Fandom

MLPW

Król Sombra

1161stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Król Sombra (z ang. King Sombra, z hiszp. sombra - cień) — jednorożec, który pojawił się w dwóch pierwszych odcinkach sezonu trzeciego, "Kryształowe Królestwo". Dawny władca i tyran Kryształowego Królestwa gnębiący jego mieszkańców swoimi despotycznymi rządami. Strącony z tronu oraz zamieniony w cień na tysiąc lat przed głównym czasem akcji przez Lunę i Celestię. Udało mu się niestety powrócić, nie zdołał jednak przejąć ponownie kontroli nad Królestwem, gdyż został ostatecznie zniszczony dzięki mocy Kryształowego Serca.

Powstawanie i design

W lipcu 2012, scenarzysta M.A. Larson napisał na swoim Twitterze, odnośnie do zdjęcia Króla Sombry z quizu: "Ciekawe. Czytałem o nim w scenariuszu, ale nigdy go nie widziałem." [1].

Wygląd

Król Sombra jest jednorożcem, który posiada unikalny design rogu. Jest on dość długi, zakrzywiony (jak u nosorożca), ma małą dziurkę i czerwone zakończenie, zaś dalsza jego część jest szara tak jak sierść ogiera. Grzywa króla faluje i posiada czarną barwę, identycznie jest w przypadku jego bardzo krótkiego ogona. Sombra ma dwa ostre kły, a jego oczy mają niezwykłą dla kucyków czerwoną barwę, natomiast naczyniówka prawdopodobnie ma kolor zielony. Czasami z jego oczu wyłania się fioletowy dym.

Król Sombra nosi srebrną zbroję, która pokrywa jego pierś, nogi i szyję, zwieńczając się na głowie czymś w rodzaju korony. Dodatkiem do zbroi jest czerwona peleryna obszyta królewską futrzaną lamówką.

Kiedy na ekranie widnieje jego bok, nie widać na nim znaczka. Możliwe, że król po prostu go nie posiada. W postaci cienia jedyną widoczną częścią ciała mrocznego ogiera jest jego głowa wraz z promieniejącymi "czarną magią" oczami. Otoczony jest wtedy czarnym dymem.

Magia

S03E02 Sombra zauważa co się dzieje z Kryształowym Sercem.png

Mroczna magia Króla Sombry

Aura rogu Króla jest koloru fioletowo-zielonego z czarnymi iskrami, ponieważ dysponuje on czarną magią. Nie jest to do końca aura; można powiedzieć, że to zielono-fioletowy dym z czarnymi iskrami. Również rzecz na której używa magii, ma taki kolor. Co ciekawe, Księżniczka Celestia doskonale potrafi ją naśladować. Jego róg potrafi się zregenerować[2].

Przedstawienie w serii

Początki

S03E02 Wizualizacja króla Sombry.png

Pierwszy wizerunek Króla Sombry

Twilight Sparkle ma do zaliczenia test, by przejść na wyższy poziom studiów. W tym celu Księżniczka Celestia, ma dla niej specjalne zadanie. Opowiada jej o Kryształowym Królestwie, którym panował jednorożec, którego serce było czarne jak noc. W retrospekcji Celestii okazuje się, że Królestwo ma wielką moc, zły król ponad 1000 lat temu przejął całkowitą władzę nad nim i z kryształowych kucyków zrobił niewolników. Widać jak ciągną ciężkie łańcuchy, a król bezlitośnie patrzy na nędzę kucyków. Nagle pojawiają się cienie sylwetek Księżniczek Luny i Celestii. Używają one magii Elementów Harmonii i zostaje 'zrzucony' z tronu oraz przybiera postać cienia. Księżniczki zsyłają go na mroźną północ. Celestia wspomina także, że król zdążył obaczyć Królestwo klątwą, przez co znikło z powierzchni Equestrii. Celestia unosi kryształ i mówi, że jeśli Królestwo jest pełne miłości i nadziei ma to korzyść dla całej Equestrii. Jeśli jednak zapanuje strach i nienawiść, prawdopodobnie zły Król Sombra wróci do władzy i zniewoli tamtejsze kucyki[3]. Widać doskonale, że Księżniczka potrafi naśladować magię Króla.

