FANDOM

FluttershytheScorer.png

Tablica wyników Konkursu

Konkurs Żelaznego Kucyka — zawody składające się z 20 konkurencji, rozegranych pomiędzy Rainbow Dash i Applejack. Konkurs przedstawiono w odcinku "Jesienna przyjaźń".

Konkurs miał na celu udowodnić raz na zawsze, kto jest największym sportowcem w Ponyville. W konkursie brali udział także: Twilight jako sędzia oraz Spike jako komentator. Pierwotnie zawody obserwowały tylko Pinkie Pie, Rarity oraz Fluttershy, lecz z każdą konkurencją przybywało obserwatorów. Tylko 12 z 20 konkurencji wymieniono bądź pokazano, pełnej liczby konkurencji możemy domyślać się z tablicy wyników (jeden punkt na jedną konkurencję).

Konkurencje

Beczko-slalom

Slalom jest pierwszą konkurencją konkursu. Każdy zawodnik biegnie slalomem przez rząd beczek. Wygrywa kucyk, który zrobi to szybciej, a za każde potrącenie beczki dolicza się pięć sekund kary. Applejack kończy bieg w 17 sekund, ale dotyka jednej beczki, czyli w sumie 22 sekundy. Rainbow Dash wygrywa konkurencję kończąc ją w 18 sekund bez kar.

Test siły

Konkurencja polega na kopnięciu tarczy z taką siłą, by odważnik uderzył w dzwon. Udaje się to Rainbow, lecz Applejack uderza z taką siłą, że łamie tarczę i wyrywa dzwon, wyrównując tym wynik do 1-1.

Grzbieto-wstrząsy

Następnie zawodniczki muszą zrzucić ze swojego grzbietu Spike'a tak szybko, jak to tylko możliwe. Strategią Applejack jest wyrzucanie do tyłu, za to Rainbow Dash podskakuje szybko do góry i w dół. Rainbow Dash osiąga krótszy czas, więc wynik przechyla się na jej stronę do 2-1.

Rzut lasso

Zawodnik musi trafić lassem w Spike'a i przyciągnąć go do siebie. Zadanie to udaje się Applejack, podczas gdy Rainbow zaplątuje się w linę. Znów jest remis (2-2).

Odbijanie piłki

W przypadku tej konkurencji przeciwnicy muszą długo odbijać piłkę. Rainbow Dash ma w tym duże doświadczenie, co widzimy w odcinku "Wyjście smoka". Applejack traci równowagę i upuszcza piłkę na ziemię. Rainbow Dash znów wygrywa wynikiem 3-2.

Rzut belą siana

Konkurencja polega na jak najdalszym rzucie belą siana. Tę konkurencję wygrywa Applejack, której udaje się rzucić trochę dalej, przy okazji przygniatając Rainbow Dash. Znów mamy remis 3-3.

Siłowanie się na kopyta

Ta konkurencja to kucykowa wersja siłowania się na rękę. Pokazana była już w odcinku "Biletomistrzyni". Tym razem Rainbow Dash szybko wygrywa zdobywając punkt przewagi (4-3).

Kopnięcie piłki

Konkurencja podobna do rzutu belą. Zawodnik musi jak najdalej kopnąć piłkę. Applejack kopie piłkę tak daleko, że ta uderza w tablicę wyników. Punkty się wyrównują do 4-4.

Pompki

Dziewiąta i dziesiąta konkurencja nie pojawiają się w odcinku. Obecny wynik to 5-5. Konkurencja polega na zrobieniu jak największej liczby pompek. Obie zawodniczki są wstanie zrobić ich 99, lecz tutaj Applejack się załamała, a Rainbow Dash użyła skrzydeł, by zrobić setną pompkę.

Skok w dal

Każdy kucyk biegnie do linii, następnie wybija się i ląduje w dole wypełnionym piaskiem. Po skoku Applejack czas na Rainbow Dash, gdy ta już lądując zauważa, że nie da rady, używa skrzydeł, by wylądować dalej.

Transport kurcząt

Zawodnicy mają za zadanie przenieść kurczęta do ich matek tak, by te się nie pobrudziły. Rainbow Dash przenosi je bezpiecznie dzięki szerokim skrzydłom i wygrywa rundę.

Przeciąganie liny

Ostatnia konkurencja polega na zepchnięciu przeciwnika do błota za pomocą liny trzymanej przez rywala. Początkowo wygrywa Applejack, lecz Rainbow Dash unosi się w powietrze razem z liną i rywalką. Ostatecznie Applejack spada, a konkurs kończy się wynikiem 15-5.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki