FANDOM

Kanclerz Neighsay (z ang. od słowa naysayer oznaczającego osobę, która ma w zwyczaju wyrażać negatywne, pesymistyczne poglądy) — jednorożec, przewodniczący Towarzystwa Edukacji Equestrii, ważny i wpływowy urzędnik. Debiutuje w dwuczęściowym odcinku "Awantura o szkołę".

Wygląd

Neighsay jest wysokim jednorożcem o białej sierści, czarnej grzywie, ogonie i bródce oraz turkusowych oczach. Nosi na sobie purpurową tunikę z wysokim kołnierzem a także żółtym elementem oraz szarym paskiem i złotym guzikiem przy szyi. Do jego tuniki przyczepiona jest czerwona wstęga z oznaczeniem Towarzystwa Edukacji Equestrii. Kolor magicznej aury ogiera to pomarańcz, a jego znaczek jest nieznany.

Osobowość

Kanclerz jest bardzo rygorystyczny i konserwatywny. Skrupulatnie pilnuje by wszystkie szkoły w Equestrii spełniały zasady ustanowione przez Towarzystwo Edukacji Equestrii, któremu przewodzi. Jest wyjątkowo negatywnie nastawiony do wszelkich istot nie będących kucykami otwarcie twierdząc, że są niebezpieczne i gorsze od kucyków. Pomimo jego bardzo szorstkiego charakteru bardzo dba o jakość szkolnictwa w Equestrii, a swoje radykalne działania i poglądy usprawiedliwia jako większe dobro dla kucykowej krainy.

Zdolności magiczne

Kanclerz włada potężną magią, która wzbudza respekt. Potrafi otwierać i utrzymywać portale, których używa do szybkiego transportu w różne miejsca. Jest zdolny także otoczyć dane miejsce (tak jak szkołę przyjaźni) magicznymi łańcuchami i potężną pieczęcią, które może zerwać tylko inny kucyk z bardzo silną magią (tak jak Twilight Sparkle). Jednym uderzeniem kopyta może wywołać mocną falę magii i mały wstrząs ziemi.

Przedstawienie w serii

Kanclerz Neighsay pojawia się po raz pierwszy w dwuczęściowym odcinku "Awantura o szkołę". Bierze tam udział w obradach Towarzystwa Edukacji Equestrii, które miały wyrazić zgodę lub odrzucić prośbę Twilight Sparkle na otworzenie szkoły przyjaźni. Obradujący, zwłaszcza kanclerz jako przewodniczący, są bardzo poważni i sprawiają wrażenie surowych. Neighsay przegląda program dotyczący tej szkoły, który Twilight przygotowała i wyraża zgodę na otwarcie placówki pod jednym, ścisłym warunkiem - szkoła musi spełnić zasady Towarzystwa i dokładnie trzymać się jej regulaminu. Twilight zaprasza kanclerza na dzień, w którym uczniowie spotkają się ze swoimi przyjaciółmi i bliskimi, by mógł zobaczyć jak szkoła funkcjonuje.

Następnie kanclerz przybywa na to zaproszenie, co nieco zaskakuje Twilight i Starlight Glimmer, która została jej doradczynią w kwestiach szkoły. Ich zaskoczenie zostaje zanotowane przez urzędnika jako pierwszy błąd. Gdy klacze oprowadzają Neighsaya po szkole, spotykają Rainbow Dash, która próbuje ukryć fakt, że jej uczniowie gdzieś zniknęli, co także wzbudza podejrzenia kanclerza i zostaje zapisane. Ogier potem orientuje się, że Rainbow, Twilight i Starlight chodzą z nim w kółko po szkolnych korytarzach, by go czymś zająć i zatuszować sprawę zniknięcia uczniów. Następnie cała trójka udaje się na zaplanowane spotkanie nad jeziorem. Wtedy właśnie Młoda Szóstka, która uciekła z lekcji zwraca uwagę kanclerza, bowiem Ocelka zmieniła się dla zabawy w wielkiego owada i wpadła na jedną z wież szkoły niszcząc ją przypadkiem, co Neighsay odbiera jako atak na szkołę. Gdy Twilight tłumaczy, że to był wypadek i mówi o niekucykowych uczniach. Wtedy kanclerz zaczyna rozumieć, że Młoda Szóstka, której pięcioro członków nie jest kucykami to uczniowie i oburza się tym faktem. Przypomina Twilight, że pozwolił na otwarcie szkoły przyjaźni tylko i wyłącznie dla kucyków, by mogli nie tylko uczyć się przyjaźni, ale także wiedzieć jak bronić się przed innymi rasami. Uważa, że Ci uczniowie oraz ich opiekunowie (którzy są także władcami danych ras i krain) są zagrożeniem dla Equestrii i nie mają prawa uczyć się przyjaźni ani poznawać kucykowej kultury, ponieważ według niego, mogą to wykorzystać przeciwko kucykom. Dalej Neighsay wymienia, że szkoła posiada nieodpowiedzialnych nauczycieli i uczniów omijających lekcje. Chce także, by niekucykowe rasy wróciły do swoich krain, co wzbudza w nich wielką złość, ponieważ czują się poniżeni i dyskryminowani. Ostatecznie uważa, szkołę przyjaźni za porażkę i zamyka ją używając potężnych, magicznych łańcuchów i pieczęci.

S08E01 Kanclerz Neighsay kontra Twilight Sparkle

Konfrontacja z Twilight Sparkle w sprawie szkoły przyjaźni

W drugiej części tego odcinka kanclerz wraca i znów konfrontuje się z Twilight Sparkle po tym jak złamała jego pieczęć, by siłą otworzyć szkołę przyjaźni. Neighsay wciąż obstaje przy swoich przekonaniach i twierdzi, że robi to wszystko dla większego, ogólnego dobra Equestrii. Twilight wyjaśnia, że szkoła przyjaźni nie może trzymać się zasad Towarzystwa, ponieważ jest inna i będzie mieć inne zasady, które klacz opisała w osobnej, ogromnej książce. Jeszcze raz zwraca uwagę jak ważna jest przyjaźń kucyków i innych gatunków, by zapobiegać konfliktom. Księżniczka Celestia przypomina także kanclerzowi, że ta sytuacja między kucykami i innymi stworzeniami, jest podobna do dawnych podziałów kucyków na jednorożce, kucyki ziemskie i pegazy, który także został zniesiony dla dobra Equestrii. Twilight obiecuje, że jej szkoła pomoże chronić Equestrię, ale Neighsay twierdzi, że szkoła będzie dla krainy wielkim zagrożeniem i poddając się odchodzi rozzłoszczony.
Kucyki w wieku szkolnym Coconut CreamChipcutterCozy GlowDiamond TiaraSilver SpoonTwistSnipsSnailsPipsqueakFeatherweightRumbleZipporwhillTender TapsToola RoolaPetunia Paleo
Młoda szóstka/
(Young Six)
SilverstreamSmolderOcelkaGallusSandbarYona
Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Kanclerz Neighsay

  • Rasizm?

    • No bo ten kanclerz uważa że nie-kucyki są gorsze
  • Skąd pomysł że Kanclerz Neighsay jest zły?

    7 wiadomości
    • To że ktoś jest ksenofobem nie znaczy że jest zły. Wygląd i charakter Kanclerza Neighsay być może sprawiają negatywne wrażenie ale ...
    • Wiecie co? Nasuwa mi się myśl, że w przeszłości czyli w młodości tak jak Twilight Sparkle miał przyjaciela - prawdopodobnie smoka, kt...