Pierwsze pojawienie się w postaci cienia

S03E01 Sombra unika ataku Sining Armora.png

Próba zaatakowania Króla Sombry

Twilight razem z przyjaciółkami dotarły do Królestwa. Gdy są na przystanku i wychodzą na zewnątrz, okazuje się, że panuje tam mróz. Czeka na nich Shining Armor. Informuje kucyki, że nie tylko Królestwo powróciło i pojawia się czarna mgła, z której wyłaniają się zielono - czarne oczy, oraz sylwetka i zaczyna gonić kucyki. Gdy już dobiegają, Shining Armor zatrzymuje się i kieruje się w stronę Króla. Atakuje Sombrę magią, lecz ten robi unik, a potem jeszcze raz używa magii, a czarna mgła pochłania ogiera. Kucyki są bezpiecznie, a potem dołącza brat Twilight. Sombra tak zaczarował jego róg, że nie ma możliwości czarowania. Kiedy kucyki spotykają już Księżniczkę Cadance, Shining Armor tłumaczy im, że używa ona magii by szerzyć miłość i światło bo to właśnie one nas chronią. Przez to Księżniczka jest coraz słabsza. Mimo, że Shining Armor chciał jej pomóc, to Król Sombra potrafi przełamać jego zaklęcia.

Sombra wzbudza strach

S03E01 Oczy Sombry.png

Próba przypomnienia sobie dawnych czasów... na marne

Później Twilight stara się przesłuchać kryształowe kucyki i dowiedzieć się czegoś o ich historii i jak zatrzymać złego Króla. Jedna z nich, kiedy próbuje sobie coś przypomnieć, widzi złe oczy Króla i od razu panikuje, że woli nie pamiętać co działo się podczas jego panowania.

Próba przedostania się do Królestwa

Kiedy bariera ochronna Cadance znikła, ponieważ Księżniczka osłabła, Król zbliża się do Królestwa. Jego róg jednak zostaje ścięty przez ponowne użycie magii by utworzyć barierę i kawałek rogu spada na stronę Królestwa i wchłania się w ziemię. Potem, gdy Twilight rusza, by znaleźć Kryształowe Serce, w tym samym miejscu, gdzie został wchłonięty róg wyrasta czarny kryształ, który zaczyna się rozprzestrzeniać po całym Królestwie.

Cierpliwe ataki na Królestwo

Twilight odnajduje salę tronową. Przypomina jej się kryształ, który wznosiła Celestia i gdy użyła magii Króla Sombry, zmienił on kolor. Twilight używa tej samej magii, by dowiedzieć się jak wyglądał zamek podczas jego władzy. Magia uderza w wielki kryształ podobny do tego, który trzymała Celestia i w podłodze pokazuje się długie zejście w dół. Twilight nazywa to małą sztuczką autorstwa Celestii. Twilight schodzi po schodach, by sprawdzić jak jest głęboko. Gdy kamień po kilku sekundach dopiero dotknął dna, woła Spike'a, by zobaczył co się dzieje na dworze. Król Sombra powoli zaczyna atak na Królestwo, zamieniając już wejście.

Haha... Kryształowe Serce...

S03E02 Zwycięstwo Smbry na witrażu.png

Wizja Twilight, o przegranej

Twilight na dole odnajduje drzwi, które prowadzą do najgorszych koszmarów utworzonych przez magię Króla. W najgorszym koszmarze Twilight oblała test i przegrała z Królem Sombrą. Pod wpływem jego uroku ma zielone oczy tak jak Sombra, potem Spike, który widzi jak Twilight go odsyła.

Ostatecznie, Twilight ze Spikiem odnajdują Kryształowe Serce w najwyższej części pałacu. Gdy Twilight staje na specjalnie zaczarowanej podłodze uruchamia coś podobnego do alarmu. Król Sombra doskonale wie co to znaczy i zamyka ją w pułapce. Twilight, używając magii próbuje się wydostać, jednak gdy jest po drugiej stronie pułapki, magia Króla 'cofa' ją z powrotem. Twilight każe Spike'owi zanieść Kryształowe Serce Księżniczce.

Przedostanie się do Królestwa i atak

S03E02 Twarzą w twarz z Sombrą.PNG

Król spogląda na kryształowego kucyka

Cadance już opadła z sił i bariera znika. Jeden z kryształowych kucyków krzyczy, że on powrócił i tego nie wytrzyma. Jako cień, pojawia się Król Sombra.

Spike próbuje przedostać się do Księżniczki Cadance, by dać jej Serce i krzyczy, że je ma. Król Sombra słysząc to, od razu rusza w stronę Spike'a, taranując wszystko przed sobą.

Ono jest moje!

Całkowita zagłada

S03E02 Stopniowe "znikanie" Sombry.png

Król Sombra zostaje ostatecznie pokonany

W końcu przybiera postać jednorożca, gdy jest już blisko Serca, które Spike niechcący opuścił. Jednak, Shining Armor rzuca Cadance w stronę Serca i je łapie. Wygłasza ona mowę, w towarzystwie kryształowych kucyków. Magia Serca sprawia, że Król Sombra zostaje pokonany na dobre. Roztrzaskał się na kawałki, pod wpływem światła z Kryształowego Serca, wraz z jego ciemnymi kryształami.

"Kucykowe dyscypliny"

Zostaje krótko wspomniany w odcinku "Kucykowe dyscypliny", przez Rainbow Dash, gdy ta dowiaduje się o przyjeździe inspektora igrzysk do Kryształowego Królestwa.

