FANDOM

S04E24 Znicz pośrodku stadionu

Igrzyska Equestriańskie (ang. Equestria Games) — największe wydarzenie sportowe odbywające się w Equestrii. Do tej pory zostały pokazane dwie konkurencje - podniebna sztafeta oraz zawody w lodowym łucznictwie. Inspektorką spotkania jest Panna Harshwhinny. Tradycją Igrzysk jest wytypowanie kucyka lub grupy kucyków z każdego miasta krainy do niesienia flagi, która ma dane miasto reprezentować.

Przedstawienie w serii

Po raz pierwszy Igrzyska zostają wspomniane w rozgrywających się równolegle czasowo odcinkach - "Tylko dla pomocników" oraz "Kucykowe dyscypliny". W pierwszym z nich dowiadujemy się, iż Księżniczka Cadance poprosiła główne bohaterki o pomoc w przygotowaniu powitania dla inspektorki zawodów, za to w następnym obserwujemy te wydarzenia. Z retrospekcji Rainbow Dash możemy również wywnioskować, że niegdyś Igrzyska miały się odbyć w Cloudsdale, jednak finalnie to Fillydelphia została wybrana na gospodarza spotkania, co bardzo zasmuciło bohaterkę.

S03E12 Udało się!

Z powodu tak przykrych wspomnień, pegazica chciałaby, aby tym razem Kryształowe Królestwo odniosło sukces, ponieważ taki obrót spraw mógłby wynagrodzić mieszkańcom tysiącletnie cierpienie spowodowane klątwą Króla Sombry. Mimo kilku niepowodzeń w realizacji tego planu przez główną szóstkę, ostatecznie Królestwo zostaje ogłoszone gospodarzem następnych Equestriańskich Igrzysk.

W odcinku "Przyjaźń uskrzydla" Panna Harshwhinny, inspektor Equestriańskich Igrzysk, odwiedza szkołę w Ponyville, aby opowiedzieć młodym kucykom o idei zawodów oraz ogłosić, że z pomocą Rainbow Dash mogą wziąć udział w konkursie na najbardziej spektakularną choreografię.

S04E05 Znaczkowa Piramida

Zwycięzcy będą reprezentować swoje miasto podczas Igrzysk, niosąc jego flagę oraz wykonując przedstawiony uprzednio układ. Wszyscy uczniowie w klasie są zachwyceni tą perspektywą, a kilkoro postanawia wciąć udział w konkursie. Finalnie, po przedstawieniu wszystkich choreografii na stadionie w Kryształowym Królestwie, Panna Harshwhinny wybiera Znaczkową Ligę na zwycięską drużynę, a zarazem reprezentantki miasteczka Ponyville. Klaczki są tym bardzo podekscytowane.

Po raz kolejny Igrzyska zostają wspomniane w epizodzie "Rainbow Falls". W tytułowym mieście odbywają się klasyfikacje trzyosobowych drużyn (w tym Rainbow Dash, Fluttershy i Bulk Bicepsa reprezentujących Ponyville), które mają wziąć udział w tych ważnych zawodach sportowych.

S04E10 Zdjęcie grupowe

Dowiadujemy się, że jedną z konkurencji Igrzysk Equestriańskich jest podniebna sztafeta, a reprezentantami Cloudsdale zostali Wonderboltsi, konkretnie kapitanka Spitfire oraz Soarin i Fleetfoot. Podczas ćwiczeń Soarin rani swe skrzydło, a jego towarzyszki oferują Rainbow miejsce w swoim składzie. Początkowo klacz jest zachwycona tą propozycją, jednak ostatecznie pozostaje lojalna swoim przyjaciołom i postanawia nadal reprezentować Ponyville, dzięki czemu drużyna kwalifikuje się.

Igrzyska są głównym wątkiem odcinka "Igrzyska w Equestrii" - możemy w nim zaobserwować ich dokładny przebieg. Spike ma zająć się zapaleniem znicza podczas ceremonii otwarcia, a Znaczkowa Liga przedstawić swój układ reprezentujący Ponyville.

S04E24 Shining Armor przemawia na zakończeniu igrzysk
Wspomniane poprzednio konkurencje - podniebna sztafeta oraz lodowe łucznictwo (które według słów Shining Armora jest stałym punktem spotkania), zostają pokazane. Ponyville zdobywa w sumie trzydzieści siedem medali. Dowiadujemy się również, że zwyczajem Igrzysk jest wykonanie hymnu każdego zespołu, który odniósł zwycięstwo w jakiejś konkurencji. Następne wspomnienia Igrzysk Equestriańskich następują w odcinkach "Kryształowanie" oraz "Przemiana podmieńca".

Galeria

Więcej z Fandomu

Losowa wiki