Fandom

MLPW

Gryfy

1161stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Share

Gryf — stworzenie z ciałem i tylnymi łapami pochodzącymi od lwa, natomiast przednimi łapami, skrzydłami i głową od orła. Gryfy pojawiające się w serialu to Gilda, dawna koleżanka Rainbow Dash z obozu lotników oraz Gustave Le Grand - cukiernik ("Sposób na gryfa", "Zagadka w Ekspresie Przyjaźni"). W odcinkach "Rainbow Falls" i "Igrzyska w Equestrii" pojawia się trzyosobowa drużyna gryfów. Stworzenia te zamieszkują Griffonstone.

Historia

W odcinku "Zaginiony skarb Griffonstone" poznajemy miejsce zamieszkania gryfów, w tym Gildy i jej dziadka, czyli Griffonstone. Nie jest już ono dumnym, potężnym królestwem, tylko zniszczoną wioską. Istnieje legenda o historii tego miejsca: Dawniej Griffonstone było bardzo pięknym królestwem. Podczas rządów króla Grovera gryfy były zjednoczone dzięki Bożkowi Boreasza. Napawał on dumą każdego gryfiego mieszkańca. Ale pewnego dnia, podczas panowania króla Gucia, cyklop Arimaspi ukradł złoty posążek. Gryfy walczyły z nim, ale ten uciekł. Podczas ucieczki wpadł do Bezdennej Otchłani i tam zginął, a jego kości razem z Bożkiem pozostały na tam na wiele lat. Po tym zdarzeniu Griffonstone stało się upadłym miasteczkiem.

Znane gryfy

Ciekawostki

  • Wszystkie poznane do tej pory gryfy posiadają imiona zaczynające się od litery "G".
  • Bywają nazywane gryfonami (odcinek "Zaginiony skarb Griffonstone").

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Gryfy

  • Gryfica?

    2 wiadomości
    • W tym momencie nawet nie wiem, czy tytuł jest poprawny, o tym to pytanie. Więc pragnę skierować do was pytanie - czy można uznać sł...
    • W sumie nie wiem. Uważam, że to jest niepoprawna forma, ale jeszcze sprawdzę na internecie i zapytam Vengira, a potem powiem, że znalazłam...

Więcej w Fandom

Losowa wiki