Kryształowe kucyki przeżyły tysiąc lat klątwy złego króla, dość już zaznały przykrości. To byłoby straszne gdyby nie zostały wybrane na organizatora igrzysk.

"Znaczki raz jeszcze"

S05E25 Sombra zadowolony z bitwy.png

Sombra w alternatywnej rzeczywistości rządził Kryształowym Królestwem

W wyniku zatrzymania ponaddźwiękowego bum Rainbow Dash przez Starlight Glimmer, Twilight oraz Spike znaleźli się w alternatywnej Equestrii, w której król Sombra rządził Kryształowym Królestwem. Applejack opowiedziała alikornowi, że gdy znów pojawiło się Królestwo, a zły jednorożec wyszedł ze swojego więzienia, rozpoczęła się wojna z Equestrią. Zmuszał on poddanych Kryształowego Królestwa do walki z wojskiem Equestrii.

Cytaty

Haha... Kryształowe Serce...
— Król Sombra, powoli zaczyna atak
Aaa... moi kryształowi niewolnicy.
— Król przedostał się już do Królestwa
Ono jest moje!
— Król rusza w stronę Spike'a
Co? Nie... nie! Dość!
— Król zostaje pokonany

Karta kolekcjonerska

King Sombra collector card April 2013.jpg

Karta z Królem

Pojawiła się karta kolekcjonerska, z wizerunkiem Króla Sombry. Karta jest jednak w języku angielskim. Odwrót karty, w tłumaczeniu polskim: "Po przekształceniu w cień i wygnaniu na mroźną północ 1000 lat temu, ten czarno-szary jednorożec szuka zemsty! Wzbudza strach w sercach kryształowych kucyków, a to łatwo zrozumieć powód! Sombra szybko wrócił, jednak został pokonany przez Księżniczkę Cadance i moc Kryształowego Serca. Niektórzy sądzą, że jego róg pozostał ale czas pokaże czy wróci z powrotem".

Ciekawostki

S04E01 Twilight używa magii Króla Sombry.png

Twilight używa czarnej magii

  • Jest antagonistą, który wypowiedział najmniej słów.
  • Posiada kły jak Królowa Chrysalis.
  • Kolor jego oczu co chwilę się zmienia. Raz ma zielone, raz białe w zależności od emocji.
  • Jego róg różni się przechyleniem i zaczerwieniem od innych jednorożców. Możliwe, że to od czarnej magii, którą włada. Nie ma również na nim obrysu i pasków.
  • W momencie, gdy został pokonany, można było zauważyć, że jego róg pozostał cały.
  • Sombra może być aluzją do Saurona z filmu Władca Pierścieni.
  • W odcinku Księżniczka Twilight Sparkle, Twilight, by przemienić miksturę na białą używa czarnej magii Sombry.
  • W odcinku Znaczki raz jeszcze, gdy Sombrze faluje peleryna, widać, że nie posiada on znaczka, jak inne kucyki.
  • Jego ,,zwyczajna" aura rogu ma kolor czerwony. Można to zobaczyć przez chwilę w odcinku Znaczki raz jeszcze.

Gry

Sombra jest jednym z bohaterów gry My Little Pony na systemy Android i iOS posiadającym dwie wersje. Po kupieniu Mane 6 dostajemy pierwszego Króla Sombrę, który mieszka w kryształowym zamku w Canterlot. Dostajemy go od razu z pięcioma gwiazdkami. Drugiego otrzymamy po wypełnieniu wszystkich zadań w Kryształowym Królestwie i tam on mieszka.

Galeria

S03E01 Somra w formie cienia.png

Przypisy

  1. Wpis M.A Larsona na Twitterze
  2. Gdy róg został odłamany, potem normalnie odrósł
  3. Nie możemy być pewni o co dokładnie chodzi Celestii, ponieważ Księżniczka pokazuje tylko magię Króla i wyrastają czarne kryształy. Jednak w drugiej części odcinka mówi, jeśli zapanuje strach i nienawiść, będzie źle

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Król Sombra

  • Sombra nie ma znaczka

    11 wiadomości
    • <div class="quote">Marco love Star 2 napisał(a):<br /><div class="quote"> Mangle.the.fox.fnaf2 napisał(...
    • Może dlatego, że według oficjalnego komiksu jest on tylko cieniem, a postać kucyka nie jest jego normalną formą , a znaczka nie ma , bo ...
  • Król Sombra - ciąg dalszy

    7 wiadomości
    • i tu się zgodzę , a na dowód że mój poprzednik ma rację , wymienię wszystkich odmienionych : - Nightmare Moon / Luna - Discord ( ni...
    • <div class="quote">Prax11 napisał(a):<br />i tu się zgodzę , a na dowód że mój poprzednik ma rację , wymien...

Więcej w Fandom

Losowa wiki