodzina Pie Maud PieIgneous Rock i Cloudy QuartzLimestone Pie i Marble Pie
Kucyki w wieku szkolnym Diamond TiaraSilver SpoonTwistSnipsSnailsPipsqueakFeatherweightRumbleZipporwhill
Pozostałe kucyki Pani BurmistrzBulk BicepsCheerileeCheese SandwichCherry JubileeClaudeCloudchaserCoco PommelDouble DiamondFilthy RichFlitterGizmoHondo Flanks i Cookie CrumblesJet Set i Upper CrustJoeJunebugMoondancerPanna HarshwhinnyPanna PeachbottomNight GliderParty FavorSzeryf Srebrna GwiazdaSilver ShillKucyki spaStar Swirl BrodatyStellar EclipseSugar BelleTeddie SafariThunderlaneTree HuggerTroubleshoes ClydeNight Light i Twilight VelvetDerpyCloud ChaserDr. StableDzielna DoGraceAmiraHaakimMane GodallNightjarNurse RedheartNurse SnowheartPan GreenhoovesQuicksilverThunderlaneToe-TapperTorch SongBill NeighPlay WriteFuzzy SlippersLauretteMinuetteTwinkleshineLemon HeartsDJ Pon-3Doctor HoovesAmethyst StarBon BonLyra HeartstringsOctavia Melody
Celebryci Hoity ToityPhoto FinishSapphire ShoresFancypantsFleur Dis LeePrim HemlineTrenderhoofPonytones
Pozostali antagoniści GildaTrixieDumb-Bell, Hoops i ScorePsy na DiamentyBracia Flim FlamAhuizotlGarbleLightning DustDr. CaballeronManiaczkaSuri PolomareShadowboltsStara WiedźmaPodmieńce
Wonderbolts SpitfireSoarin'Fleetfoot
Nie-kucyki Steven MagnetZecoraWielkie SerceWódz Grzmiące KopytoCranky Doodle OsiołMatildaIron WillGustave Le GrandMulia MildSeabreezeSmoozeGrampa GruffKsiążę RutherfordGreta
Zwierzaki AngelWinonaOpalGummySowalicjaFilominaTankPeewee
Postaci legendarne i historyczne DoradcaDowódca HurricaneKanclerz PuddingheadKsiężniczka PlatinumScorpanStar Swirl BrodatySzeregowaWyrocznia

Przypisy

  1. Oczywiście, jak wiadomo nie było to prawdą..
  2. Katie Cook i Andy Price, Komiks „My Little Pony: Friendship Is Magic” nr 1, wydawnictwo: IDW, San Diego 2012

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Królowa Chrysalis

Więcej od Wikii

Losowa wiki